Старые газеты
Главная › Форум › Советский Днепропетровск › Старые газеты
В этой теме 88 ответов, 8 участников, последнее обновление Сергей Мушенок 1 месяц, 1 неделя назад.
-
АвторСообщения
-
28.08.2018 в 23:34 #9519
1. Днепровская правда, 14.09.57.
2. Зоря, 14.09.57.
3. Днепровская правда, 15.09.57.
4. Днепровская правда, 21.09.57.
5. Зоря, 21.09.57. Гадаю, що це 12-й квартал, двоповерховий будинок — 152-ї Дивізії, 4б.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.28.08.2018 в 23:43 #95251-5. Днепровская правда, 22.09.57. Остання фотографія, вважаю, дуже цінна і рідкісна. На ту дату вона вже явно застаріла — на ній ми бачимо стару трамвайну колію з трамваєм — розворот 3-ки і 6-ки навколо «Дитячого світу». Трамвай під’їжджає до місця, де під час війни стояв розтрощений вагон (неодноразово фотографований німцями).
Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.28.08.2018 в 23:51 #95311, 2. Днепровская правда, 24.09.57.
3. Молодий ленінець, 25.09.57.
4. Зоря, 28.09.57. Гадаю, Дніпропетровська, 111.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.28.08.2018 в 23:59 #95361. Молодий ленінець, 4.10.57.
2. Днепровская правда, 15.10.57. Можливо, в цей час також перенесено колію з просп. Калініна на вул. Маяковського?
3. Зоря, 16.10.57.
4. Днепровская правда, 17.10.57. Це — ще не той автовокзал, що був перед сучасним. Це — в будівлі Дм. Яворницького, 123 (чи, може, 125).Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.29.08.2018 в 00:07 #95411. Зоря, 23.10.57.
2. Молодий ленінець, 25.10.57.
3. Днепровская правда, 26.10.57.
4, 5. Молодий ленінець, 27.10.57. Щодо трамвая на Західний — це перебільшення — до лакофарбового з-ду. Близько трьох місяців тролейбус № 4 ходив вулицею Шмідта, десь в ці дні перейшов на Сєрова.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.29.08.2018 в 00:11 #95471. Днепровская правда, 29.10.57.
2. Зоря, 29.10.57.
3. Днепровская правда, 31.10.57.
4. Днепровская правда, 2.11.57.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.29.08.2018 в 00:13 #95521. Зоря, 2.11.57.
2. Днепровская правда, 11.11.57.
3. Молодий ленінець, 13.11.57.
4. Молодий ленінець, 15.11.57.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.29.08.2018 в 00:15 #95571, 2. Днепровская правда, 16.11.57.
3 — 5. Зоря, 16.11.57.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.29.08.2018 в 00:21 #95631.Днепровская правда, 17.11.57. Маленков, Молотов, Каганович потрапили у немилість раніше — десь в липні 1957 р., здається, тому тут вже без них.
2. Молодий ленінець, 17.11.57.
3. Днепровская правда, 19.11.57.
4. Днепровская правда, 23.11.57.
5. Днепровская правда, 26.11.57.
6. Зоря, 23.11.57.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.29.08.2018 в 00:29 #95691. Днепровская правда, 4.12.57.
2. Молодий ленінець, 22.12.57.
3. Молодий ленінець, 25.12.57. Дм. Яворницького, 117, 119.
4. Зоря, 27.12.57.
5. Зоря, 29.12.57.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.15.09.2019 в 00:08 #11681На продовження теми веж, шпилів і як би мало виглядати наше місто.
Шановні мешканці Січеславська Набережна, 27, подивіться, яким був би Ваш будинок, якби ледь раніше його побудували. Цікаво, що Миронова, 17, схоже, відповідає проекту.
«Зоря», 1.01.1952 р.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.28.09.2019 в 23:15 #11791Олексій Адамчик: Замітка в газеті «Зоря» за 4 листопада 1960 року…
З появою в інтернеті фотографії МТБ-82 № 67 на Шмідта з пацанами на рогах, датованої автором 1960 роком, було внесено великі сумніви у створене всіма джерелами уявлення, що «А» і «Б» пущено у 1961 році. Також існувало зовсім безпросвітне запитання, що за маршрути 6 і 7 згадує І. Науменко під 1960 роком?
Зі вказаної статті за 4.11.60 (ось вона у добрій якості https://transphoto.ru/photo/1261380/?aid=10919) почалося моє штудіювання старих газет у пошуку дат і подій з історії міста, в цьому випадку — зокрема, електротранспорта. Це було півтора роки тому. Я начебто, прочитав її, зокрема про новий тролейбусний маршрут, але сприйняв це так, що мова йде або просто про побудову ділянки лінії (з інших статей ясно, що майбутню кільцеву лінію довго мучили — все ніяк не могли добудувати), або про пуск кільцевих маршрутів «А» і «Б». Далі я прочитав замітку про відкриття нового маршрута № 6 http://artkostyuk.com/history-dnepr/vosstanovlenie-dnepropetrovska-1943-1949.html#comment-22761 (це коментар за 17.03.2018 at 22:01), отримавши таким чином часткову відповідь на одне запитання. І от лише кілька днів тому, після прочитання в «Електротранспортнику» за 21.07.72 «Літопис» за 1960 рік, де вказано обидва маршрути — 6 і 7, МАЙЖЕ все вишикувалось у струнку картину.
«Літопис» називає маршрут «Завод Петровського» — «Жовтнева площа» сьомим, але газета, що вийшла безпосередньо коли з’явився цей маршрут (у березні), називає його шостим. Вважаю цей маршрут шостим.
«Літопис» називає шостим маршрутом «Стадіон «Металург» — «ДІІТ». Я вважаю його сьомим.
Тут неможна не долучити до цієї ретроспективи історію маршрута № 5. Загальновідомий факт, що він існує з 1959 року. У Науменка (і у «Літописі» за 1963 рік («Електротранспортник», 28.07.72)) я бачив згадування про пуск у 1963 році тролейбуса проспектом Кірова. Але зрозуміти це я тоді не міг і якось це згадування ніколи не брав до уваги, вважаючи, що п’ятірка ходить проспектом Кірова від початку свого існування. В «Дніпровській правді» за 21 і 22 жовтня 1959 року є стаття і фотографія про відкриття нового маршрута № 5. При цьому фотографія — з вулиці Паркової, тролейбус стоїть там, де пізніше відстоювалися «Б». Вказана величезна довжина маршрута, але це мене не збило з розуміння, що п’ятірка ходить Кірова. Я собі вигадав, що просто спочатку в неї тупик був десь на Східній прохідній.Так от, маючи всю необхідну інформацію з перших же прочитаних мною статей у газетах 1959 і 1960 років, нарешті через півтора роки я збагнув, що у 1959 році п’ятірку було пущено просп. Пушкіна — розворот на Філософській — Шмідта — Ю. Савченка (Кооперативна) — Уральська — Робітнича — Криворізька — О. Макарова (Більшовицька) — Тітова (Паркова); в березні 1960 шістку було пущено просп. С. Нігояна (Калініна) — просп. Пушкіна — А. Фабра (Сєрова) — просп. Дм. Яворницькоо (К. Маркса) — розворот на Героїв Крут (Фурманова) (я так розумію) — Соборна (Жовтнева) площа; в листопаді (може жовтні) сімку було пущено просп. Пушкіна — розворот на Філософській — Шмідта — Ю. Савченка (Кооперативна) — Уральська — Робітнича — Криворізька — О. Макарова (Більшовицька) — Тітова (Паркова) — Дніпропетровська — Запорізьке шосе — Вузівська (просп. Гагаріна); у 1961 (в моєму уявленні напередодні 1 Травня) кільця «А» і «Б» було пущено маршрутами, схожими на існуючі, тільки «Б» спочатку розвертався на Філософській («Електротранспортник» за 22.10.66, той самий Науменко) і, можливо, не заходив на вокзал (звідкись я це взяв — не знаю звідки). Вважаю, що з пуском «А» і «Б» п’ятірка і сімка відпали самі собою. Розумію так, що з появою «Б» і за умов існування четвірки, у тому ж 1960 або 1961 році зникають шістка і перший маршрут (на той час «Вокзал» — «Жовтнева площа»). У 1963 році пущено п’ятірку з тими ж кінцевими зупинками, але напряму — проспектом О. Поля (Кірова). У 1965 році (я так розумію) пущено маршрут № 1 «Підстанція» — просп. Гагаріна — просп. Дм. Яворницького (К. Маркса) — (без заїзду на Вокзальну площу чи з заїздом?) — Курчатова — Леваневського — просп. С. Нігояна (Калініна) — «Завод Петровського», ну і № 6 «Підстанція» — «Вокзал».
Три запитання, що залишились. 1) Сьомий маршрут «Стадіон «Металург» — «ДІІТ» чи «вул. Паркова» — «ДІІТ»? 2) Де саме були кінцеві «вул. Паркова» і «ДІІТ»? 3) Коли саме кінцеву п’ятірки перенесено з перехрестя Пушкіна — Серова на просп. Кірова?
А фотографія МТБ-82 на Шмідта, якщо її датовано вірно (1.05.60), то демонструє нам п’ятірку на своєму первісному, довгому, маршруті.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.29.09.2019 в 00:50 #11809А ніхто раптом не знає причин, чому раніше не було руху вулицею Шмідта через проспект Пушкіна вниз?
Підозрюю, що, якби проїзд був такий, як зараз, «А» і «Б» ходили б цілком однаковим маршрутом. Лінія вниз на Шмідта висіла з 1957 року. (І довисіла мінімум до 70-х, а то й до 80-х).29.09.2019 в 11:08 #11823Див. передостанній коментар вище.
Ось ця п’ятірка на відомій фотографії — це також первісна, довга. Бо у 1963 вже була не Паркова, а Тітова.UPD: Це так мені здавалося, що там на трафареті «Паркова» написано. А тепер ще раз дивлюся — а може там саме «Тітова»? Тоді вона швидше за все піде на Кірова.
Перепрошую за ці вагання, коментар вже не видалиш, хай буде.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений.01.10.2019 в 13:17 #11887Як я міг забути?! Бачив же раніше, але згодом забув.
В цьому місці 6 може бути як Жовтнева площа — З-д Петровського, так і Стадіон Металург — ДІІТ.
Фотографія, значить, 1960 або 61 року.Вложения:
Вы должны войти для просмотра вложений. -
АвторСообщения
Для ответа в этой теме необходимо авторизоваться.