Головна › Форуми › Радянський Дніпропетровськ › Старые газеты
- This topic has 109 відповідей, 9 учасників, and was last updated 3 роки, 6 місяців тому by Олексій Адамчик.
-
АвторЗаписи
-
28.08.2018 о 23:34 #9519Олексій АдамчикУчасник
1. Днепровская правда, 14.09.57.
2. Зоря, 14.09.57.
3. Днепровская правда, 15.09.57.
4. Днепровская правда, 21.09.57.
5. Зоря, 21.09.57. Гадаю, що це 12-й квартал, двоповерховий будинок – 152-ї Дивізії, 4б.Attachments:
28.08.2018 о 23:43 #9525Олексій АдамчикУчасник1-5. Днепровская правда, 22.09.57. Остання фотографія, вважаю, дуже цінна і рідкісна. На ту дату вона вже явно застаріла – на ній ми бачимо стару трамвайну колію з трамваєм – розворот 3-ки і 6-ки навколо “Дитячого світу”. Трамвай під’їжджає до місця, де під час війни стояв розтрощений вагон (неодноразово фотографований німцями).
Attachments:
28.08.2018 о 23:51 #9531Олексій АдамчикУчасник1, 2. Днепровская правда, 24.09.57.
3. Молодий ленінець, 25.09.57.
4. Зоря, 28.09.57. Гадаю, Дніпропетровська, 111.Attachments:
28.08.2018 о 23:59 #9536Олексій АдамчикУчасник1. Молодий ленінець, 4.10.57.
2. Днепровская правда, 15.10.57. Можливо, в цей час також перенесено колію з просп. Калініна на вул. Маяковського?
3. Зоря, 16.10.57.
4. Днепровская правда, 17.10.57. Це – ще не той автовокзал, що був перед сучасним. Це – в будівлі Дм. Яворницького, 123 (чи, може, 125).Attachments:
29.08.2018 о 00:07 #9541Олексій АдамчикУчасник1. Зоря, 23.10.57.
2. Молодий ленінець, 25.10.57.
3. Днепровская правда, 26.10.57.
4, 5. Молодий ленінець, 27.10.57. Щодо трамвая на Західний – це перебільшення – до лакофарбового з-ду. Близько трьох місяців тролейбус № 4 ходив вулицею Шмідта, десь в ці дні перейшов на Сєрова.Attachments:
29.08.2018 о 00:11 #9547Олексій АдамчикУчасник1. Днепровская правда, 29.10.57.
2. Зоря, 29.10.57.
3. Днепровская правда, 31.10.57.
4. Днепровская правда, 2.11.57.Attachments:
29.08.2018 о 00:13 #9552Олексій АдамчикУчасник1. Зоря, 2.11.57.
2. Днепровская правда, 11.11.57.
3. Молодий ленінець, 13.11.57.
4. Молодий ленінець, 15.11.57.Attachments:
29.08.2018 о 00:15 #9557Олексій АдамчикУчасник1, 2. Днепровская правда, 16.11.57.
3 – 5. Зоря, 16.11.57.Attachments:
29.08.2018 о 00:21 #9563Олексій АдамчикУчасник1.Днепровская правда, 17.11.57. Маленков, Молотов, Каганович потрапили у немилість раніше – десь в липні 1957 р., здається, тому тут вже без них.
2. Молодий ленінець, 17.11.57.
3. Днепровская правда, 19.11.57.
4. Днепровская правда, 23.11.57.
5. Днепровская правда, 26.11.57.
6. Зоря, 23.11.57.Attachments:
29.08.2018 о 00:29 #9569Олексій АдамчикУчасник1. Днепровская правда, 4.12.57.
2. Молодий ленінець, 22.12.57.
3. Молодий ленінець, 25.12.57. Дм. Яворницького, 117, 119.
4. Зоря, 27.12.57.
5. Зоря, 29.12.57.Attachments:
15.09.2019 о 00:08 #11681Олексій АдамчикУчасникНа продовження теми веж, шпилів і як би мало виглядати наше місто.
Шановні мешканці Січеславська Набережна, 27, подивіться, яким був би Ваш будинок, якби ледь раніше його побудували. Цікаво, що Миронова, 17, схоже, відповідає проекту.
“Зоря”, 1.01.1952 р.Attachments:
28.09.2019 о 23:15 #11791Олексій АдамчикУчасникОлексій Адамчик: Замітка в газеті «Зоря» за 4 листопада 1960 року…
З появою в інтернеті фотографії МТБ-82 № 67 на Шмідта з пацанами на рогах, датованої автором 1960 роком, було внесено великі сумніви у створене всіма джерелами уявлення, що “А” і “Б” пущено у 1961 році. Також існувало зовсім безпросвітне запитання, що за маршрути 6 і 7 згадує І. Науменко під 1960 роком?
Зі вказаної статті за 4.11.60 (ось вона у добрій якості https://transphoto.ru/photo/1261380/?aid=10919) почалося моє штудіювання старих газет у пошуку дат і подій з історії міста, в цьому випадку – зокрема, електротранспорта. Це було півтора роки тому. Я начебто, прочитав її, зокрема про новий тролейбусний маршрут, але сприйняв це так, що мова йде або просто про побудову ділянки лінії (з інших статей ясно, що майбутню кільцеву лінію довго мучили – все ніяк не могли добудувати), або про пуск кільцевих маршрутів “А” і “Б”. Далі я прочитав замітку про відкриття нового маршрута № 6 https://artkostyuk.com/history-dnepr/vosstanovlenie-dnepropetrovska-1943-1949.html#comment-22761 (це коментар за 17.03.2018 at 22:01), отримавши таким чином часткову відповідь на одне запитання. І от лише кілька днів тому, після прочитання в “Електротранспортнику” за 21.07.72 “Літопис” за 1960 рік, де вказано обидва маршрути – 6 і 7, МАЙЖЕ все вишикувалось у струнку картину.
“Літопис” називає маршрут “Завод Петровського” – “Жовтнева площа” сьомим, але газета, що вийшла безпосередньо коли з’явився цей маршрут (у березні), називає його шостим. Вважаю цей маршрут шостим.
“Літопис” називає шостим маршрутом “Стадіон “Металург” – “ДІІТ”. Я вважаю його сьомим.
Тут неможна не долучити до цієї ретроспективи історію маршрута № 5. Загальновідомий факт, що він існує з 1959 року. У Науменка (і у “Літописі” за 1963 рік (“Електротранспортник”, 28.07.72)) я бачив згадування про пуск у 1963 році тролейбуса проспектом Кірова. Але зрозуміти це я тоді не міг і якось це згадування ніколи не брав до уваги, вважаючи, що п’ятірка ходить проспектом Кірова від початку свого існування. В “Дніпровській правді” за 21 і 22 жовтня 1959 року є стаття і фотографія про відкриття нового маршрута № 5. При цьому фотографія – з вулиці Паркової, тролейбус стоїть там, де пізніше відстоювалися “Б”. Вказана величезна довжина маршрута, але це мене не збило з розуміння, що п’ятірка ходить Кірова. Я собі вигадав, що просто спочатку в неї тупик був десь на Східній прохідній.Так от, маючи всю необхідну інформацію з перших же прочитаних мною статей у газетах 1959 і 1960 років, нарешті через півтора роки я збагнув, що у 1959 році п’ятірку було пущено просп. Пушкіна – розворот на Філософській – Шмідта – Ю. Савченка (Кооперативна) – Уральська – Робітнича – Криворізька – О. Макарова (Більшовицька) – Тітова (Паркова); в березні 1960 шістку було пущено просп. С. Нігояна (Калініна) – просп. Пушкіна – А. Фабра (Сєрова) – просп. Дм. Яворницькоо (К. Маркса) – розворот на Героїв Крут (Фурманова) (я так розумію) – Соборна (Жовтнева) площа; в листопаді (може жовтні) сімку було пущено просп. Пушкіна – розворот на Філософській – Шмідта – Ю. Савченка (Кооперативна) – Уральська – Робітнича – Криворізька – О. Макарова (Більшовицька) – Тітова (Паркова) – Дніпропетровська – Запорізьке шосе – Вузівська (просп. Гагаріна); у 1961 (в моєму уявленні напередодні 1 Травня) кільця “А” і “Б” було пущено маршрутами, схожими на існуючі, тільки “Б” спочатку розвертався на Філософській (“Електротранспортник” за 22.10.66, той самий Науменко) і, можливо, не заходив на вокзал (звідкись я це взяв – не знаю звідки). Вважаю, що з пуском “А” і “Б” п’ятірка і сімка відпали самі собою. Розумію так, що з появою “Б” і за умов існування четвірки, у тому ж 1960 або 1961 році зникають шістка і перший маршрут (на той час “Вокзал” – “Жовтнева площа”). У 1963 році пущено п’ятірку з тими ж кінцевими зупинками, але напряму – проспектом О. Поля (Кірова). У 1965 році (я так розумію) пущено маршрут № 1 “Підстанція” – просп. Гагаріна – просп. Дм. Яворницького (К. Маркса) – (без заїзду на Вокзальну площу чи з заїздом?) – Курчатова – Леваневського – просп. С. Нігояна (Калініна) – “Завод Петровського”, ну і № 6 “Підстанція” – “Вокзал”.
Три запитання, що залишились. 1) Сьомий маршрут “Стадіон “Металург” – “ДІІТ” чи “вул. Паркова” – “ДІІТ”? 2) Де саме були кінцеві “вул. Паркова” і “ДІІТ”? 3) Коли саме кінцеву п’ятірки перенесено з перехрестя Пушкіна – Серова на просп. Кірова?
А фотографія МТБ-82 на Шмідта, якщо її датовано вірно (1.05.60), то демонструє нам п’ятірку на своєму первісному, довгому, маршруті.Attachments:
29.09.2019 о 00:50 #11809Олексій АдамчикУчасникА ніхто раптом не знає причин, чому раніше не було руху вулицею Шмідта через проспект Пушкіна вниз?
Підозрюю, що, якби проїзд був такий, як зараз, “А” і “Б” ходили б цілком однаковим маршрутом. Лінія вниз на Шмідта висіла з 1957 року. (І довисіла мінімум до 70-х, а то й до 80-х).29.09.2019 о 11:08 #11823Олексій АдамчикУчасникДив. передостанній коментар вище.
Ось ця п’ятірка на відомій фотографії – це також первісна, довга. Бо у 1963 вже була не Паркова, а Тітова.UPD: Це так мені здавалося, що там на трафареті “Паркова” написано. А тепер ще раз дивлюся – а може там саме “Тітова”? Тоді вона швидше за все піде на Кірова.
Перепрошую за ці вагання, коментар вже не видалиш, хай буде.Attachments:
01.10.2019 о 13:17 #11887Олексій АдамчикУчасникЯк я міг забути?! Бачив же раніше, але згодом забув.
В цьому місці 6 може бути як Жовтнева площа – З-д Петровського, так і Стадіон Металург – ДІІТ.
Фотографія, значить, 1960 або 61 року.Attachments:
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .