- This topic has 934 відповіді, 11 учасників, and was last updated 8 місяців тому by vicente.
-
АвторЗаписи
-
03.08.2019 о 11:59 #11523Сергій МушенокУчасник
Без пассажиров наверное, буксирует сломавшийся вагон.Хотя нет, вот как раз попался кадр из кинофильма «У тихой пристани» (Мосфильм; 1958г) со страницы Елены Присягиной
Attachments:
03.08.2019 о 19:33 #11527Олексій АдамчикУчасникЦе – квартал Короленка – Леніна, і трамвай може йти з-за “Дитячого світу”, а на тій фотографії – не може.
03.08.2019 о 23:45 #11530Олексій АдамчикУчасникВсе поплуталося в голові – з-за якого “Дитячого світу”, це ж вже 1958 рік. З площі Дем’яна Бідного. Але, враховуючи, що нікуди не подінишся – три вагони в принципі нагору-згори ходили, і, незважаючи на те, що і трійки, і шістки бували тривагонними, я погоджуюсь, що у кадрі зафіксовано трамвай саме першого маршрута – дуже вже він парадним виглядає.
До речі, там на кожному вагоні є трафарет, і можна спробувати прочитати. Я не зміг точно розібрати.04.08.2019 о 14:00 #11536Сергій МушенокУчасникПо этому стоп-кадру практически уверен, что на трафарете единица.
Attachments:
31.08.2019 о 22:22 #11630Олексій АдамчикУчасникЦікава фотографія з’явилася на сторінці Євгенії Непомнящої. https://www.facebook.com/groups/361909400869210/. Підписано як 1958 рік, металургійний інститут. Але це – не металургійний інститут, а гуртожиток № 1 університета. І фотографія тутешніх трамвайної лінії і брукованої мостової від цього ще цінніша. Подякуємо причетним до цієї фотографії людям.
Attachments:
09.09.2019 о 21:13 #11646Олексій АдамчикУчасникЗнов цінне фото на сторінці О. Присягиної https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct. На ньому Привокзальна площа, знято з Карла Маркса чи 123, чи 125. Якщо я не заплутався, то надав їй фото В. Миргородський, а належить воно Д. Харченку. Дякуємо щиро всім цим гідним людям.
Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 – це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання.
Друге питання – яким маршрутом прямує трамвай, найближчий до фотографа? Довго подумавши і спираючись на карту міста М. Шатрова 1967 року (на якій, на жаль, саме цей момент зображено двозначно на основній карті і на врізці), доходжу висновку, що якогось дива трамвайний маршрут № 6 після будівництва Нового мосту, а на момент знімання цієї фотографії – маршрут № 6а – закінчувався не на Передмостовій (М. Островського) площі, а шурував гаком Пастера – Карла Маркса на власне вокзал. При цьому маршрут № 9 нормально розвертався на Передмостовій площі. Ну, а, можливо, це все я дуже накрутив, і цим вагонам (“Х” і як там називається причепний – не знаю) існує якесь набагато простіше пояснення. Але легенда карти Шатрова каже, що шістка розверталася на вокзалі. В принципі, можливо, що раніше люди не так поспішали, і основній масі народу це було зручно. Ну і правильно тоді, що вона так крутилася там.Attachments:
09.09.2019 о 21:58 #11648Сергій МушенокУчасникУ меня еще один вопрос, возможно он непонятен только для меня, но все таки. Где поворот трамвайных путей на Курчатова, ведь судя по схемам 1959г. как минимум туда должна сворачивать 8 и 11. Кстати на ней конечная 9-ки также обозначена на вокзале, если не путаю ничего.
Attachments:
09.09.2019 о 23:22 #11650Олексій АдамчикУчасникЗ цими схемами треба дещо обережніше. На схемах поєдналися помилки авторів дуже хорошої, але з деякими помилками статті у вікіпедіі “Днепровский трамвай” і помилки читачів, які занадто буквально сприймають написане у зазначеній статті і в інших джерелах.
Але безпосередньо з цього питання я вважаю, що тут просто об’єднано всі кінцеві з назвою “Вокзал”. В реальності (давайте будемо мати на увазі не 1959, а 61-62 роки) № 1 – так, як зараз; №№ 4, 7 (на схемі одну кінцеву сімки загублено, бо у вікіпедії її до 60-го року немає, але це – помилка, її не було якийсь короткий час у 1955 році і, можливо, коли зняли колії з Артема, а решту часу вона була) – Горького – Вокзальна – Пастера – Карла Маркса; № 6а – відтепер розумію, що йшов так, як у попередньому коментарі; №№ 8, 11, 15 – розворот десь на місці колишнього автовокзала – Боброва (принаймні, до того ж таки 1959 як мінімум) – Леваневського; № 9 – пл. М. Островського – Старий міст; №№ 3, 6 – Пастера – Карла Маркса без заходу на вокзал.
Як я розумію, саме з початком будівництва автовокзала (закінчено десь на межі 1965-66 років) і перенесли розворот 8, 11, 15-го маршрутів на власне Привокзальну площу (на аерофото 4.10.65 вже перенесено). І лише тоді ж, видимо, перенесли колії з Боброва на Курчатова. Хоча це – лише моє розуміння, поки що фото- або письмових підтверджень начебто не траплялося.
UPD. Будівництво автовокзала розтягнулося аж десь до межі 1966-67 років.09.09.2019 о 23:36 #11651Олексій АдамчикУчасникЩодо помилок у вікіпедії і на схемі. Маршрут № 13 однозначно помилково в 1959 році занесено на просп. Металургів. Особисто я маю велику підозру і навіть переконання, що туди він взагалі ніколи не ходив.
Перше моє запитання: якого року з’явився маршрут № 13 Виконкомівська – сел. Нижнє (в моєму розумінні десь року 1954-го); і друге – якого року (місяця, числа) його було закрито?? Друге цікавіше, бо у путівнику “Дніпропетровськ” 1966 року його вже немає, а на карті М. Шатрова 1967 року він є. Що ж там з ним було?10.09.2019 о 12:05 #11652Олексій АдамчикУчасник…
Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 — це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання…Тю, приношу вибачення, це дві зшиті фотографії. Щиро хочеться вірити, що їх обидві знято в один час. Ліва половина пробігала пару раз інтернетом з датуванням 1963 р. – тепер старішає потроху.
Але, менше з тим. Ще інше питання. Спробую висловити його фотографіямиAttachments:
10.09.2019 о 23:04 #11657Сергій МушенокУчасникАлексей, по поводу вашего вопроса об источнике фото. Это фото из путеводителя за 1962 г. Подсказала сама Елена Присягина.
Attachments:
10.09.2019 о 23:23 #11659Олексій АдамчикУчасникСергію! Обом Вам величезне дякую!
(Зовсім не до цього: Сергію, якщо це ще актуально, то перевірте будь ласка Вашу прив’язку Раднаргоспу до 1962 року. За моїми записами з газет, на фотографіях принаймні 1961 року він вже є. Та й на фотографіях 1957 його вже дві третини вигнано. Підозрюю, що він кінця 50-х. Хоча, я, можливо, просто не вірно Вас зрозумів. До речі зараз там дату чергової чудової фотографії Ю. Биковського встановлюють, так готель “Центральний” десь на початку 1961 було вже завершено).
11.09.2019 о 00:32 #11660Сергій МушенокУчасникСпасибо за подсказку по гостинице Центральной, в статьях указано, что построена в 57-59гг. Что касается здания Совнархоза, 1957 г. (на фото). В тех же исторических очерках есть информация, что оно было закончено в 1962-63 гг., (точно не помню), именно центральное здание ансамбля.
Upd. Вот нашел статью по истории площади https://gorod.dp.ua/news/13767311.09.2019 о 01:07 #11661Олексій АдамчикУчасникРаднаргосп у мене найраніший після 1957 є з Дніпровської правди за 22.04.59, щоправда, тільки середина, але ясно, що він весь збудований. 1963 – це, можливо, вже бічні крила добудували.
Щодо готеля джерела помиляються. В Дніпровській правді за 20.04.61 є фото мітинга на підтримку народу Куби, там видно готель, і де-не-де стоять риштування; в номері за 17.09.61 розміщено фото площі Леніна з окремим вказанням, що в центрі – новий готель “Центральний”. На жаль ці статті я не перефотографував свого часу, колись пізніше перефотографую.
Щодо останньої фотографії Ю. Биковського, то вона не раніше 1957 – рейок же нема вже.UPD. 1962 року Хрущов не їздив на Південмаш, а на якісь конструкції для монтажу якихось веж він не звернув би уваги. Просто у 1962 про “архітектурні надмірності” не могло бути й мови. Можливо, мається на увазі 1959 рік, але й то – навряд там ще були якісь шанси на шпилі й таке інше.
Attachments:
12.09.2019 о 22:10 #11663Сергій МушенокУчасникАлексей, вы в очередной раз доказали, что можно верить только своим глазам, т.е. фото/видеоматериалам, ну газеты с натяжкой сюда еще можно добавить думаю. Полагаться на статьи даже именитых историков, краеведов и т.п. нужно осторожно).
Щодо останньої фотографії Ю. Биковського, то вона не раніше 1957 — рейок же нема вже.
Я правильно понял, вы считаете что трамвайные пути перенесли с площади аж в 1957 г.? Я почему-то думал, что это было раньше, где-то в середине 50-х.
1963 — це, можливо, вже бічні крила добудували.
Скорее всего так и есть, это некоторая компромиссная версия, я так думаю.
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .