Цікаве про м. Дніпро

Створені відповіді

Перегляд 15 повідомлень - з 2,686 по 2,700 (всього 3,047)
  • Автор
    Записи
  • в відповідь на: Нові фотографії з Ebay #11669

    Ні-ні! Був не правий. Це різні ангари. І решта будов не збігається.

    Не думав, що на аеродромі так життя вирувало.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11665

    Мене все непокоїло, що обговорення фотографій площі Леніна пішло у “Закритих трамвайних лініях”, але оскільки врешті-решт все визначається наявністю (тобто відсутністю) трамвайної лінії на цих кварталах, продовжимо тут.
    Можно впевнено зробити висновок, що всю серію фотографій Юрія Биковського з площі Леніна із калюжами (я нарахував п’ять таких фотографій) зроблено в один час. Це – осінь. Як виглядав Раднаргосп восени 1957 бачимо на чотири коментарі вище, як навесні 1959 – на три коментарі вище (там всі шибки вже повстановлено). Залишається, що це – осінь 1958 року. Для листопада, як на мене, забагато листя на деревах. З іншого боку – що за квіти біля пам’ятника? Або після 15 років звільнення 25 жовтня, або після річниці Жовтневої революції 7 листопада. Та й одяг людей, можна сказати, зимовий. Але листя, все-таки, забагато.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11664

    Рік перенесення рейок на вул. Центральну – сто тисяч процентів 1957. Все це робилося в комплексі створення площі Леніна. Єдиний рік, статті з газет за який я спромігся привести хоч приблизно у такий вигляд, що їх можна було викласти на загальний огляд, – саме 1957. Можете продивитися у “Старих газетах” на цьому сайті, там кілька разів висвітлюється хід робіт. Наприклад, Дніпровська правда за 9.07.57 https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/0709D2.jpg, https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/0709D1.jpg (це дві частини однієї статті). Враховуючи, що рух не переривався, значить, принаймні, ще в липні трамваї йшли по-старому, майбутньою площею Леніна.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11661

    Раднаргосп у мене найраніший після 1957 є з Дніпровської правди за 22.04.59, щоправда, тільки середина, але ясно, що він весь збудований. 1963 – це, можливо, вже бічні крила добудували.
    Щодо готеля джерела помиляються. В Дніпровській правді за 20.04.61 є фото мітинга на підтримку народу Куби, там видно готель, і де-не-де стоять риштування; в номері за 17.09.61 розміщено фото площі Леніна з окремим вказанням, що в центрі – новий готель “Центральний”. На жаль ці статті я не перефотографував свого часу, колись пізніше перефотографую.
    Щодо останньої фотографії Ю. Биковського, то вона не раніше 1957 – рейок же нема вже.

    UPD. 1962 року Хрущов не їздив на Південмаш, а на якісь конструкції для монтажу якихось веж він не звернув би уваги. Просто у 1962 про “архітектурні надмірності” не могло бути й мови. Можливо, мається на увазі 1959 рік, але й то – навряд там ще були якісь шанси на шпилі й таке інше.

    Attachments:
    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11659

    Сергію! Обом Вам величезне дякую!

    (Зовсім не до цього: Сергію, якщо це ще актуально, то перевірте будь ласка Вашу прив’язку Раднаргоспу до 1962 року. За моїми записами з газет, на фотографіях принаймні 1961 року він вже є. Та й на фотографіях 1957 його вже дві третини вигнано. Підозрюю, що він кінця 50-х. Хоча, я, можливо, просто не вірно Вас зрозумів. До речі зараз там дату чергової чудової фотографії Ю. Биковського встановлюють, так готель “Центральний” десь на початку 1961 було вже завершено).

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11652


    Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 — це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання…

    Тю, приношу вибачення, це дві зшиті фотографії. Щиро хочеться вірити, що їх обидві знято в один час. Ліва половина пробігала пару раз інтернетом з датуванням 1963 р. – тепер старішає потроху.
    Але, менше з тим. Ще інше питання. Спробую висловити його фотографіями

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11651

    Щодо помилок у вікіпедії і на схемі. Маршрут № 13 однозначно помилково в 1959 році занесено на просп. Металургів. Особисто я маю велику підозру і навіть переконання, що туди він взагалі ніколи не ходив.
    Перше моє запитання: якого року з’явився маршрут № 13 Виконкомівська – сел. Нижнє (в моєму розумінні десь року 1954-го); і друге – якого року (місяця, числа) його було закрито?? Друге цікавіше, бо у путівнику “Дніпропетровськ” 1966 року його вже немає, а на карті М. Шатрова 1967 року він є. Що ж там з ним було?

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11650

    З цими схемами треба дещо обережніше. На схемах поєдналися помилки авторів дуже хорошої, але з деякими помилками статті у вікіпедіі “Днепровский трамвай” і помилки читачів, які занадто буквально сприймають написане у зазначеній статті і в інших джерелах.
    Але безпосередньо з цього питання я вважаю, що тут просто об’єднано всі кінцеві з назвою “Вокзал”. В реальності (давайте будемо мати на увазі не 1959, а 61-62 роки) № 1 – так, як зараз; №№ 4, 7 (на схемі одну кінцеву сімки загублено, бо у вікіпедії її до 60-го року немає, але це – помилка, її не було якийсь короткий час у 1955 році і, можливо, коли зняли колії з Артема, а решту часу вона була) – Горького – Вокзальна – Пастера – Карла Маркса; № 6а – відтепер розумію, що йшов так, як у попередньому коментарі; №№ 8, 11, 15 – розворот десь на місці колишнього автовокзала – Боброва (принаймні, до того ж таки 1959 як мінімум) – Леваневського; № 9 – пл. М. Островського – Старий міст; №№ 3, 6 – Пастера – Карла Маркса без заходу на вокзал.
    Як я розумію, саме з початком будівництва автовокзала (закінчено десь на межі 1965-66 років) і перенесли розворот 8, 11, 15-го маршрутів на власне Привокзальну площу (на аерофото 4.10.65 вже перенесено). І лише тоді ж, видимо, перенесли колії з Боброва на Курчатова. Хоча це – лише моє розуміння, поки що фото- або письмових підтверджень начебто не траплялося.
    UPD. Будівництво автовокзала розтягнулося аж десь до межі 1966-67 років.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11646

    Знов цінне фото на сторінці О. Присягиної https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct. На ньому Привокзальна площа, знято з Карла Маркса чи 123, чи 125. Якщо я не заплутався, то надав їй фото В. Миргородський, а належить воно Д. Харченку. Дякуємо щиро всім цим гідним людям.
    Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 – це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання.
    Друге питання – яким маршрутом прямує трамвай, найближчий до фотографа? Довго подумавши і спираючись на карту міста М. Шатрова 1967 року (на якій, на жаль, саме цей момент зображено двозначно на основній карті і на врізці), доходжу висновку, що якогось дива трамвайний маршрут № 6 після будівництва Нового мосту, а на момент знімання цієї фотографії – маршрут № 6а – закінчувався не на Передмостовій (М. Островського) площі, а шурував гаком Пастера – Карла Маркса на власне вокзал. При цьому маршрут № 9 нормально розвертався на Передмостовій площі. Ну, а, можливо, це все я дуже накрутив, і цим вагонам (“Х” і як там називається причепний – не знаю) існує якесь набагато простіше пояснення. Але легенда карти Шатрова каже, що шістка розверталася на вокзалі. В принципі, можливо, що раніше люди не так поспішали, і основній масі народу це було зручно. Ну і правильно тоді, що вона так крутилася там.

    в відповідь на: Нові фотографії з Ebay #11644

    Так, вони тут були, і по всьому Півдню були, і взагалі майже всюди були. Тільки це не винищувальна ескадрилья, а як раз таки бомбардувальна ескадра (велике з’єднання). Двічі у Дн-вську був навіть їх штаб.

    в відповідь на: Нові фотографії з Ebay #11642

    Але тут ангарів більше і вони інші. Як мені уявляється, такого за період окупації у нас все ж не набудували, але я аніскільки не здивуюся, якщо це – справді наш аеропорт.

    в відповідь на: Нові фотографії з Ebay #11634

    Повернімося до німецьких кольорових слайдів з Амура. Дуже мене та серія захопила. Надалі вживатиму назву “Ломівський плацдарм”.
    Ракурс фотографії @24… – приблизний. Можливо, для пошуковців важливіше було б поточніше визначити місце, де стояв фотограф, але я (принаймні поки що) обмежився більш-менш загальними точкою знімання і напрямком. Хоча як раз на цій фотографії багато далеко розташованих заводських труб, за допомогою яких місце знімання можна визначити якнайточніше. Просто поки що я не сподобився визначити, де з цих усіх труб яка саме.
    Фотографію @25… знято майже з перехрестя вулиць Таганрізької і Тернової. Місце знімання і крайні точки цієї фотографії постарався визначити якомога точніше. Запрошую всіх до критики, щоб визначити ще точніше.

    P. S. Шкода, “котяча лапа” не потрапила на слайди цієї серії. Вона зовсім поруч.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #11630

    Цікава фотографія з’явилася на сторінці Євгенії Непомнящої. https://www.facebook.com/groups/361909400869210/. Підписано як 1958 рік, металургійний інститут. Але це – не металургійний інститут, а гуртожиток № 1 університета. І фотографія тутешніх трамвайної лінії і брукованої мостової від цього ще цінніша. Подякуємо причетним до цієї фотографії людям.

    в відповідь на: Редкие фотографии Екатеринослава #11607

    Можливо, це – господарство військових. А житло, можливо, вже й є праворуч за кадром.

    в відповідь на: Нові фотографії з Ebay #11598

    https://www.ebay.de /itm/Foto-Luftwaffe-Blick-zur-Ostbrucke-in-Dnipropetrowsk-Ukraine-22-2-42-c/123880767233?hash=item1cd7de7f01:g:NPUAAOSwX7BdXDeJ,
    /itm/Foto-Luftwaffe-Junkers-Ju-52-NH-NO-in-Dnipropetrowsk-Ukraine-13-2-42-b/123880764588?hash=item1cd7de74ac:g:mSgAAOSwas9dXDbf,
    /itm/Foto-Luftwaffe-Junkers-Ju-52-NH-NO-in-Dnipropetrowsk-Ukraine-13-2-42-a/383113351447?hash=item593355d117:g:p5oAAOSwi~JdXDYR/
    Дн-вськ. Вид на Східний міст. 22.ІІ.42,
    Після посадки у Дн-вську 13.ІІ.42. З Ju-52. Що таке NH + NO – не знаю.

Перегляд 15 повідомлень - з 2,686 по 2,700 (всього 3,047)