Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасник
Так, це ця будівля. Вишка разом із тінню ось, нижче на скріншоті.
Щодо Жовтневої площі, то на аерофотознімку 1965 року там як би не будинок якийсь з’явився (але можливо, що й ні). Дата фотографії з трамваями 1954 рік, гадаю цілком справедлива. До речі, на ній ще є дуже цікава штука. Обвів її червоним.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникНа https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct спливло питання про те, чи не стоїть будівля ДТСААФ, де була парашутна вишка, на чомусь старішому. Перепрошую за втручання, але ж ця будівля існує і досі і можна сподіватися навіть не в приватній власності. Не виключаю, що потрапити навіть в саму будівлю не буде особливих перешкод. Щодо кінця ХІХ століття – за зовнішнім виглядом мені вона здається ровесницею сусідньої Старокозацька, 52а, але це суті не міняє.
Щодо фотографії з трамваями. Так, на афішу схоже, але що ЗА НЕЮ робиться (також див. аерофото 1965 року)?
Олексій АдамчикУчасникДуже незвичний вигляд. Заявлено як лютий 1942 року. https://www.ebay.de/itm/D800-Fotos-Wehrmacht-Luftwaffe-Russland-Flugzeug-Dnipro-Luft-Aufnahme-Feb-1942/392275629117?hash=item5b5573143d:g:ECUAAOSwylhcr45F.
Захоплює продовження проспекта до “напівкруглого” депо.
Як можна було знищити Другу Фабрику (Булигіна) з бульваром?!Attachments:
Олексій АдамчикУчасникЯ не проти, тільки за. Але з цими фотографіями не зможу допомогти, хіба тільки якась випадковість, або в цій серії є ще фотографії з впізнаваними об’єктами. Новомосковське шосе навряд чи називали б Амуром (але невідомо, до Амура фотографії прив’язав автор чи хтось пізніше). Якщо це справді Амур, я б в першу чергу шукав течією Гнилокиша. Якщо це справді 1931 рік, то, на мій погляд труби для порівняння краще шукати не на пізніших фотографіях, а, скажімо, на дореволюційних, бо 1931 рік – це в крайньому випадку самий початок індустріалізації (можна пошукати історію заводів, в які роки вони розбудовувалися). Але, мені здається, надій дуже мало.
А, ще варіант, на сторінці у О. Волока (https://www.flickr.com/photos/152784923@N05/albums/with/72157685728555233) з’явився довідник 1938 року – можна спробувати там пошукати громадські заклади (мені воно не так школу, як лікарню чи пошту нагадує).Олексій АдамчикУчасникБачимо наочне свідчення, що була. Цікаво, як вона влаштована, а то парашутист якось далекувато відлетів.
А ще була за ПК Ілліча (фото від П. Поллюля)Attachments:
Олексій АдамчикУчасникТак!
Олексій АдамчикУчасникОлексій АдамчикУчасникЗнову вибачаюсь перед Оленою Присягиною. А надто за те, що маю, можливо, розчарувати щодо фотографії з автовокзала. Це – Ленінград. http://fotobus.msk.ru/photo/575783/. Але хочу підтримати щодо ЗіЛ-127 – ніякий це не Ікарус.
Олексій АдамчикУчасникЗ історією першого маршрута маса питань. Гадаю, що на момент відкриття трійки він ще існував. Згодом, схоже, його закрили. Далі з пуском тролейбуса через Старий міст в 1956 році, там спочатку йшов саме маршрут № 1, причому я гублюся в здогадах, де в нього була кінцева на правому березі. Але, здається в тому ж 1956 (максимум в 1957) там вже ходить не 1-й, а 3-й маршрут.
Про 7 жовтня у Науменка теж не додивився, але решта джерел називають 7 листопада – на річницю революції – і я впевнений, що саме так і було. І всі фото це підтверджують. (За фотографії дякую, а то я до газет 1947 року ще не скоро доберуся).
Олексій АдамчикУчасникГадаю, що розворот проіснував до 1957 року, коли лінію продовжили до Жовтневої площі – перед горою розворот зайвим не буде. А от якби він залишався після 1957 року, то на якійсь ділянці там би йшло три лінії – на Барикадну, на Дзержинського і на Жовтневу площу, тому, вважаю, що 1957 року його прибрали.
На міст йшла 3-ка. Як вона туди потрапляла – я сам тут ставив питання. Про те, що Науменко вказує Миронова – Плеханова я вже підзабув, якби Ви не нагадали, я б вважав, що лінія йшла проспект – Московська – Центральна – далі або Залізна (Миронова) – Глинки, або Центральна – Ширшова – далі Харківська – міст. Але, оскільки у Науменка Миронова – Плеханова, я пропоную до появи точних відомостей важати так: проспект – Московська – Центральна – Залізна – Плеханова – міст. (Як було організовано в’їзд на дерев’яний міст – я не уявляю). Я б Науменку повірив повністю, якби не фотографія нижче – перехрестя Залізна – Плеханова, тролейбусних проводів не бачу. Діпрошахт вже є, він 1953 року, лінія 1949, але, можливо в 1955-66 роках її знімали, і фото цих років.
Перший віадук на Новомосковському шосе побудовано 1954 року, і то він здається на газетному фото значно меншим за теперішній, так що гадаю, що розворот під віадуком з’явився, коли вже віадук став таким, як зараз, а до побудови лінії на Нове Клочко в тому ж таки 1957 році тролейбус мабуть розвертався спочатку перед переїздом, а згодом перед віадуком. Але як саме все це тоді виглядало мені важкувато уявити.
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникЧергова велика подяка Олені Присягиній https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct, а також С. Г. Грицаєнку і автору фото – цього разу за фотографію розвороту першої тролейбусної лінії міста. Дублюю фотографію тут.
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникСергію, вибачте, я вночі не зрозумів до чого Ви хилите! Так, справді, тулуб дуже схожий. Погоджуюсь, дуже ймовірно, що Кіров.
Олексій АдамчикУчасникЦе – ВРЗ ім. Кірова. До останнього часу було так, як на фото нижче. Зараз, гадаю, демонтували.
Ліхтарі (маю на увазі ті, що на Вами наведеному фото) – дуже красиві, шкода, вже майже їх не лишилося по місту. І вони, і ті ліхтарі, що навколо Чкалова – чітка ознака нашого міста. Там просто цікавий факт, що, виходить, та “модель” ще довоєнна, а таких ліхтарів багато можна побачити на післявоєнних фотографіях парків Чкалова і Шевченка. І вони і війну перестояли, і після війни плафони змогли для них зробити.
Сучасним чи то архітекторам, чи то міськсвітлу начебто і не соромно за тих потвор, якими замінюють такі плафони, як за Кіровим (на Вашому фото). Хоча б просто повторити їх – ні уяви, ні смаку не вистачає.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникА ліхтарі ті самі.
Фото пам’ятника є в інтернеті. Ось пару їх. Певно, якась з них від С. Головко.
(І ще не з цієї теми, щодо 42-ї школи. Згідно із “Зорею” сш 42 отримала нове приміщення на 1 вересня 1953 року)Attachments:
Олексій АдамчикУчасникТак, перший (в парку) пам’ятник Чкалову стояв на цьому ж місці. Тільки, як я собі уявляю, цей – довоєнний – дивиться на проспект, а Чкалов – на вул. Нову. Хоча, звідки я це взяв – не знаю. Мабуть, Чкалов також обличчям до проспекта стояв.
-
АвторЗаписи