Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасникТретій знімок – Житомир.
Опори – це вони – нинішні.
Олексій АдамчикУчасник…Чому вона там одноколійна — не знаю, можливо, до війни через весь міст йшла одноколійка…
Я ж забув про оцю фотографію. Все-таки далі мостом йшла двоколійна лінія. Дивно, звичайно, це все.
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникОсь вона на чотирьох фотографіях. На третій крізь вказівники видно платформи на цій колії.
Трамвая з п’ятої фотографії 21.08 на цьому місці ще немає. Натомість, поближче до проспекта є.
Олексій АдамчикУчасникЦікаво, навіщо взагалі було робити те перенесення рейок? Так вони – колії різної ширини – перетиналися майже під прямим кутом, а так довелося вводити тридцятиметрову діляночку з трьома рейками – дивно. Можливо тут якось зав’язується колія шістки (з’явилася у 1935 році) або перетинання контактної мережі? Шістка – широколійна, йде з першого депо, тобто на пл. М. Островського вони майже точно виїздили через вокзал – вул. Привокзальну. Ото, мабуть, десь у цьому й є причина переносу. Перепрошую за думки вголос.
Олексій АдамчикУчасникО! Клас! Дуже дякую! Але, церква вже в тому вигляді, як на більшості фотографій. Якесь точкове бомбардування. Можна було б подумати, що її просто почали зносити, так навряд – були важливіші справи, та й характер руйнування і гори цегли на фотографіях з землі, на мій погляд, більше вказують все ж на бомбардування.
Ще про трамвайні колії з попередніх фотографій. 1) Само собою зрозуміло, але для впорядкування зафіксуємо: лінія трійки – вузькоколійна, без третьої рейки. Оцінити ширину колії четвірки на фотографії не беруся, але відомо, що в 1941 році вона вже була ширококолійною.
2) Звідкись я взяв – не пам’ятаю звідки, – що під час окупації було дещо перекладено рейки четвірки – з положення, як на першій фотографії, у положення, як на другій. На третьому фото бачимо рештки старих перетинів колій четвірки і трійки. З цього можна було б зробити висновок, що фото знято після переукладання колій четвірки (судячи з біженців, гадаю, це фото 1942 року), але ці рештки явно вузькоколійні. Тобто, у мене напрошується висновок, що положення рейок змінили не під час війни, а при прешиванні колії четвірки (згідно з вікіпедією – у 1934 році). І аерофото 21.08.41 це підтверджує (навіть є вагон на “новішій” колії). Хоча, ще раз зауважу, що я не пам’ятаю, звідки взяв про зміну маршруту саме під час війни. Може це я й вигадав.
3) Не звертав увагу раніше, що у вікіпедії вказується, що 20.08 рух трамваїв було припинено. Це, звичайно, пояснює скупчення вагонів за Дитячим світом. Але, все-таки, містом у різних місцях їде (чи стоїть?) певна кількість вагонів. Якщо стоїть, то, мабуть, на фотографіях 21.08 з високим розділенням ми понаходимо всі ті вагони, що потрапили на фото, зняті німцями, італійцями, угорцями в серпні-вересні.P. S. Дякую, Артеме, за оформлення повідомлення.
Олексій АдамчикУчасникДо речі, схоже, що люк зберігся з довоєнного часу https://www.google.com.ua/maps/@48.4788594,35.0219228,3a,60y,13.65h,27.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq3D-anUwdtRQZfV7pG5_Dw!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk. Він є на фотографії зі зруйнованим фасадом.
Олексій АдамчикУчасник3. З боку площі М. Островського. https://artkostyuk.com/photo/1942/17.jpg. Чому вона там одноколійна – не знаю, можливо, до війни через весь міст йшла одноколійка.
4. Як я зрозумів старі плани, то трамвай обходив церкву ззаду десь до 1910-13 р. Після вже трамвай йшов сучасною вул. Привокзальною (до 49 чи 51 року). Але тут церква ні до чого. Ракурс фотографії – на першому скріншоті нижче. Прямо перед ногами фотографа колії трійки (можемо завважити, що дві, не одна, хоча до революції під міст уходила одна колія – ну там місця мало було, поки Набережної не було), дещо попереду – колії четвірки.
5. Ви, безумовно, праві. Підкоригував попереднє повідомлення.
6. В датах, вказаних на аерофотознімках, вважаю, сумніватися немає сенсу. Вокзал на згадуваному аерофото ще з дахом. Це – точно. Вважаю, що вокзал зруйновано (можливо, навіть не за один раз) не 16.08.
Будинок я вирахував вірно. Серйозне ушкодження на будинку – на другому скріншоті, на цій фотографії з неушкодженими фасадами рівно навпроти цього місця проїжджає машина. На третій і четвертій фотографіях позначив для легшого орієнтування верхи фасадів триповерхівок.
Олексій АдамчикУчасникУх, сьогодні й накидали на ebay!
https://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=dnepropetrovsk&_frs=1.
1. Озерка, орієнтир – Боброва, 5.
2. З-над Барикадного провулка, орієнтири – Я. Самарського, 2, СШ № 100.

3. Міст. Як ми вже бачили раніше, з цього боку одноколійка.

4. Перехрестя Пастера – Вокзальна. Світлофор (зараз немає)! На жаль, не ясно, чи одночасно зняті фотографії 4, 6 і 7. В цей бік все поруйновано.

5. Поки не зрозумів. Вже зрозумів – див. скріншот 10.

6. Пастера в бік Дніпра. Німці вже в місті, а вся лінія будинків ще ціла. Мені такий вид зблизька трапляється вперше. Виникають питання з бомбардуваннями в серпні 41-го. Тут ціло, вокзал на аерофото 21.08.41 ще цілий. Коли це все поруйнувалося?

(сучасний вигляд)
7. Вважаю, що це – вул. Вокзальна між Пастера і Фрунзе в бік Дніпра. Тут все поруйноване. Ще раз наголошую, цікаво, 6 і 7 – це в один і той самий час знято? Бо це (на мою думку) зовсім поруч.

8. Вокзал.

9. Червона площа
10.

Олексій АдамчикУчасникЧерговий вид з дамби на Чернишевського вгору Червоноповстанською балкою. Крупний план. https://www.ebay.de/itm/Foto-2-Wk-Ukraine-Schlucht-in-Dnipro-Dnipropetrowsk-im-Winter-Schnee/333252992653?hash=item4d976d1e8d:g:4ZYAAOSwDUJdGRP-.
Олексій АдамчикУчасникЩодо Ікаруса-55. Я був подумав, що таке незвичне розташування передніх фар – то народна творчість. Виявляється – ні! https://auto.vercity.ru/gallery/automobiles/ikarus/1956/ikarus_66/. Продублюю фото тут. Щоправда, тут стверджується, що це Ікарус-66. Різні джерела по-різному подають різницю між вказаними моделями, але там точно не фари визначають різницю. Судячи з вікіпедії, якщо раптом на фотографії з Привокзальної Ікарус-66, то це взагалі зафіксовано раритет, бо, швидше за все, якщо вони і експлуатувалися у Дн-вську, то в дуже малій кількості.
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникЯ й не помітив. Цей низенький якийсь. Але форма – Ви праві – дуже промовисто підтверджує. Всі сумніви полишаємо. Це точно п-к Воронцова.
Олексій АдамчикУчасникНа обидва Ваші запитання відповідаю ствердно. Гадаю, що і Є. Токарев під заднім планом мав на увазі саме цю статую – що в центрі фото.
Олексій АдамчикУчасникПродовжимо про дивне життя фотографій в інтернеті.
Знов у Олени Присягиної (https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct) цікава анімація з припущенням, що знімалося десь на Боброва. Хід міркувань, мабуть, вірний – міжміський автобус з великою ймовірністю їде поруч з автовокзалом. Але це – не Боброва, а Привокзальна, а саме СШ № 1. А одну з фотографій, що складають анімацію, саме з цим міжміським Ікарусом-55, можна побачити на сайті СШ № 1 http://sh1.dnepredu.com/uk/site/istoriya-zakladu.html.P. S. Я розумію, що “Миколаївська” архітектура вважається ледь не поганим тоном, але перебудувати, так примітивізувавши фасад… Нікого не хочу образити, я також розумію і ситуацію з “боротьбою з надмірностями”, але, ну, має ж бути якесь почуття гідності у архітекторів.
Олексій АдамчикУчасникДо обговорення на сторінці О. Присягиної (https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct) однієї з фотографій, дивний колообіг яких серед користувачів інтернета мені не дуже зрозумілий.
Вважаю, що читачем Єгором Токаревим дано вірну відповідь щодо місця знімання. Я, звісно, саму алею вживу в такому вигляді ніколи не бачив і можу порівнювати лише за фотографіями. Але, на мій погляд, наявних знімків (разом з аерофотознімками і астрономією) досить, щоб зробити висновок про правоту Є.Токарева.
1. Сама фотографія.
2, 3. Фотографії (наведені в інтернеті свого часу користувачем В. Калузьким), які, як я розумію, має на увазі в останньому реченні свого коментаря Є. Токарев.
4. Пам’ятник.
Олексій АдамчикУчасникНі, електронних немає. Є паперові.
-
АвторЗаписи



















