Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасникЦікаве кіно! Пейзаж з вагоном знайшовся одразу, незважаючи навіть на брак аерофото тих місць. Але у нас знайшлося навіть з вагоном. 29 серпня 1941 він вже там стояв. А от споруда, на яку я наводжу хрест і яка стояла просто поруч із вагоном, до лютого 1942-го не дожила.
Це – петля Череднички, один з розворотів вздовж 6-го маршрута. https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=60441&rightmap=google#18/48.50376/35.04960.
UPD: ЛЕП з четвертої фотографії також одразу знайшлася – лінія на з-д Комінтерна вздовж Гнилокиша https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=60441&rightmap=google#17/48.50291/35.04689.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникТам якісь невігласи записали нас у Ростовську область. Оскільки одна фотографія – точно Дніпропетровськ, то наводжу всі чотири, які мені трапилися, підписани таким чином.
Безумовно, найцікавіший ребус – це з причіпним трамвайним вагоном. Звісно, суттєва ймовірність, що це – не Дніпропетровськ. Якщо ж це Дніпропетровськ, то це – миколаївський причіп. Але у миколаївського обов’язково видно раму під бортом, у цього ж вагона я її не бачу. Як на мене, то така місцевість схожа лише на долини маленьких річок і озер на маршрутах 6 і 9. Для цього вагон має бути ширококолійним. Майже напевно, що до війни причепи вже перебудовували на широку колію, але на 100 % я не впевнений. Взагалі, вагон стоїть якось дивно – чи це якийсь тупик?, чи може там бути контактна мережа?, чи, можливо, його просто відтягнуто з колії собі у господарство?
В принципі, ту серію фотографій я зрозумів так, що взимку вони були у Кіровограді, одну з фотографій точно Кіровограда підписано лютим 1942, у квітні вони крізь бруд доріг діставалися Донецька, і далі – фотографії з літніми пейзажами, підписані Таганрогом. Але одне фото, підписане Таганрогом, – із зображенням зими. Хтозна як розуміти.
Олексій АдамчикУчасникДякую! А чи не вказано рік, чи які там обставини, пов’язані з зображенням на гравюрі? Я, просто, щоб зрозуміти, чи можна тут шукати реальності міського пейзажу?
(Дозволю собі не за темою: там на pastvu.com – то не басейн, то критий манеж чи великий спортзал. І дуже дякую за джерело).
Олексій АдамчикУчасникТам свого часу Олександр Волок ставив питання, що б це могла бути за будівля сільгоспінститута https://www.flickr.com/photos/alexander_volok/49498984847/in/album-72157713004313858/?
Знайшлася. У Києві. У цій будівлі випускники починали навчання. https://nubip.edu.ua/node/17364, https://nubip.edu.ua/node/1165/1.
Олексій АдамчикУчасникТак, Ви праві. Мені краще “фокусуватися” на вертикальних стінках кабінок “під ногами” – оскільки ми їх бачимо майже “у фронт”, то колесо стоїть так, як і на аерофото.
Олексій АдамчикУчасникТак, мені взагалі на згадку не приходить яке-небудь фото з цього сквера.
Колесо у парку Шевченка: https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841#18/48.46427/35.07143. Наскільки я розумію, саме на цьому місці його сфотографовано на нижченаведеній фотографії. А от у Ковальчука мені воно видається, принаймні, повернутим на 90 градусів. Але тут я не дуже покладався би на мою уяву.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникПодивімось ще на фотографії, надані Г. Цаповим і А. Костюком, і подякуймо їм за них.
Перша фотографія, крім інших цікавих штук, спонукала мене вперше звернути увагу на трубу, розташовану на території нинішнього ДТрЗ, буквально на вокзалі https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841#17/48.47840/35.00976. Чому раніше її не помічав – не уявляю.
Четверта фотографія – лівобережний в’їзд на Мерефо-Херсонський міст – я раніше цього ракурса не бачив. Міст, наскільки я зрозумів, охороняє Люфтваффе – якщо так, то начебто дивнувато.
Але розмову я затіяв через другу і третю фотографії. Третю було нещодавно опубліковано О. Присягиною. Зображена на ній місцевість добре ідентифікується. При погляді на другу фотографію, безумовно, перше, що спадає на думку – те, що вантажівки чекають у парку Шевченка переїзду Мерефо-Херсонського моста. Я вирішив знайти конкретне місце знімання і тут дізнався багато нового і цікавого. По-перше, ми колись обговорювали різні естрадні майданчики у довоєнному парку Шевченка, маючи тоді ще лише дрібномасштабні аерофотознімки. Тепер я дивився на різкий знімок 21.08.41 і розумів, що я взагалі собі все невірно уявляв. По-друге, шукаючи колесо огляду, я, певна річ, користувався його довоєнними фотографіями, і тут виявилося, що у парку Шевченка колесо було на 12 кабінок, а на нашій фотографії – лише на 8 кабінок. Ледь-ледь мені вдалося відшукати на аерофото колесо у парку Шевченка. Зайве далі, мабуть, буде казати, що ніякого підходящого фонтана там й близько нема. Також там геть інша конфігурація доріг чи алей. По-третє, я подумав, де б ще могло бути колесо огляду, і чомусь пригадалася парашутна вишка. Далі вже, звичайно, все з’ясувалося. Фотографії 2 і 3 зроблено з однієї точки у двох різних напрямках. Судячи з аерофото 21.08.41 і 19.06.43, швидше за все, на наших фотографіях 1942 рік. Маємо новий (принаймні дя мене) вид з атракціонами і фонтанами парків і скверів нашого міста і ще раз дуже дякуємо Г. Цапову і А. Костюку.
UPD. На підписах до фотографій – 1941 рік. Я не заперечую. 1941-й, так 1941-й – значить швидко дерева повирубували. Хоча, тут, здається, дещо ще й знесено, але будемо вважати, що то воно не потрапило в кадр.
Олексій АдамчикУчасникЗ київськими питань нема. А от з митищівськими – ми знаємо, що щось було проплачено заводу, але ж то вже настав 1932 рік, і гіпотетично замовлення могли змінити на ширококолійні (як договори із заводом Домбаля змінювалися неодноразово). Але як мінімум: 1) на цій фотографії; 2) причіп до 245; 3) причіп до 247; 4) той, що стоїть біля прохідної з-да Петровського першим на колії, що йде в напрямку просп. Калініна; 5) причіп поїзда, що знято на Чкалова приблизно навпроти Володарського
і 6) причіп п’ятірки, що їде вул. Чкалова між Короленка і Червоною у німецькій кінохроніці– митищівські вузькоколійні. Які вони мали номери – гублюся у здогадах. Я їм можу відвести лише 130-140.
(Я, мабуть, забув похвалитися, що я ж вже всі, що у нас були, радянські вагони навчився розрізняти (крім яких-небудь БФ), якщо зображення не зовсім вже розмите).
UPD: передивився кінохроніку – там київський; звідки я взяв, що М – ??? – Каша у голові. Перепрошую за плутанину.
Ще UPD. Дніпропетровські вагони мені ще ніде не траплялися, так що їх теж не вмію розрізняти.
Олексій АдамчикУчасникШвидше за все, що там 236 або 234, хоча наш досвід вже доводить, що краще б побачити чітке зображення.
Цікаві факти про цю фотографію. 1) Її вміщено також в капітальному такому наборі листівок “Дніпро 30-х”. Там навіть ці цифри розібрати неможна. Тому є надія, що оригінал ще кращої якості, ніж ми бачимо тут, і побачивши його, ми побачимо й номер. 2) Якщо на фото моторний № 236, то це підтверджує систему, за якою чомусь на фотографії у різні часи потрапляють одні й ті самі вагони. Наводжу ще пару з мільйона фотографій 236-го. 3) На цій фотографії зафіксовано наявність у нас вузькоколійних причіпних М. Це не єдина така фотографія, наприклад, фотографію Ковальчука з сімкою (моторний 245 і також вузькоколійний М) широко оприлюднено набагато раніше, ніж цю, і є ще фотографії таких М, але, все ж їх небагато, і я особисто саме на цій фотографії вперше звернув на це увагу.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникЩе до фотографій повені Вечерського. Половину будинків зафіксував на фото з літака Е. П. Чубаров.
Олексій АдамчикУчасникПрибудова https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841&rightmap=google#18/48.46935/35.05109.
Дві години знадобилося просто зрозуміти те, з чого Ви почали. Дякую дуже, Сергію!Attachments:
Олексій АдамчикУчасникСергію, я погоджуюся – це правобережний підхід, дуже перепрошую за внесений хаос.
Ще б розібратися з будинком з табличкою…
Олексій АдамчикУчасникТак, Сергію, мабуть, правобережний підхід. Але зовсім нічого не видно високого на задньому плані – може все ж не Дніпропетровськ?
Олексій АдамчикУчасникТак, це явно з правого “берега” знято.
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникЯ теж так розумію, що Дніпромлин. З другим кадром я так уявляю, що це не водна станція, а щось подалі в парку, вище, так би мовити, за течією Гнилокиша, хоча й не стверджую. Але ж все це промовляє за лівобережний підхід моста.
-
АвторЗаписи
















