Головна › Форуми › Радянський Дніпропетровськ › Старые газеты
- This topic has 109 відповідей, 9 учасників, and was last updated 3 роки, 6 місяців тому by Олексій Адамчик.
-
АвторЗаписи
-
24.04.2018 о 20:38 #8533Олексій АдамчикУчасник
… багатоповерхові будинки — це, мабуть, Робітнича 89, 91, 93 — вони, певно тогочасні…
Робітнича, 89 – 1952 року побудови. Мабуть “Нові багатоповерхові будинки” – автор має на увазі аж на Авіахімівській (Дм. Кедріна).
25.04.2018 о 01:25 #8534Олексій АдамчикУчасникА літній кінотеатр, схоже таки є і в 1965 році — поруч із Палацом машинобудівників…
Тепер я вже бачу на знімку два літніх кінотеатри обабіч Палацу – один великий і один такий, як решта по місту
Attachments:
26.04.2018 о 13:12 #8536Артем КостюкХранительТоже врядли. Как раз там проходила Ж/Д ветка с завода в военную часть. Она шла от восточной проходной по Кленовой и Чиркова.
А военная часть помоему даже раньше завода была. Может поворот колеи вправо был несущественный, просто в рамках улицы немного. Например с середины к тротуару. Вроде и повернули вправо, но в масштабе улицы ничего не поменялось. Я там вырос, на днях попробую у месных старожилов узнать
UPD: Узнал у местных, говорит » Колея по самой Рабочей просто чуть вправо виляла к тротуару, а возле проходной был разворот трамвая, кольцо»Да, посмотрел по спутниковому снимку – там шла ж\д колея и это объясняет “закруглённость” улицы. Пару дней назад ходил там – не осталось даже следов Ж\д ветки. А разворот был чуть левее Центральной проходной, Вы его имеете в виду?
Всё же, есть слухи, что линия трамвая раньше шла по территории завода.
27.04.2018 о 17:12 #8537Олексій АдамчикУчасникБудинок Робітнича, 93 – 1950 року побудови. В 1949-му, напевно, вже будувався.
29.04.2018 о 00:24 #8558Олексій АдамчикУчасникПару нотаток з “Зорі” 1946 року.
Перше фото – з номера за 6 жовтня. Такий саме (майже) ескіз наведено в монографії Савчука і Старостіна “Дн-вський національний ун-т імені Олеся Гончара: від перших споруд до сучасного університетського містечка” з посиланням на Поточний архів НВП “ПІК-А”. З підпису і тексту в книзі я зрозумів, що це мало б бути по проспекту, на місці, де і раніше були навчальні корпуси. Але на ескізі будівля стоїть на рівнині, а не на схилі.
Друге фото – з номера за 25 грудня. Палац залізничників на ньому ще в такому вигляді, як до війни і до революції – без ґанку і з балконами. А от у 1967 році вигляд вже змінився. (Третє фото – давно гуляє інтернетом).
Оголошення з номера за 18 грудня. “19 грудня Дніпропетровським управлінням колгоспних ринків відкривається новий колгоспний ринок (Верхнє-червоний), розташований між вул. К. Лібкнехта, Красною і Базарною. На ринку будуть відкриті м’ясні, продуктові і промтоварні магазини. Управління колгоспних ринків м. Дніпропетровська.”
Крім самого факту і дати відкриття ринку (я гадаю, з ними можна пов’язати припинення існування Нижньотроїцького, чи як він називався, ринку) вважаю цікавим вживання назви Базарна. Тобто на 1946 рік вона ще не була Чкалова. Звісно “Велика Базарна” десь загубилася в першій половині ХХ ст., але після війни все ще була Базарна. Хоча, каша з назвами ще яка – ринок – Верхнє-червоний, а вулиця – Красна!Attachments:
30.04.2018 о 20:13 #8583Олексій АдамчикУчасникСторінки путівника “Дніпропетровськ” видання 1959 року, присвячені міському транспорту.
Attachments:
30.04.2018 о 20:17 #8588Олексій АдамчикУчасникДві фотографії статей з “Зорі” за 1966 рік, присвячених відкриттю Нового мосту. За 5 і 6 листопада відповідно.
Attachments:
28.05.2018 о 23:50 #8850Артем КостюкХранительОлексій, я буду дублювати сюди фото газет з коментарів.. Буду родити це сам, не обтяжуйте себе. Хочу в одне місце збирати газети..
28.05.2018 о 23:52 #8851Артем КостюкХранительОлексій Адамчик: Тема сусідства ресторану з бібліотекою, виявляється, зацікавила не лише мене. «Днепровская правда» за 31 травня 1959 року
Attachments:
29.05.2018 о 00:02 #8853Артем КостюкХранительОлексій Адамчик: А це «Днепровская правда» за 22 жовтня 1958 року. Видно, до 1 вересня не встигли здати. Подякуємо автору, що розповів, які були на цій частині лінії зупинки. Гадаю, «Університетською» він називає все ж таки кінцеву.
Attachments:
29.05.2018 о 00:03 #8855Олексій АдамчикУчасникТак, звичайно. Дякую!
Я, в основному, теж сюди буду публікувати, швидше за все, просто компонуючи матеріали по роках.29.05.2018 о 00:09 #8856Артем КостюкХранительОлексій Адамчик: Замітка в газеті «Зоря» за 4 листопада 1960 року підтверджує інформацію вікіпедії про відкриття нової лінії проспектом Металургів і про відкриття маршрутів 5 і 15. (З інших номерів газети я зрозумів так, що і власне проспект сформували в цей період). Про 7 маршрут поки інформації не трапилося. Статтю наводжу на фото — якість погана, але прочитати можна.
Замітка в «Зорі» за 7.11.60 р. підтверджує дані вікіпедії про 16 маршрут.
«Ще один трамвайний маршрут»
Учора, в переддень всенародного свята, в Дніпропетровську було відкрито ще один новий трамвайний маршрут. Він зв’язав місто з одним з великих промислових підприємств — шинним заводом.
Трамвай № 16, який курсуватиме від тупика трамваю № 4, рухатиметься спочатку по існуючій колії трамваю № 12, а в районі селища Будівельників робитиме поворот до шинного заводу.
З відкриттям нової трамвайної лінії значно поліпшується перевезення будівельників і експлуатаційників ще одного великого підприємства обласного центра.Attachments:
29.05.2018 о 00:11 #8858Артем КостюкХранительОлексій Адамчик: «Днепровская правда» за 11 квітня 1956 року. Видно трамвайний вагон до переносу лінії.
Attachments:
29.05.2018 о 00:13 #8860Артем КостюкХранительОлексій Адамчик: Перехрестя Мануйлівського і Слобожанського проспектів (Шосейної і не знаю точно, можливо, Замісткової вулиць). Видно трамвай № 9 і тролейбусну лінію — «Зоря» за 3 серпня 1957 року.
В продовження — фото з «Днепровской правды» за 16 вересня 1958 року — щоб більше уявляти, як воно все виглядало там.
Attachments:
29.05.2018 о 00:17 #8863Артем КостюкХранительОлексій Адамчик: «Днепровская правда» за 30 вересня 1958 р.
Фото з площі М. Островського (в той час її називають Передмостовою). Видно трамвайну лінію, що йде з Вокзальної вул. в бік проспекта. Швидше за все, під вантажівкою немає рейок. Але ще ж і трйіка мала якось розвертатися (можливо, десь про це і написано, але не пригадую).
Attachments:
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .