В этой теме 185 ответов, 9 участников, последнее обновление  Олексій Адамчик 2 нед., 5 дн. назад.

Просмотр 15 сообщений - с 151 по 165 (из 186 всего)
  • Автор
    Сообщения
  • #11434

    На аэроснимках от 21 августа 1941 года город еще без разрушений. Значительные разрушения начнутся через несколько дней.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11436

    О! Клас! Дуже дякую! Але, церква вже в тому вигляді, як на більшості фотографій. Якесь точкове бомбардування. Можна було б подумати, що її просто почали зносити, так навряд — були важливіші справи, та й характер руйнування і гори цегли на фотографіях з землі, на мій погляд, більше вказують все ж на бомбардування.
    Ще про трамвайні колії з попередніх фотографій. 1) Само собою зрозуміло, але для впорядкування зафіксуємо: лінія трійки — вузькоколійна, без третьої рейки. Оцінити ширину колії четвірки на фотографії не беруся, але відомо, що в 1941 році вона вже була ширококолійною.
    2) Звідкись я взяв — не пам’ятаю звідки, — що під час окупації було дещо перекладено рейки четвірки — з положення, як на першій фотографії, у положення, як на другій. На третьому фото бачимо рештки старих перетинів колій четвірки і трійки. З цього можна було б зробити висновок, що фото знято після переукладання колій четвірки (судячи з біженців, гадаю, це фото 1942 року), але ці рештки явно вузькоколійні. Тобто, у мене напрошується висновок, що положення рейок змінили не під час війни, а при прешиванні колії четвірки (згідно з вікіпедією — у 1934 році). І аерофото 21.08.41 це підтверджує (навіть є вагон на «новішій» колії). Хоча, ще раз зауважу, що я не пам’ятаю, звідки взяв про зміну маршруту саме під час війни. Може це я й вигадав.
    3) Не звертав увагу раніше, що у вікіпедії вказується, що 20.08 рух трамваїв було припинено. Це, звичайно, пояснює скупчення вагонів за Дитячим світом. Але, все-таки, містом у різних місцях їде (чи стоїть?) певна кількість вагонів. Якщо стоїть, то, мабуть, на фотографіях 21.08 з високим розділенням ми понаходимо всі ті вагони, що потрапили на фото, зняті німцями, італійцями, угорцями в серпні-вересні.

    P. S. Дякую, Артеме, за оформлення повідомлення.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11440

    Цікаво, навіщо взагалі було робити те перенесення рейок? Так вони — колії різної ширини — перетиналися майже під прямим кутом, а так довелося вводити тридцятиметрову діляночку з трьома рейками — дивно. Можливо тут якось зав’язується колія шістки (з’явилася у 1935 році) або перетинання контактної мережі? Шістка — широколійна, йде з першого депо, тобто на пл. М. Островського вони майже точно виїздили через вокзал — вул. Привокзальну. Ото, мабуть, десь у цьому й є причина переносу. Перепрошую за думки вголос.

    #11441

    Сергей Мушенок
    Участник

    Спасибо Сергею за очередную часть снимка, думаю многие со мной согласятся, что центр в хорошем качестве — самая желанная и ожидаемая порция снимков. Ждем-с.
    Что заметил, по части снимка, выложенной Сергеем, может конечно это только для меня открытие. Со Шмидта через Озерку шла линия, наверное грузовая, возможно с Днепромлына и далее к вокзалу?

    #11442

    Ось вона на чотирьох фотографіях. На третій крізь вказівники видно платформи на цій колії.
    Трамвая з п’ятої фотографії 21.08 на цьому місці ще немає. Натомість, поближче до проспекта є.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11448

    …Чому вона там одноколійна — не знаю, можливо, до війни через весь міст йшла одноколійка…

    Я ж забув про оцю фотографію. Все-таки далі мостом йшла двоколійна лінія. Дивно, звичайно, це все.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11469


    Будинок я вирахував вірно. Серйозне ушкодження на будинку — на другому скріншоті, на цій фотографії з неушкодженими фасадами рівно навпроти цього місця проїжджає машина…

    Дуже перепрошую, але все-таки я помилився на пару будинків. Хибність своєї здогадки я побачив на аерофото 30.05.44 — дякуємо за нього.Тоді я роздивився фотографію вздовж Пастера. Є на ній те руйнування. Це правий край наріжного будинка з Ленінградською. А у того будинка, на який я думав до цього (ліворуч від другої триповерхівки) вікна зовсім інші. Одне питання знялося (щодо вокзала — залишилося). І люк доводиться міняти. Але тепер все точно-точно.
    https://www.google.com.ua/maps/@48.4790102,35.0220047,3a,20.4y,29.53h,62.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8aXp3QkVJp3CrvES8dmfBA!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk
    UPD. Передивився свої «вишукування» тут, вище, за 06.03. Бачу, що я тоді за аерофотознімком 27.09.43 будинок саме так і вирахував, як він є. Чомусь з того часу підзабув, відклалося у мене, що ліворуч від триповерхівки. Ну і добре.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11472

    Це фото вздовж Пастера — 1942 року. Міст вже німцями відновлено — видно одне з укріплень (чи що воно там таке вони спорудили).
    Тепер у мене в голові все ще раз перегорнулося, — я вважав, що руйнування площі М. Островського — події 1941 року, а виходить, що там чимало залишалось цілим. Ну і далі роблю висновок, що добили цей квартал у 1943 році.
    Хоча, стоп! Друга триповерхівка, схоже, також не особливо ціла. На іншому фото вікна в неї — порожні. До речі, позавчора я у поспіху не зовсім вірно позначив на цьому фото фасад першої триповерхівки. Виправляюсь.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11475

    Щодо фотографії з вул Вокзальної. Наводжу свій варіант, позначивши ракурс на аерофото 21.08.41 і 30.05.44. Інших варіантів не знаходжу. Квартал і сторону вулиці визначено точно.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11488

    Сергей Мушенок
    Участник

    октябрь 41

    Ссылка

    подписано как Днепропетровск, но вроде на самой фотографии подпись Bei, а это значит где-то рядом

    Ссылка

    #11489

    AlexV777
    Участник

    Похоже на разрушенную мельницу Фаста, будущий ДнепроМлын

    #11491

    Сергей Мушенок
    Участник

    Да, я тоже так сразу подумал, но меня что-то смущает, не сходится.

    #11544

    Перші п’ять знято на шляху прямування Карла Лібкнехта — Бородинська — Короленка, а от шосту — поки не зрозумів. Стверджується, що це 14.1.42.
    Також є фотографії підстанцій 160 кВ (мабуть, точніше — 154 кВ) і 110/35/6 кВ. Якщо хтось знає, які з існуючих на той час якої напруги, можна спробувати вгадати, що саме за підстанції на фотографіях.

    Ага! Шоста фотографія з вул. Московської.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11587

    Отаке сьогодні з’явилося https://www.ebay.de/itm/Foto-Luftwaffe-Blick-auf-den-Flugplatz-von-Dnipropetrowsk-Russland/383103794176?hash=item5932c3fc00:g:yb4AAOSw4yJdVEXR. Стверджується, що це — льотне поле у Дн-вську. Ангар справді дуже схожий на нинішній. Але от його взаємне розташування з майданчиками, дорогами, тінями поки в мене не співставляється.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11591

    Сергей Мушенок
    Участник

    Я тоже к аэрофото привязать снимок не смог. А есть вообще другие фото аэродрома в период оккупации?

Просмотр 15 сообщений - с 151 по 165 (из 186 всего)

Для ответа в этой теме необходимо авторизоваться.