Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасникАле ж у замітці написано “Базарна”. Розворот колом я припустив (тепер; раніше я у таке не вірив) на Чкалова – Виконкомівській, на петлі довоєнної трійки і післявоєнної десятки.
Про розворот з цього боку Центральною площею поки що відомостей не було, крім явно хибних з вікіпедії про маршрути 1 і 1-А. У такому разі простіше припустити те саме на петлі Базарній. Але на мою думку, ані там, ані там “зустрічних” розворотів не влаштовували.
Олексій АдамчикУчасникТе, що ми бачимо, – то явно оті 52 см.
Олексій АдамчикУчасник…
Кстати а где на нижней фото с девушками третий рельс?А може й нема його взагалі там? Бо відстань справді вилядає завеликою.
Олексій АдамчикУчасникДякую, Олеже і Володимире!
Вітка – так, йде на Привокзальну. Це колія довоєнних четвірки, шістки й дев’ятки.
Олексій АдамчикУчасникПовертаючись до петлі Базарної.
Я так подумав, що трикутники там влаштовувати нема потреби. Так само як трикутником, можна розвернутися й петлею. Тільки доведеться крутитися нею задом уперед. Не уявляю, можна так робити чи ні, але не виключаю, що можна. Тільки, мабуть, стрілку треба поставити таку, що переводиться в різні положення?
Олексій АдамчикУчасникОсь ще люди на широкій колії
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникІ все-таки на першому фото просто широка колія. Вони трошечки півколом сидять. По-доброму, між рейками місця на три з половиною людини максимум. Та навіть співставте, будь ласка, ті ж 52 см з другого фото із шириною колії на першому. Як на мене – саме те й є.
На другому фото третя рейка ліворуч внизу за кадром. Це – просп. К. Маркса, тут (як і всюди, крім Маяковського – Калініна – Пушкіна – Чкалова) було так підшито третю рейку.
Олексій АдамчикУчасникЧи там був заїзд з боку Пастера, бо як би туди інакше вагони потрапляли, поки метро будувалося?
Депо тільки закрили, а вже забув. От же ж…
Олексій АдамчикУчасникІ ще продовжу. Привокзальна, 4
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникПетля – це на площі?
Олексій АдамчикУчасникПродовжу щодо сьогоднішніх фоторафій від О. Волока.
Так, всі дослідники зробили вірний висновок щодо дати, коли знято фоторафію, підписану днем 40-річчя Рад. України.
З моїх записів зі старих газет: “”Зоря” за 22.12.57. План демонстрації 25.12.57 р., присвяченої 40-річчю встановлення Рад. влади на Україні. Осн.заходи – на площі Леніна”. (не Горького!).
О. Волок у своїх сумнівах також правий, бо датою створення Радянської України, принаймні у 1920-тих роках, вважалася інша, пізніша, дата – вже десь у 1918 році.
Олексій АдамчикУчасникГоловний висновок. В цей бік у період побудови площі трамваї не доїздили.
В хронике 1956г. видно как трамвай поворачивает на площадь, или это потому что уже завершающий этап восстановления вокзальной площади?
https://www.facebook.com/dnepr.history/videos/2809124592699015
C 1:38.Ні, Сергію, то пізно. На Жовтневі свята 1951 року весь транспорт – і трамвай, і тролейбус – пішов на нову площу.
Олексій АдамчикУчасникМоже там або на петлі “Базарна”, або, мабуть навіть швидше, на повороті Базарна – Артема все ж було влаштовано трикутник спеціально для можливості розвернутися?..
Олексій АдамчикУчасникТут Вокзальну – Горького прибирайте одразу, бо на них ширококолійка з 1935 року лежала, двониткова, без вузькоколійки.
От тепер, коли я стикнувся з тим, що, начебто, вузькоколійному на Вокзалі особливо й не розвернутися (трикутники на Пастера, Горького вигадати, мабуть, можна), така кінцева (Базарна) вже й не вилядає абсурдом.
Але залишається без відповіді, як можна розвернутися на Базарній з боку Транспортного інститута? Та й у жовтні 1945 автор замітки явно розвертає сімку на Вокзалі.
Олексій АдамчикУчасникХочу щиро подякувати О. Волоку і тим, хто йому сприяє, за сьогоднішню публікацію https://www.flickr.com/photos/alexander_volok/with/50880185262/. Дозволю собі деякі міркування і доповнення з використанням сьогоднішніх фотографій. (Там з приєднаними нижче файлами виникали технічні труднощі, тому туди можна не дивитися.)
На фото https://www.flickr.com/photos/alexander_volok/50880194402/ ми бачимо двониткову колію на “перегоні” Горького – Пастера у 1952 році. На фото https://www.flickr.com/photos/alexander_volok/50879417953/ – триниткова колія на “перегоні” Пастера – Привокзальна (на задньому плані – Управління Придн. залізниці до реконструкції). Але найголовніше: колія явно невикористовувана! Тобто це – період до побудови Привокзальної площі. Оскільки є тролейбуси МТБ-82 і оскільки це 7 Листопада, то роки знімання 1948, або 1949, або 1950.
Головний висновок. В цей бік у період побудови площі трамваї не доїздили. Гіпотетично можна уявити їх розворот маршрутом проспект – ліворуч на тодішній вихід вул. Чичеріна – праворуч у депо – праворуч з депо на проспект. Але мені здається, що за всю історію існування першого депо заїзду до нього з напрямку “центр – вокзал” не було. Владиславе, Ви колись розверталися в трамваї через депо. Пригадайте, будь ласка, ще раз, як це могло бути здійснено?
Тому, а також, враховуючи любов у всі часи трамвайників до кривої з проспекта на Горького, враховуючи подальшу історію маршрутів 1, 4, 7, вважаю справедливим вважати, що із закриттям площі на реконструкцію десь у 1946 чи 1945 році перший маршрут став розвертатися Проспект – Горького – Вокзальна – Пастера – Проспект (ну, як і у 1986-95 роках), а четвертий, дванадцятий і з 1950 року сьомий – Шмідта – Горького – Вокзальна – Пастера – Проспект – Шмідта.
От тільки тепер (як зазвичай – краще пізно, ніж ніколи) постає непояснюване: як же ж би розвернути вузькоколійну сімку з 1946 (45) до 1948 року? У свіжому світлі постають газетні замітки https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/450718Z1-IMG05889-scaled.jpg, https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/451018D1-IMG05806-scaled.jpg. -
АвторЗаписи







