- This topic has 911 відповідей, 10 учасників, and was last updated 2 місяці тому by vicente.
-
АвторЗаписи
-
21.06.2020 о 17:27 #14689Олексій АдамчикУчасник
З київськими питань нема. А от з митищівськими – ми знаємо, що щось було проплачено заводу, але ж то вже настав 1932 рік, і гіпотетично замовлення могли змінити на ширококолійні (як договори із заводом Домбаля змінювалися неодноразово). Але як мінімум: 1) на цій фотографії; 2) причіп до 245; 3) причіп до 247; 4) той, що стоїть біля прохідної з-да Петровського першим на колії, що йде в напрямку просп. Калініна; 5) причіп поїзда, що знято на Чкалова приблизно навпроти Володарського
і 6) причіп п’ятірки, що їде вул. Чкалова між Короленка і Червоною у німецькій кінохроніці– митищівські вузькоколійні. Які вони мали номери – гублюся у здогадах. Я їм можу відвести лише 130-140.
(Я, мабуть, забув похвалитися, що я ж вже всі, що у нас були, радянські вагони навчився розрізняти (крім яких-небудь БФ), якщо зображення не зовсім вже розмите).
UPD: передивився кінохроніку – там київський; звідки я взяв, що М – ??? – Каша у голові. Перепрошую за плутанину.
Ще UPD. Дніпропетровські вагони мені ще ніде не траплялися, так що їх теж не вмію розрізняти.05.07.2020 о 16:17 #14729Олексій АдамчикУчасникХочу виправити ще одну свою помилку у визначенні місць знімання фотографій. Щоправда, можливо, першу – помилкову – версію я тут й не викладав – не пам’ятаю, а знайти швидко не зміг.
Раніше я вважав, що на фотографії оцей трамвай https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841&rightmap=190643&double=0#17/48.47341/35.02405, але щоб хоч якось підігнати під розташування рядів Озерки, я гадав, що його протягнуто метрів на сто вперед вулицею Шмідта. Але це, звичайно – груба помилка. Насправді це – оцей трамвай https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841&rightmap=190643&double=0#17/48.47455/35.01862. Так, може, з часом збереться галерея розставлених містом вагонів. Шкода, звичайно, що вкрай рідко на цих фото можна прочитати інвентарні номери. Цей поїзд – це “Х” – “М”. Мені здається, що ширококолійний, але це – абсолютно суб’єктивне твердження.
Звичайно, дуже важливий факт на фотографії – це повна відсутність шапіто. Ми віримо датуванню на звороті фотографії і робимо висновок, що до 9 вересня шапіто розбомбилося чи спалилося вщент. Є аерофотознімок за 28.08, де шапіто ще на місці.Attachments:
09.07.2020 о 21:32 #14765Олексій АдамчикУчасникЕдуард Чубаров зафіксував КТМ/КТП-2 на першому маршруті. Олександр Волок оприлюднив https://www.facebook.com/media/set/?set=a.262978550488088&type=3. Дуже дякуємо їм обом! А може на flickr ми ще й номер розберемо?! Тільки це не 1975 рік. Це 1968 – 70 рр., швидше за все – 1969-й.
Attachments:
10.07.2020 о 18:08 #14772vladislav kliuchikУчасникМожет быть мы тут видим вагон на том самом маршруте № 14 “ДЭВЗ — ДИИТ”?
10.07.2020 о 18:37 #14773Олексій АдамчикУчасникНа 200 % виключити цього не візьмуся, але розумію так, що поки перший маршрут обслуговувався першим депо, на ньому були КТМ/КТП-1, а як його передали у третє депо, то він обслуговувався Татрами і, поки їх було мало, КТМ/КТП-2 (мабуть, переважно новими). КТМ/КТП-1, як я розумію, у третє депо не передавали.
З огляду на це, підозрюю, що, якби нам пощастило побачити той чотирнадцятий, то ми б побачили КТМ/КТП-1 першого депо.
І, пригадуючи наші старі питання, тепер, подумавши, я вважаю, що сімсоті КТМ/КТП-2 на першому маршруті – всі третього депо.17.07.2020 о 20:31 #14851Олексій АдамчикУчасникДодамо трохи олії у вогонь стосовно приналежності восьмого маршрута до першого чи другого депо. Стара фотографія, вміщена у статті у “Електротранспортнику” за 19 жовтня 1990 року. Моторний № 24 на зупинці “вул. Авіаційна” на фоні тих самих будинків просп. І. Мазепи, 34 і 36, які покраще видно на фото з “Дніпровської правди” за 25 лютого 1954 року. (Зараз дах на просп. І. Мазепи, 36 іншої форми, не полінувалися “обрубати” брандмауер. А, може, то мені лише здається). Я не бачу, що там за номер на маршрутовказівнику, але місце не залишає вибору – це вісімка (на дев’ятому маршруті таких будинків нема). (У ще одних дужках відзначу, що ці люди повністю висміяли мою теорію, що подібні фотографії могло бути зроблено лише у депо або на кінцевих.) Цей моторний № 24 бачимо на вісімці у серпні 1941 року, коли цей маршрут явно обслуговувався першим депо, і бачимо у першому депо у відомості 1961 року. “Електротранспортник” орієнтує нас на дату знімання першої фотографії як приблизно 1955 рік.
Четвертий і п’ятий файли – фотографія моторного № 19 на вісімці, яку знято у листопаді 1956 року. Цей моторний № 19 бачимо у відомості 1961 року на вісімці другого депо.
Окреме питання: у 1956 році вісімка стоїть на зупинці “вул. Орловська”. Власне, її залишки явно присутні ще й досі. Повертаючись до переліка зупинок 1937 року. Може й справді, незважаючи на те, що саме там розміщено трикутник, який багато часу був розворотом восьмого маршрута, зупинки на Караваєва не було?Attachments:
19.07.2020 о 08:46 #14861vicenteУчасникНа фото на ул.Леваневского за трамваем виден забор. Очевидно, это водонапорная станция, которая занимала(ет) целый квартал: от Караваева до Орловской. Я не вижу места для треугольника. Но, вижу параллельные пути и двухсторонние опоры, в сторону Караваева. Может и не было остановки, но если и был треугольник, то дальше.
20.07.2020 о 00:02 #14864Олексій АдамчикУчасникОлеже, з Леваневського все ясно – механічна похибка, а от з рештою я не зовсім зрозумів. Трикутник, звичайно, подалі – аж за Караваєва. Трамвай на фото тут https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841&rightmap=41065#18/48.47002/34.99148, а трикутник – тут https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841&rightmap=41065#18/48.47104/34.98901. Опори явно такі, що їх встановлено парами. Це ж, мабуть, як раз таки й НЕ двосторонні?
А я просто маю на увазі, що зараз є зупинка на Караваєва і немає на Орловській, а у брошурі 1937 року навпаки, і на фото 1956 року трамвай на Орловській явно на зупинці. Хоча мені б здавалося логічнішим, якби за часів існування трикутника біля нього була б зупинка.20.07.2020 о 06:13 #14865vicenteУчасникХорошо.
Понятно, что со строительством на пр. Петровского остановки перенесли. В частности, на ул. Революционной остановки в 70-е – 80-е не было, а бвла на квартал ниже – на ул. Яшина. Химико-технологический техникум находится прямо напротив дома, в котором я вырос – это между Воздухофлотской и Кутузова. То есть, на Авиационной, получается, тоже не было остановки.
А, что такое “Пролетарская”?20.07.2020 о 20:11 #14866Олексій АдамчикУчасникТак, оце залишається питанням. В принципі, це може взагалі бути не від назви вулиці, але таке, все ж, малоймовірно.
Я впевнений, що Караваєва так названо від самого початку. На плані 1929 року Яшина має назву Підпільна, а не пізніше 1941 року – вже Шолохова. Як би усе схиляється до Олександрова, але впевнено казати не можна.
Дякую, що Ви спитали на сторінці О. Присягиної про депо. Ми віримо, що вони не забудуть.24.07.2020 о 23:08 #14926Олексій АдамчикУчасникУ 1952 році зупинка на Олександрова була. “Зоря” за 22 серпня. Приношу вибачення за якість.
Attachments:
26.07.2020 о 21:10 #14942Олексій АдамчикУчасникОлеже, Ви бачили https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=963500497408798&id=100012465706464? Дякуємо Олександру Шелковому і Артему Костюку!
31.07.2020 о 22:38 #15154Олексій АдамчикУчасникПодякуємо за фотографію Музеєві історії УДХТУ https://www.facebook.com/groups/555617667931018/?ref=gs&fref=gs&dti=421334225037372&hc_location=group_dialog, а за наведення – Олені Присягиній.
Там є ще багато цікавого, у тому числі важко пояснювані трамвайні колії начебто 1948 року.Attachments:
14.08.2020 о 02:03 #15422vicenteУчасникКстати, о принадлежности вагонов к депо. На фото – состав 1203/1204 третьего депо на “единице”. Снимка в указанной группе на ФБ я не нашёл, но можно предположить эдак 1979-1981. А уже в 1984 этот состав вместе со всей “партией” 1188 – 1207 был в первом депо… Мы уже гоаорили о передачах КТМ/КТП между депо. И это без войны и разрушения депо. А там у нас – вообще… до 1949 года все вагоны выходили, очевидно, из второго депо. А, когда восстановили первое – довоенная принадлежность вагонов вряд ли учитывалась при распределении.
В 1961 году (ведомость) тоже всё могло несколько раз быть передано. С 1949 поступают КТМ/КТП-1, скорее всего – в первое и на первый маршрут, “вытесняя” довоенные вагоны.
Я к тому, что недостаточно у нас материала для выводов. Я уже писал, что та самая ведомость – всего лишь ведомость одного конкретного дня. Может, уже в том же месяце какие-то вагоны сменили как маршрут, так и депо.18.08.2020 о 19:27 #15464Олексій АдамчикУчасникЗакритий вагон – № 6? Цифра того самого шрифта, що й у 46-го?
Саме цю копію подивився тут https://www.facebook.com/MIDnipro/.Attachments:
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .