Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій Адамчик
УчасникНі-ні! Був не правий. Це різні ангари. І решта будов не збігається.
Не думав, що на аеродромі так життя вирувало.
Олексій Адамчик
УчасникМене все непокоїло, що обговорення фотографій площі Леніна пішло у “Закритих трамвайних лініях”, але оскільки врешті-решт все визначається наявністю (тобто відсутністю) трамвайної лінії на цих кварталах, продовжимо тут.
Можно впевнено зробити висновок, що всю серію фотографій Юрія Биковського з площі Леніна із калюжами (я нарахував п’ять таких фотографій) зроблено в один час. Це – осінь. Як виглядав Раднаргосп восени 1957 бачимо на чотири коментарі вище, як навесні 1959 – на три коментарі вище (там всі шибки вже повстановлено). Залишається, що це – осінь 1958 року. Для листопада, як на мене, забагато листя на деревах. З іншого боку – що за квіти біля пам’ятника? Або після 15 років звільнення 25 жовтня, або після річниці Жовтневої революції 7 листопада. Та й одяг людей, можна сказати, зимовий. Але листя, все-таки, забагато.Олексій Адамчик
УчасникРік перенесення рейок на вул. Центральну – сто тисяч процентів 1957. Все це робилося в комплексі створення площі Леніна. Єдиний рік, статті з газет за який я спромігся привести хоч приблизно у такий вигляд, що їх можна було викласти на загальний огляд, – саме 1957. Можете продивитися у “Старих газетах” на цьому сайті, там кілька разів висвітлюється хід робіт. Наприклад, Дніпровська правда за 9.07.57 https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/0709D2.jpg, https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/0709D1.jpg (це дві частини однієї статті). Враховуючи, що рух не переривався, значить, принаймні, ще в липні трамваї йшли по-старому, майбутньою площею Леніна.
Олексій Адамчик
УчасникРаднаргосп у мене найраніший після 1957 є з Дніпровської правди за 22.04.59, щоправда, тільки середина, але ясно, що він весь збудований. 1963 – це, можливо, вже бічні крила добудували.
Щодо готеля джерела помиляються. В Дніпровській правді за 20.04.61 є фото мітинга на підтримку народу Куби, там видно готель, і де-не-де стоять риштування; в номері за 17.09.61 розміщено фото площі Леніна з окремим вказанням, що в центрі – новий готель “Центральний”. На жаль ці статті я не перефотографував свого часу, колись пізніше перефотографую.
Щодо останньої фотографії Ю. Биковського, то вона не раніше 1957 – рейок же нема вже.UPD. 1962 року Хрущов не їздив на Південмаш, а на якісь конструкції для монтажу якихось веж він не звернув би уваги. Просто у 1962 про “архітектурні надмірності” не могло бути й мови. Можливо, мається на увазі 1959 рік, але й то – навряд там ще були якісь шанси на шпилі й таке інше.
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникСергію! Обом Вам величезне дякую!
(Зовсім не до цього: Сергію, якщо це ще актуально, то перевірте будь ласка Вашу прив’язку Раднаргоспу до 1962 року. За моїми записами з газет, на фотографіях принаймні 1961 року він вже є. Та й на фотографіях 1957 його вже дві третини вигнано. Підозрюю, що він кінця 50-х. Хоча, я, можливо, просто не вірно Вас зрозумів. До речі зараз там дату чергової чудової фотографії Ю. Биковського встановлюють, так готель “Центральний” десь на початку 1961 було вже завершено).
Олексій Адамчик
Учасник…
Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 — це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання…Тю, приношу вибачення, це дві зшиті фотографії. Щиро хочеться вірити, що їх обидві знято в один час. Ліва половина пробігала пару раз інтернетом з датуванням 1963 р. – тепер старішає потроху.
Але, менше з тим. Ще інше питання. Спробую висловити його фотографіямиОлексій Адамчик
УчасникЩодо помилок у вікіпедії і на схемі. Маршрут № 13 однозначно помилково в 1959 році занесено на просп. Металургів. Особисто я маю велику підозру і навіть переконання, що туди він взагалі ніколи не ходив.
Перше моє запитання: якого року з’явився маршрут № 13 Виконкомівська – сел. Нижнє (в моєму розумінні десь року 1954-го); і друге – якого року (місяця, числа) його було закрито?? Друге цікавіше, бо у путівнику “Дніпропетровськ” 1966 року його вже немає, а на карті М. Шатрова 1967 року він є. Що ж там з ним було?Олексій Адамчик
УчасникЗ цими схемами треба дещо обережніше. На схемах поєдналися помилки авторів дуже хорошої, але з деякими помилками статті у вікіпедіі “Днепровский трамвай” і помилки читачів, які занадто буквально сприймають написане у зазначеній статті і в інших джерелах.
Але безпосередньо з цього питання я вважаю, що тут просто об’єднано всі кінцеві з назвою “Вокзал”. В реальності (давайте будемо мати на увазі не 1959, а 61-62 роки) № 1 – так, як зараз; №№ 4, 7 (на схемі одну кінцеву сімки загублено, бо у вікіпедії її до 60-го року немає, але це – помилка, її не було якийсь короткий час у 1955 році і, можливо, коли зняли колії з Артема, а решту часу вона була) – Горького – Вокзальна – Пастера – Карла Маркса; № 6а – відтепер розумію, що йшов так, як у попередньому коментарі; №№ 8, 11, 15 – розворот десь на місці колишнього автовокзала – Боброва (принаймні, до того ж таки 1959 як мінімум) – Леваневського; № 9 – пл. М. Островського – Старий міст; №№ 3, 6 – Пастера – Карла Маркса без заходу на вокзал.
Як я розумію, саме з початком будівництва автовокзала (закінчено десь на межі 1965-66 років) і перенесли розворот 8, 11, 15-го маршрутів на власне Привокзальну площу (на аерофото 4.10.65 вже перенесено). І лише тоді ж, видимо, перенесли колії з Боброва на Курчатова. Хоча це – лише моє розуміння, поки що фото- або письмових підтверджень начебто не траплялося.
UPD. Будівництво автовокзала розтягнулося аж десь до межі 1966-67 років.Олексій Адамчик
УчасникЗнов цінне фото на сторінці О. Присягиної https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct. На ньому Привокзальна площа, знято з Карла Маркса чи 123, чи 125. Якщо я не заплутався, то надав їй фото В. Миргородський, а належить воно Д. Харченку. Дякуємо щиро всім цим гідним людям.
Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 – це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання.
Друге питання – яким маршрутом прямує трамвай, найближчий до фотографа? Довго подумавши і спираючись на карту міста М. Шатрова 1967 року (на якій, на жаль, саме цей момент зображено двозначно на основній карті і на врізці), доходжу висновку, що якогось дива трамвайний маршрут № 6 після будівництва Нового мосту, а на момент знімання цієї фотографії – маршрут № 6а – закінчувався не на Передмостовій (М. Островського) площі, а шурував гаком Пастера – Карла Маркса на власне вокзал. При цьому маршрут № 9 нормально розвертався на Передмостовій площі. Ну, а, можливо, це все я дуже накрутив, і цим вагонам (“Х” і як там називається причепний – не знаю) існує якесь набагато простіше пояснення. Але легенда карти Шатрова каже, що шістка розверталася на вокзалі. В принципі, можливо, що раніше люди не так поспішали, і основній масі народу це було зручно. Ну і правильно тоді, що вона так крутилася там.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникТак, вони тут були, і по всьому Півдню були, і взагалі майже всюди були. Тільки це не винищувальна ескадрилья, а як раз таки бомбардувальна ескадра (велике з’єднання). Двічі у Дн-вську був навіть їх штаб.
Олексій Адамчик
УчасникАле тут ангарів більше і вони інші. Як мені уявляється, такого за період окупації у нас все ж не набудували, але я аніскільки не здивуюся, якщо це – справді наш аеропорт.
Олексій Адамчик
УчасникПовернімося до німецьких кольорових слайдів з Амура. Дуже мене та серія захопила. Надалі вживатиму назву “Ломівський плацдарм”.
Ракурс фотографії @24… – приблизний. Можливо, для пошуковців важливіше було б поточніше визначити місце, де стояв фотограф, але я (принаймні поки що) обмежився більш-менш загальними точкою знімання і напрямком. Хоча як раз на цій фотографії багато далеко розташованих заводських труб, за допомогою яких місце знімання можна визначити якнайточніше. Просто поки що я не сподобився визначити, де з цих усіх труб яка саме.
Фотографію @25… знято майже з перехрестя вулиць Таганрізької і Тернової. Місце знімання і крайні точки цієї фотографії постарався визначити якомога точніше. Запрошую всіх до критики, щоб визначити ще точніше.P. S. Шкода, “котяча лапа” не потрапила на слайди цієї серії. Вона зовсім поруч.
Олексій Адамчик
УчасникЦікава фотографія з’явилася на сторінці Євгенії Непомнящої. https://www.facebook.com/groups/361909400869210/. Підписано як 1958 рік, металургійний інститут. Але це – не металургійний інститут, а гуртожиток № 1 університета. І фотографія тутешніх трамвайної лінії і брукованої мостової від цього ще цінніша. Подякуємо причетним до цієї фотографії людям.
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникМожливо, це – господарство військових. А житло, можливо, вже й є праворуч за кадром.
Олексій Адамчик
Учасникhttps://www.ebay.de /itm/Foto-Luftwaffe-Blick-zur-Ostbrucke-in-Dnipropetrowsk-Ukraine-22-2-42-c/123880767233?hash=item1cd7de7f01:g:NPUAAOSwX7BdXDeJ,
/itm/Foto-Luftwaffe-Junkers-Ju-52-NH-NO-in-Dnipropetrowsk-Ukraine-13-2-42-b/123880764588?hash=item1cd7de74ac:g:mSgAAOSwas9dXDbf,
/itm/Foto-Luftwaffe-Junkers-Ju-52-NH-NO-in-Dnipropetrowsk-Ukraine-13-2-42-a/383113351447?hash=item593355d117:g:p5oAAOSwi~JdXDYR/
Дн-вськ. Вид на Східний міст. 22.ІІ.42,
Після посадки у Дн-вську 13.ІІ.42. З Ju-52. Що таке NH + NO – не знаю.Attachments:
-
АвторЗаписи