Главная Форум Транспорт Закрытые трамвайные линии

В этой теме 530 ответов, 10 участников, последнее обновление  Олексій Адамчик 3 дн., 19 час. назад.

Просмотр 15 сообщений - с 301 по 315 (из 531 всего)
  • Автор
    Сообщения
  • #13116
    vladislav kliuchik
    vladislav kliuchik
    Участник

    «Звезда» за 13 лютого 1925 року, і тут згадується лінія «Брянська» — «Казанська». Але , може, це так обізвано другий маршрут? Або, наприклад, у 1925 році він мав номер 3?

    Так там ещё и некая линия «Фабрика — Казанская» упомянута. Что это? Ошибка? Или была такая линия? То есть это удлинённая обычная 4-ка.

    #13117
    vladislav kliuchik
    vladislav kliuchik
    Участник

    Спроба відповіді на запитання, чому з’являлися маршрути 10 — 13 при тому, що не було маршрута 5 і чому не розбирали колію повз Історичний музей аж до 1960 року.
    «Зоря» за 1 січня 1951 року.

    5-ку запланировали открыть в 1951 году, в итоге открыли в ноябре 1960. Что мешало её открыть все эти годы? Нехватка вагонов? Тем более тот огрызок путей держали всё это время явно для неё (нужно было только перешить его на широкую колею).

    По троллейбусному маршруту к заводу им. Петровского тоже интересно. Его запланировали в 1951, а проложили и открыли лишь в 1957.

    Трамвай № 12 к посёлку «Строитель», как мы знаем, тоже запланировали в 1952 году, а приступили к строительству лишь в конце 1957 и открыли в конце 1958.

    Что они там все 1950-е гг. тянули резину?

    #13118

    Щодо «Фабрика» — «Казанська», то я для себе вирішив, що це автор так тодішню п’ятірку називає, яка з Артема повертала направо вул. Базарною, й проходила, треба розуміти, два з половиною — три квартали, зокрема і повз вул. Казанську. Інакше я пояснень не бачу, там, щоб з четвірки на трійку переїхати, у 20-х роках ще поворотів колій не було.
    Я тому й не виключаю, що «Брянською» — «Казанською» автор з таких саме міркувань двійку називає.

    Щодо післявоєнної п’яітірки, то тут різко підвищується актуальність питання, коли після війни поперешивали вузькі колії? Чи точна «офіційна» версія відповіді? І яка доля довоєнних вузькоколійних вагонів?
    Щодо четвертого маршрута тролейбуса — це ще не все. «Зоря» за 1 березня 1951 року. Його, начебто, не тільки запланували, а й почали прокладати. А починатися він, можливо, мав на Центральній площі. Цей факт підіймає нову хвилю питань: чи не це початок тролейбусної лінії Центральною вулицею (тодішньою площею)? (при цьому ми пам’ятаємо, що з 1949 року трійка вже повертає з проспекта на Московську, але куди далі — невідомо); чи не цим розворотом розвертався маршрут № 1, коли він пішов Старим мостом на ту сторону; чи було реалізовано у якийсь час лівий поворот з проспекта на Ширшова? чи, можливо розворот там реалізовувався через Барикадну, і в цьому випадку для того, щоби у 1965 році у фільмі «Рано вранці» ЗіУ-5 повернув направо з проспекта на Ширшова, все було підготовано ледь не 1951 року???

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #13131

    Сергей Мушенок
    Участник

    Подскажите пожалуйста по 2-ке. Прочитал комментарий, что двойка точно ходила до лакокраски на Западном, а на этой схеме 1959 она указано только до заводов. Я конечно помню, что этим схемам нужно доверять с осторожностью, но как оно на самом деле было и напомните когда маршрут вообще закрыли и вместо него появилась 5-ка в привычном нам сегодня виде?

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #13134

    Станом на даний час абсолютно неможливо зрозуміти різницю між двійкою і відкритим у 1957 році чотирнадцятим. Можливо, вона й була, можливо й полягала саме у тому, що двійка йшла тільки до ДЗМУ, можливо у 1959 році саме так і було. Ясно, що десь невдовзі той, перший, чотирнадцятий припинив існування, і десь з початку 1960 (найпізніший з можливих термін — 1965, але ясно, що це було раніше) двійка точно йде до ЛФЗ. Але, ще раз наголошую, що там до пуття не зрозуміти поки що — можливо, двійка пішла до ЛФЗ і одразу, у 1957 році. На Західне двійка пішла, напевно, разом із відкриттям цієї ділянки перед Першим травня 1970 року. Історія закриття двійки повністю відсутня. Рейки на Шевченка знято в жовтні 1975 року. Маршрут, можливо, закрито раніше. Але не раніше 1974 року.
    П’ятірка — не замість двійки. У нинішньому вигляді ходить з-перед Сьомого листопада 1960 року.

    #13136

    Сергей Мушенок
    Участник

    Спасибо за развернутый ответ, я верно понял, что теоретически могло быть, что все три маршрута могли ходить с Западного в нач. 60-х, но в реальности такое маловероятно?

    #13137

    Ні, на початку 60-х — тільки з лакофарбового. Колію на Західне прокладено лише у 1970 році.
    Я зрозумів, у чому неправий. Під нинішнім виглядом п’ятірки мав на увазі, що не так, як до війни. А у 1960-му з п’ятіркою неясність, як і з двійкою: чи то з ДЗМУ, чи то з лакофарбового — поки що точно не з’ясовано.

    #13138
    vladislav kliuchik
    vladislav kliuchik
    Участник

    До лакокраски линию продлили в 1957 году.
    До Западного — в 1970.

    А вот, что поехало тогда до ЛКЗ — тот ещё вопрос. В августе 1957 в газете ДТТУ «Електротранспортник» сообщают, что линию двойки продолжают до ЛКЗ, вовсю идёт её строительство и скоро двойка пойдёт туда. Ни о каком № 14 и речи нет.

    В декабре 1957 (или январе 1958 — не помню точно) в той же газете уже упоминается маршрут № 14 в связи с ЛКЗ.

    При этом отдельной заметки или статьи об открытии маршрута № 14 не было ни в многотиражке «Електротранспортник», ни в областных «Зоре» и «Днепровской правде». Открытие этого маршрута прошло как-то незаметно.

    Возможно, планировали просто увеличить двойку, но в итоге её оставили как была, а удлинённой линии дали № 14. Получилось примерно по такому принципу, как с маршрутами 8/15. В решениях Горисполкома за 1958 год о продлении маршрута № 8, например, тоже не упоминается № 15. Говорится, что нужно продлить № 8 до ж/д станции на Криворожской и кто этим должен заниматься. Решение оставить старую 8-ку и дать новой удлинённой линии № 15 принималось, судя по всему, в последнюю очередь.

    14-й маршрут скорее всего убрали, после того, как открыли 5-й, то есть в 1960 году. Точнее, его, получается, переименовали в № 2, а старую короткую двойку убрали как маршрут.

    Есть ещё такая версия:
    В 1957 до ЛКЗ пошли как № 2, так и новый № 14, но № 2 сворачивал на Короленко, а № 14 шёл прямо по Чкалова до Исполкомовской в тупик 10-ки.

    #13139
    vladislav kliuchik
    vladislav kliuchik
    Участник

    Схема, которую вы прикрепили, кстати, содержит грубейшую ошибку о маршруте № 13. Он НИКОГДА не ходил по просп. Петровского и просп. Металлургов. Он шёл до ул. Криворожской, но по ул. Рабочей и разворачивался около центральной проходной ЮМЗ.

    Линия по просп. Металлургов ведена в эксплуатацию в ноябре 1960 года.

    #13162

    «Зоря» за 14 липня і 4 серпня 1950 року.
    Кілька міркувань. Довоєнні номери ще не відновлених маршрутів 5, 6, 7, 9, 10 тримають з прицілом на майбутнє відновлення. Від довоєнної десятки відмовляться десь дуже скоро — не пізніше, як у травні 1951 року, вона вже ходить на вул. Робітничу (напевно, з Базарної петлі). Від довоєнної п’ятірки відмовляться аж у 1960 році.
    Сімка піде на Транспортний інститут, видимо, ще цього ж, 1950, року. http://artkostyuk.com/wp-content/uploads/T510210D1-IMG03460.jpg (це за 10 лютого 1951 року).
    Що собою в цей час являє Привокзальна площа — для мене загадка. Але виписана схема руху сімки дає нам уяву, що, принаймні, маршрути 4 і 7 вже розвертаються там за схемою Шмідта — Горького — Вокзальна — Пастера — К. Маркса — Шмідта (бо іншого шляху зі Шмідта на проспект наліво не існує і не існувало, маневри трикутниками не рахуються). Відповідно, колію Привокзальною вулицею вже або знято, або її не використовують.
    Перший файл — це витяг з газетного звіту про сесію Дн-вської міської Ради депутатів трудящих.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #13265

    Розбираючи завали файлів, натрапив на пару заміток у «Дніпровській правді»: за 23 листопада і 4 грудня 1957 року відповідно. Перепрошую за якість.
    Владиславе, Вам, мабуть, знайома газета завода пресів «За технічний прогрес»? Бачимо, що її редакцію турбує хід будівництва 12 маршрута.
    Бажання пасажирів їздити вісімкою до центру міста — це, очевидно, спадковість щодо ідей 1934 року. Власне, для вісімки ж й будувалося те кільце.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #13272
    vladislav kliuchik
    vladislav kliuchik
    Участник

    За технічний прогрес

    Название знакомое, но я её пока ещё не читал.

    В газете «Советский строитель» стройтреста № 17 говорилось, что линию начали строить в конце 1957 года.

    #13305

    22 червня 1935 року вулицею Базарною ще пролягає ДЕВ’ЯТИЙ трамвайний маршрут. Занотовуємо цю дату.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #13314

    Подякуємо Валентину Старостіну за оприлюднену на https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1398814410447667&type=3 фотографію і поставимо собі запитання: а чи не колію на Йорданську вони там розбирають?

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #13479
    Артём Костюк
    Артём Костюк
    Хранитель

    Дивіться, яка краса! На місці автовокзалу було тимчасове розворотне кільце трамваїв. Щоб поставили пам’ятник, знесли майже увесь квартал. Я не знав про це.

    Ось це місце: https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=41065#17/48.47424/35.00895

    Джерело

Просмотр 15 сообщений - с 301 по 315 (из 531 всего)

Для ответа в этой теме необходимо авторизоваться.