Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасникМені здається, що там щось інше, але кажу це абсолютно невпевнено. Єдине що – тримаємо на увазі, що фото Поллюля – вже після реконструкції парка до виставки 1949 року.
Олексій АдамчикУчасникНу, якщо за тінню судити, то, мабуть, десь на місці літака, а колонада тоді – така собі попередниця дерев’яної, але, мабуть, поближче. Але все це, звичайно, лише припущення. На фото позаду колонади щось видно, але я не можу зрозуміти, що то.
Олексій АдамчикУчасникСергію, щодо спортзала медінститута – ніяких сумнівів – і місце, і бічний “фронтон”, і вікна – там все чітко!
P. S. Йдеться про розвіяння сумнівів у коментарях на сторінці О. Присягиної https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct до фотографії ще одного пам’ятника, а, здається, навіть не ще одного, а саме вищезгаданого, пам’ятника Сталіну. Тільки на іншому місці.
Олексій АдамчикУчасникПарк Шевченка відкидайте. Там десь поруч – також у 1946 році – є про парк Шевченка і, зокрема, про проєкт колонади (у 1947 році вже буде споруджено), а от огорожа там (у 1946) згадується як вже встановлена.
До речі, ось воно, у замітці “Погляд у мабутнє”. Це “Зоря” за 19 квітня 1946 року.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникОскільки вийшло так, що саме у цьому розділі підіймалася тема відбудови мостів у Дніпропетровську, то викладу тут те, що прочитав на зараз у газетах 1946-47 років. Плюс якийсь з мостів через Самару. Видимо, автомобільний. І плюс – якийсь дивний міст на Комсомольський острів. Як на мене – з ним щось не склалося, інакше це поб’є всь історію. Головне – є час демонтажу дерев’яного моста поруч із Старим.
1. “Зоря” за 22 січня 1946 року.
2. “Зоря” за 1 лютого 1946 року.
3. “Зоря” за 7 квітня 1946 року.
4. “Зоря” за 26 квітня 1946 року.
5. “Дніпровська правда” за 11 лютого 1947 року.
6. “Зоря” за 25 квітня 1947 року.
7. “Дніпровська правда” за 5 липня 1947 року.
Олексій АдамчикУчасникСьогодні не раз профігурував Сталін. Продовжимо цей процес.
А таке хтось колись бачив? Куди все це могло подітися? Ну, припустимо, хоч і важко віриться, що вирішили, що два пам’ятники (не враховуючи сидячих) у парку Чкалова – занадто. Ну а колонада де поділася?
“Зоря” за 24 травня 1946 року.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникОсь ще пару написів – сподіваюсь, що не плутаю із сучасними https://www.google.com.ua/maps/@48.4868294,35.1259861,3a,15y,11.51h,91.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1svfmbpNiS_01l07nMlk4wcg!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk, https://www.google.com.ua/maps/@48.4865564,35.1241528,3a,15y,34.52h,91.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPIX5rMHL6DsYKtVYiPOZUA!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk, https://www.google.com.ua/maps/@48.4866533,35.1248566,3a,15y,31.52h,90.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1lNEpzUjP-8m5rYs5bS8Zw!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk.
На скріншот уваги можна не звертати.
UPD. Тут, відповідно, також повиправляю.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникДуже дякую, Анно! Абсолютно не знав про це. Тепер, як Ви вказали, я напис побачив https://www.google.com.ua/maps/@48.486871,35.1262371,3a,15y,29.5h,90.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sheOHDXIpcQm8iVhhBmfuzA!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk. А я єдине, що зміг припустити, точніше вигадати це так, як на скріншоті. А табличку прочитав тут https://www.google.com.ua/maps/@48.4863137,35.1261334,3a,15y,253.19h,97.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sK5iwHCOQESZDYnrTseqeJQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk.
І що, Сталін навіть 60-ті роки пережив?
UPD. Я тут трохи повиправляв посилання, бо я на гуглмапс заблукав і зовсім на інших будинках пішов написи читати.
Ще UPD. Пунктуацію підправив, дякую, Анно!Attachments:
Олексій АдамчикУчасникА де напис, вкажіть будь-ласка! Дивився-дивився – не знайшов! Чи він і зараз є? Може він ще довоєнний?
На торці будинка, де зараз табличка “Дистанція сигнализації та зв’язку”? Це, видимо, якийсь відомий напис?
Олексій АдамчикУчасникДесь має бути оригінал цієї фотографії, на якому має бути чудово видно, є Катерина чи немає. За цією, газетною, фотографією я б сказав, що немає, але тут запросто може бути не видно. Це “Дніпровська правда” за 23.10.1963 р., матеріал до 20-річчя визволення міста, автора не зафіксував, але здогадуюсь і трохи дивуюся, чому ця фотографія не фігурує разом з іншими з літака?
Attachments:
Олексій АдамчикУчасник… Це цілком могло відбутися, напр., у 1957 році…
Ні, це пізно. Швидше за все, не пізніше ніж закрили Привокзальну площу для трамваїв. Бо за таких умов вже з першого депо стало складно потрапляти на восьму лінію.
Щодо місця знімання, особливо враховуючи, що варіантів небагато – кінцеві і депо, то пейзаж, справді, більш за все схожий на просп. Петровського, і навіть два стовпи ліворуч – ну прям як у німецькій кінохроніці. Опори, можливо, в цьому місці поставили новіші. От тільки причіпного вагону ну ніяк я не бачу, а в одновагонну вісімку не вірю.
Олексій АдамчикУчасникОтак написав, а тепер подумав: а хто його зна, коли вісімку було передано у друге депо? Це цілком могло відбутися, напр., у 1957 році. А фото це, мабуть, трохи раніше знято. Тоді – на ньому як раз-таки 31 або 32 (який, ми знаємо, що ходив на першому маршруті, але на час знімання фотографії вже, мабуть, не ходив). Адже люди-то ці на інших фотографіях поруч із вагонами першого депо.
Олексій АдамчикУчасникТак, Сергію, важко локалізувати. Я спочатку не дуже навіть і вдивлявся, бо людей багато – думаю, напевно, це в депо. Але, схоже, що праворуч – це опори, що встановлено в ряд. Тоді це – справді, якась досить довга прямолінійна ділянка. Але на Петровського опори були іншими – такі, з дугоподібними кронштейнами. Людей, все-таки, справді багато, тому якщо це не депо, то, мабуть, станція маршрута. Напевно, станція у них була на вокзалі. Може це Боброва, але як на мене, то ми б ліворуч щось би мали бачити. Не беруся локалізувати.
Повернімось до людей. Це два екіпажі з рідним когось чи один з рідними чи начальниками? Я намагаюся підключити уяву, але не дуже в ній домальовується причіпний вагон. Хоча я не візьмуся стверджувати на 100 %, що його тут нема. Я сумніваюся, що вісімки ходили одиночними вагонами, тому у мене питання місця виникає ще й у іншому аспекті – а це взагалі травай на лінії, чи, наприклад, моторний десь у депо чекає свого причіпного з ремонту? Хоча, повторю, що, якщо праворуч опори, то ряд якийсь довгуватий.
Рік, наскільки я розумію, там вказано умовно. Формально, видимо, 1949 виключати не можна, але набагато більш ймовірним є все ж якийсь 195х-й.
Якщо це п’ятдесяті, то, враховуючи відомість 1961 р. від К. Козлова і А. Оландера, то вагон Х має бути якийсь з 30, 34, 35, 36, 37, 38, 39, а швидше за все – 30 або 35.
Щодо спільного існування, то, звичайно, існували – з 1960 до 1973 року, не так і мало. На 7 листопада 1960 відкрили 15-й, а в серпні чи вересні 1973 почали реконструкцію просп. Петровського, з якої, схоже, вісімка не повернулася. Ну а згодом вони знов співіснували (“друга” вісімка – до Давидова), це з 1984 до якихось 90-х – мені треба шукати, але я гадаю, що Олег, Владислав, інші любителі швидше скажуть.
Олексій АдамчикУчасник
Олексій АдамчикУчасник“Дніпропетровська газета” надає адресу “Українфільма” (на моє розуміння, це кінопрокатна організація, але я не з’ясовував, може це й спрощене розуміння) на Шевченківській, 38. До речі, справді цікаво побачити десь на фотографії той ріг перехрестя. На мій погляд, поверховість будинків (дивіться, будь ласка, на тіні) цілком відповідає. Гадаю, що це тут https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841&rightmap=190643#18/48.46238/35.04646.
-
АвторЗаписи












