Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасник…
А чому не всі фото «Благоустрію» опрацьовані?..Олександре! Я там потроху модернізовував список, як щось до голови приходило. Зараз поки що ступор. Там ще дещо з’ясується, але, може, не дуже швидко. Я закидувати це не буду, як щось вигадаю – напишу новий коментар.
Олексій АдамчикУчасникМіський трамвай.
В принципі, начебто, нічого не заважає вагонам №№ 7 – 10 бути не Сіменс-Гальске, а Ґанц’ами. У 1931 році їх що так, що так вже немає.
Можливо, 10 моторних – 6 причіпних Ґанц’ів – правдоподібний варіант. Поки залишається під невеликим питанням.
Перепрошую! Все залишаємо як було: 7 – 10 – чотири відкритих моторних MAN з електроустаткуванням Сіменс-Гальске виготовлення 1906 року.
Олексій АдамчикУчасникЩе дві фотографії від О. П. Ковальчука, Н. Д. Бусигіної і О. М. Волока. Цього разу таке, якого ще не було https://www.flickr.com/photos/alexander_volok/47524141422/in/album-72157704500775152/. Хоча викладено це вже досить давно, але я геть забув про це. Відкритий вагон № 30 і закритий з невідомим номером…
… Цікаво, що ж ми побачимо, коли з’являться фотографії вагонів 43 — 52?
Вони вже з’явилися, і можемо усе бачити. На фото Ковальчука ніякий не № 30, а № 50, і це “В. Е. К.” 1914 року виготовлення. І мабуть, розумним буде вважати, що “В. Е. К.” – це лише електроустаткування. Конструкція вагона явно викриває себе як MAN’івску. Оновлю коментар https://artkostyuk.com/forums/topic/inventarni-nomeri-dnipropetrovskogo-ruhomogo-skladu/page/47/#post-19085.
(Я бачу, що відкриті вагони 1914-го року більш схожі на закриті 1910-го, ніж відкриті 1910-го, але проти цифр піти не можу. Залишається як є.)
Нічого подібного! Не знаю, що там написано на фотографії – “30” чи “50”, але до революції 50 – це має бути закритий вагон. 30 має бути такий, як 25.
Завтра спробую роздивитися, що там за вагон.
Олексій АдамчикУчасникБельгійський трамвай. Варіант, ґрунтований на відомостях Strassenbahn Magazin’а.
1 – 39 – дев’ять відкритих моторних MAN, шістнадцять закритих моторних MAN, чотирнадцять причіпних відкритих виробництва ймовірно MAN виготовлення 1896 року. Моторні з цієї поставки можливо мали електроустаткування виробництва Elektrizitäts-AG vormals Schuckert & Co. (Німеччина). У 1931 році швидше за все мали інвентарні номери 53 – 62 і 80 – 89, т. зв. “Сіменс-Шуккерт”.
40 – 53 – п’ять відкритих моторних MAN, чотири закритих моторних MAN, п’ять причіпних відкритих виробництва ймовірно MAN виготовлення 1899 року. Починаючи з цієї партії, на вагонах застосовано новий зчіпний пристрій чи буфер, що, можливо, унеможливлювало зчеплення з вагонами попередньої партії без переробки.
54 – 62 – дев’ять закритих моторних MAN виготовлення 1901 року.
63 – 84 – двадцять два відкритих моторних MAN, поставлених між 1905 і 1908 роками.
85 – 90 – шість причіпних фірми Гостиньського (Польща, у складі тодішньої Російської імперії) виготовлення 1911 року. Конструкція – поки що загадка. У 1931 році швидше за все мали інвентарні номери 121 – 126.
До 1914 року одинадцять відкритих моторних не дожили.Загалом, мені подобається. Так, мабуть, навіть стрункіше, ніж перший варіант, ґрунтований на відомостях “Електротранспорта України” і літописів.
Олексій АдамчикУчасникТак…
Щось моя теорія щодо бельгійського трамвая йде кудись у світ фантазій. Я, як такий, що навчився бачити невидиме, але одразу подумати – розуму не вистачає, за місяць нарешті роздивився на моторному номер. “75”!!! О як!
Виходить, це ніяка не народна творчість. Припустимо, що це творчість фірми Гостиньського. Але мені дуже здається, що не лише моя теорія не свистить, а й “загальноприйнята” про загальну кількість бельгійських моторних 1914 року у 54 одиниці.
Олексій АдамчикУчасникБельгійський трамвай. На скріншоті –
народна творчість. Відкриті вагони закрито з лівого боку замість палки бортами.
Див. наступний коментар. Треба думати.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникМіський трамвай: 7 – 10 – відкриті моторні MAN з електроустаткуванням Сіменс-Гальске виготовлення 1906 року; 11 – 18 – закриті моторні MAN з електроустаткуванням Сіменс-Гальске виготовлення 1906 року; 19 – 24 – закриті моторні MAN з електроустаткуванням Сіменс-Гальске виготовлення 1907 року; 25 – 30 – відкриті моторні MAN з електроустаткуванням Сіменс-Гальске виготовлення 1907 року.
Олексій АдамчикУчасникUPD. UPD.
Міський трамвай: 31 — 34 — відкриті моторні MAN з електроустаткуванням В. К. Е. виготовлення 1910 року; 35 — 42 — закриті моторні MAN з електроустаткуванням В. К. Е. виготовлення 1910 року.
Відзначаю, що закриті кардинально різняться із відкритими. До П’ятигорська поїхали п’ять саме закритих моторних «В. Е. К.» – не причіпні Гостиньського, як ми припускали раніше. Як вони так підгадували, щоб наші інвентарні номери суворо продовжили їхню нумерацію – у голові не владається.
Цікаво, що ж ми побачимо, коли з’являться фотографії вагонів 43 – 52?
43 – 52 відкриті моторні MAN з електроустаткуванням В. К. Е. виготовлення 1914 року.
43 – 52 закриті моторні MAN з електроустаткуванням В. К. Е. виготовлення 1914 року.
Перепрошую. Просто вже шарики за ролики усі позаскакували, блукаю там поміж двох сосон.
Олексій АдамчикУчасникБельгійський трамвай.
1 – 39 – дев’ять відкритих моторних MAN, сімнадцять закритих моторних MAN, тринадцять причіпних відкритих виробництва ймовірно MAN виготовлення 1896 року. Моторні з цієї поставки можливо мали електроустаткування виробництва Elektrizitäts-AG vormals Schuckert & Co. (Німеччина). У 1931 році швидше за все мали інвентарні номери 53 – 62 і 80 – 89, т. зв. “Сіменс-Шуккерт”.
40 – 50 – п’ять відкритих моторних MAN, чотири закритих моторних MAN, два причіпних відкритих виробництва ймовірно MAN виготовлення 1899 року. Починаючи з цієї партії, на вагонах застосовано новий зчіпний пристрій, не сумісний із зчіпними пристроями вагонів попередньої партії, а також їз зчіпними пристроями вагонів міського трамвая. (Можливо, звичайно, що тут я пишу дурниці – припускаю, що зчіпити можна що завгодно із чим завгодно, і взагалі, можливо, то не зчіпний пристрій, а просто буфер, але у будь-якому разі конструкція тієї штуки пішла нова.)
51 – 59 – дев’ять закритих моторних MAN виготовлення 1901 року.
60 – 70 – одинадцять відкритих моторних MAN виготовлення 1905 року.
71 – 80 – десять причіпних фірми Гостиньського (Польща, у складі тодішньої Російської імперії) виготовлення 1911 року. Конструкція – поки що загадка. У 1931 році швидше за все мали інвентарні номери 121 – 126.
До 1914 року один закритий моторний не дожив.
Повторю й тут: був би надвдячний за спростування, бо сто років минуло; на жаль, можна лише щось припускати, а людині властиво помилятися.
Олексій АдамчикУчасникТам же https://www.facebook.com/photo.php?fbid=899830363813454&set=oa.565807903923336&type=3&theater&ifg=1
Я тут з усією цією катавасією став бачити невидиме. Там під фарою великим шрифтом “13”. Це Сіменс-Гальске міського товариства.
І причіпним тут є Ґанц. Цілком ймовірно, що колишній моторний. Чому цей поїзд на трійці – гадки не маю. До революції ці вагони були у другому депо.
Олексій АдамчикУчасникПеренесу фото, привнденное Сергеем в теме о линиях. Что скажете о вагоне? Кто-то обратил внимание, что он отличается от МАN, к которым мы привыкли?
Хочу щиро перепросити за якусь дурну впертість. Це справді інший, незвичний для нас MAN. На бампері під гальмом можна роздивитися номер – 66. Щиро дякую, Олеже!
Є ще фотографія такого закритого вагона. (Мені так взагалі здається, що на ньому такий саме номер – 66, але то, мабуть, мої марення).– дурниць понаписував, то інший вагон.
Олексій АдамчикУчасникВсе навпаки. Не менше 142 вагонів пережили всі складнощі революції і війни. Не більше 9 вагонів, а швидше менше, стали жертвою цих подій.
Олексій АдамчикУчасникПропоную на це https://artkostyuk.com/forums/topic/skany-zhurnala-strassenbahn-magazin-so-statej-ob-elektrotransporte-dnepra#post-19064 не зважати. Перепрошую за неспокій, але воно мені потрібно для поступового переходу до істини.
Отже:
міський трамвай: 1 – 6 – моторні Ґанц (Ganz, Австро-Угорщина); 7 – 30 – моторні MAN (Німеччина) з електроустаткуванням Сіменс-Гальске (Siemens & Halske, Німеччина); 31 – 52 – моторні т. зв. “В. Е. К.” – на моє припущення і переконання, В. К. Е. (Всезагальна компанія електрики, Росія), можливо, їхнє тільки електроустаткування, а виробництво вагонів – MAN; 101 – 106 – причіпні Ґанц; 107 – 120 – причіпні Брянського завода (Росія).
Нумерація бельгійських причіпних на відміну від нумерації міських причіпних йде не паралельно нумерації моторних, а упереміж.
Після націоналізації бельгійських вагонів міські зберегли свою нумерацію, а колишні бельгійські отримали нову, що продовжувала нумерацію міських. Можливо, моторні з бельгійських №№ 53 – 79 зберегли свою нумрацію після націоналізації. Громадянську війну не пережили не більше 9 вагонів з обох товариств.
Між 1914 і 1931 роками п’ять або всі шість моторних Ґанц’ів було перебудовано у причіпні. Ставши причіпними, вони зберегли свої попередні інвентарні номери.
Поділити Сіменс-Гальске і “В. Е. К.” на відкриті і закриті спробуємо у подальшому. Ґанц’и – усі відкриті. Вагони Брянського завода – загадка.Був би надвдячний за спростування, бо сто років минуло; на жаль, можна лише щось припускати, а людині властиво помилятися.
Олексій АдамчикУчасникhttps://www.facebook.com/photo/?fbid=1200083343788153&set=oa.473067886530672. Дякуємо Олександрові Ткачову і Олені Присягиній!
ЗіУ-5Д зі “шпаківнею”. От йоханий бабай! Ну як тут можна якісь системи вибудовувати?! Ще й номера геть не видно! Ну чому його не видно, га???! 452 (я розумію, що маячня)???, 252???
Олексій АдамчикУчасникНу важкувато розв’язуються ребуси. Часу потребує. Станом на зараз так:
Арк. «1» – теперішня міськрада;
арк. «2» – гірничий ін-т – біля просп. Гагаріна, 2 (1 і 3) і прокуратура (2 і 4);
арк. «3» – просп. Дм. Яворницького, 20; Маршала Малиновського, 20 (дзеркало); перехрестя Кн. Ольги — Вокзальна;
арк. «4» – просп. Дм. Яворницького, 20; 2 – перехрестя Кн. Ольги – Кн. Ярослава М.; 3 – не знаю;
арк. «5» – фонтан універмага;
арк. «6» – прокуратура;
арк. «7» – гірничий ін-т – біля просп. Гагаріна, 2, металургійний ін-т і просп. Дм. Яворницького, 37;
арк. «8» – просп. Дм. Яворницького, 79 і просп. Дм. Яворницького, 27;
арк. «9» – просп. Дм. Яворницького, 27 і прокуратура;
арк. «10» – оперний театр;
арк. «11» – сквер Г. Андрусенко (1 і 3); технікум електрифікації с/г; Табірний базар; щось, можливо дзеркало;
арк. «12» – просп. Гагаріна, 100; 2 – щось, можливо дзеркало; Запорізьке шосе, 14;
арк. «13» – Запорізьке шосе, 7 (1 і 3) і Ак. Янгеля, 13 (UPD);
арк. «14» – Табірний базар; 2 – не знаю; просп. Гагаріна, 59; просп. Дм. Яворницького, 79;
арк. «15» – Глобинська, 1; 2, 3 – не знаю;
арк. «16» – 1 – Глобинська, 1 (UPD); 2 – просп. Дм. Яворницького, 79; 3 – не знаю; 4 – транспортний ін-т, старий корпус;
арк. «17» – просп. Гагаріна, 3 (1, 3, 4) і сквер Г. Андрусенко;
арк. «18» – Запорізьке шосе, 14; 2 – Слобожанський просп., 36; ботсад;
арк. «19» – Табірний базар; сквер Г. Андрусенко; технікум електрифікації с/г; просп. Гагаріна, 100;
арк. «20» – технікум електрифікації с/г, Табірний базар;
арк. «21» – 1 – щось, можливо дзеркало; 2 – Робітнича, 91 (UPD); Маршала Малиновського, 20 (відверте дзеркало);
арк. «22» – сквер біля 1-го молз-да; 2 – Ак. Янгеля, 13 (UPD); 3 – не знаю;
арк. «23» – ДнЗБК (UPD);
арк. «24» – лікарня № 1;
арк. «25» – безпосереднє вказання;
арк. «26» – прохідна з-да ім. Леніна (1 і 3) і Брянська церква;
арк. «27» – гірничий ін-т – колишня гімназія (1 і 3), 2 – не знаю;
арк. «28», «29», «30», «31», «32» – кар’єр;арк. «33» – універсам;
арк. «34» – просп. Героїв, 9 і Калинова, 76;
арк. «35» – бульв. Слави, 10 (1 і 3) і гірничий ін-т – біля просп. Гагаріна, 2;
арк. «36» – Дніпропетровська, 103;
арк. «37» і «38» – металобаза;
арк. «39» – Дніпропетровська, 104 (1 і 3) і Дніпропетровська, 103;
арк. «40» – Дніпропетровська, 103 (1 і 2) і Дніпропетровська, 104;
арк. «41» – Робітнича, 91; 3 – не знаю; 4 – кол. сквер ПК залізничників;
арк. «42» – теперішній О. Макарова, 29; 2 – не знаю;
арк. «43» – рест. «Рубін»;
арк. «44» – Титова, 3, 9 (UPD);
арк. «45» – Ак. Янгеля, 13 (UPD) і теперішній О. Макарова, 10;
арк. «46» – Суворова, 29а (UPD);
арк. «47» – 1 – не знаю; Троїцька, 36 (UPD);
арк. «48» – 1 і 2 – те ж місце, що й на 1 арк. «47»; 3 – між Дніпропетровська, 2 і Дніпропетроська, 4;
арк. «49» – УВС, ріг Кн. Святослава Хороброго і Троїцької;
арк. «50» – Запорізьке шосе, 14;
арк. «51» – Бабушкінський райком (1 і 3); 2 – не знаю;
арк. «52» – 1 – між Дніпропетровська, 2 і Дніпропетровська, 4; 2, 3 – Калинова, 78; 4 – Дніпропетровська, 2;
арк. «53» – Запорізьке шосе, 14; Бабушкінський райком; між Дніпропетровська, 2 і Дніпропетровська, 4;
арк. «54» – кол. сквер ПК залізничників;
арк. «55» – кол. сквер ПК залізничників; 3 – не знаю;
арк. «56» – Січових стрільців, 41;
арк. «57» – Січових стрільців, 3 (1, 2, 4); 3 – те ж місце, що й на 2 арк. «51»;
арк. «58» – Січових стрільців, 3; 2 – не знаю; Січових стрільців, 41.
арк. «59» – медін-т на Севастопольській.арк. «60» – 1 і 3 – транспортний ін-т, пам’ятник студентам; 2 – не знаю;
арк. «61» – 1, 3 – не знаю; 2 – набережна навпроти Сонячного;
арк. «62» – просп. Дм. Яворницького, 37;
арк. «63» – металургійний ін-т; 4 – не знаю;
арк. «64» – металургійний ін-т; 3 – не знаю;
арк. «65» – ДІБІ, вул. В. Моссаковського і ДІБІ, вул. Чернишевського;
арк. «66» – гірничий ін-т – між корпусами;
арк. «67» – Слобожанський просп., 65;
арк. «68» – Слобожанський просп., 65;
арк. «69» – Слобожанський просп., 36;
арк. «70» – 1, 3, 4 – не знаю; 2 – Бердянська, 1;
арк. «71» – Шмідта, 9 і перехрестя Кн. Ольги – Кн. Ярослава М.;
арк. «72» – перехрестя Кн. Ольги – Вокзальна;
арк. «73» – 1, 5, 6 – не знаю; 2 – щось, можливо дзеркало; 3 – Кирилівка; 4 – просп. Дм. Яворницького, 79;
арк. «74» – 1, 2, 4 – не знаю; 3 – Калинова, 78;
арк. «75» – перехрестя Калинова – Слобожанський просп.;
арк. «76» – Калинова, 70-72;
арк. «77» – 1 і 2 Калинова, 76; 3 – Калинова, 70-72; 4 – Калинова, 80;
арк. «78» – Калинова, 76; 2 – не знаю;
арк. «79» – Калинова, 78 (1 і 3) і Калинова, 76 (2 і 4).
арк. «80» – Калинова, 76 і Калинова, 80;
арк. «81» – просп. П. Калнишевського, 56; Запорізьке шосе, 14; просп. П. Калнишевського, 24;
арк. «82» – просп. П. Калнишевського, 42 (1 і 3) і просп. П. Калнишевського, 24;
арк. «83» – просп. П. Калнишевського, 42;
арк. «84» – просп. П. Калнишевського, 42 (1 і 3) і гірничий ін-т – колишня гімназія;
арк. «85» – Шмідта, автопарк чи щось таке і Шмідта, 22;
арк. «86» – не знаю;
арк. «87» – Шмідта, 35.
Але ще доповниться. -
АвторЗаписи



