Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасникУ цьому коментарі я лише наведу заміткі, важливі щодо названих маршрутів із усього трьома міркуваннями.
Появу маршрута А “Вокзал” – “Центральна площа” я пояснюю відсутністю рухомого складу для подовженого у серпні 1948 року від Табірного базара до Транспортного інститута маршрута. На мій погляд маршрути “Вокзал” – “Табірний” і “Вокзал” – “Транспортний” разом не існували. Відповідно, я вважаю, що з момента перешивки і з’єднання колій маршрут № 1 міняє кінцеву і стає “Вокзал” – “Транспортний”, а сьомий закривається. Щоб компенсувати подовжені інтервали, на мій погляд, центром пускають А (на якому ми, до речі, на обох фотографіях бачимо миколаївські поїзди чи вагони). З появою у місті нехай не першої, але другої партії КТМ/КТП-1 не пізніше осені 1949 року, на мій погляд, А прикривається, щоб у подальші роки час від часу виринати за якимись необхідностями, але, швидше за все, вже без цього красивого номера “А”. Згадані 22.11.49 7 маршрутів – це №№ 1, 2, 3, 4, 8, 11 і 12. Якщо добре подумати, то, мабуть, А закривається із відбудуванням трійки.
Сімку, що з’явилася у липні чи серпні 1950 року, від Базарної до ДІІТ’а, швидше за все, таки встигли подовжити ще до кінця 1950 року.
Найостаннішу у коментарі фотографію знято, швидше за все, восени 1951 року. Придивившись, ми побачимо на ній колії на Артема ще у наявності.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникЗа результатами штудіювання дніпропетровських газет за перші післявоєнні роки спробую зробити деякі висновки, щодо трамвайно-тролейбусного життя міста.
Висновки – це, звичайно, гучно заявлено. Насправді я викладу найважливіші (на мій погляд) матеріали, а висновки – добре було б якби народилися спільними зусиллями.
Сьогодні – про трамвайні маршрути №№ 1, 7 і А. В цьому коментарі – кілька конкретних міркувань, що витікають з газет 1944-45 років, ну і аерофотознімків також.
Після відкриття руху першим маршрутом у листопаді 1943 року, його явно невдовзі було припинено. Швидше за все у середині грудня трамваї вже не ходили. Відновлено рух було 20-21 травня 1944 року. З названих маршрутів цього року згадується лише перший. Наступної зими рух знов було припинено. Цього разу грудень трамваї, швидше за все, відходили, бо 6 грудня виконком міськради приймає правила користування трамваєм, без фактичного руху це виглядало б знущанням. У 1945 році рух першим маршрутом було поновлено, видимо, 18 березня. А, видимо, у липні було поновлено і сьомий маршрут, який після серпня 1941 року, видимо, як пасажирський ніколи не запускався. Далі вже трамвайний рух першим маршрутом, видимо, не припинявся фактично дотепер, а сьомим – формально до червня 1948 року.
Дати виходу газетних заміток прошу дивитися у назвах файлів. Наддивно виглядає кінцева сьомого маршрута у липні – “вул. Базарна” – певна річ, що ніхто там ніяких нових розворотів не будував, але як пояснення такій кінцевій можна прийняти за правду інформацію вікіпедії https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9 про третій маршрут “Вокзал” – “вул. Виконкомівська”. Я наперед перепрошую у авторів вікіпедії і висловлюю щиру вдячність зі їх працю і надану інформацію, просто там явно присутні також і помилкові дані, тому доводиться всьому шукати підтвердження. У будь-якому разі, у жовтні сімка ходить “Вокзал” – “Транспортний інститут”.
Олексій АдамчикУчасникСергію, мені дуже шкода і я дуже перепрошую, але з овочевим на Короленка міг і надурити. А от Ви щодо даху праві.
На Короленка ось він https://artkostyuk.com/wp-content/comment-image/22824.jpg. Це з коментарів звідси https://artkostyuk.com/history-dnepr/dnepr-na-sputnikovom-snimke-1965.html#comments.
Дунаєвського це також не може бути. Все-таки суттєва ймовірність, що це на Короленка, лише сильно перебудоване. Хоч у 1968 його й, начебто, не видно, але у 1970-му воно є.
Але, звичайно, міг і підвести Вас.
Олексій АдамчикУчасникЩе вогню! Або оліі у вогонь!
“Дніпровська правда” за 14 травня 1947 року.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникОлеже, Ви бачили https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=963500497408798&id=100012465706464? Дякуємо Олександру Шелковому і Артему Костюку!
Олексій АдамчикУчасникА от чого я (і, схоже, не один я такий) не помітив, так це того, що фото Ю. Биковського-то віддзеркалено!
Ну і друге, власне, також.
Олексій АдамчикУчасникТак, це він. Над головою Марка Озерного (найправіший на колажі) видно наріжну баню Шмідта, 3.
Олексій АдамчикУчасникЩе з історії парка Чкалова. Це кіно якесь! Чи цирк.
Але важливо зазначити, що ця скульптура дуже схожа на ту, яку Юрій Биковський зафіксував на центральному вході у 1964 році. Я б навіть сказав, що тут без варіантів – це вона. Фото з “Дніпровської правди” за 6 листопада 1951 року.Attachments:
Олексій АдамчикУчасникТак що дах дуже схожий. І магазин, гадаю, той, про який йдеться у пресі 1969 року, просто щось змінили там, те ж таки самообслуговування запровадили, – і відрапортували про новий магазин.
Олексій АдамчикУчасникСергію, цей овочевий ми знайшли раніше, коли тільки з’явився супутниковий знімок 4.10.1965. Тут, на сайті, десь є. Це тут https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=41065#18/48.46421/35.04324.
Олексій АдамчикУчасникЯ не признаю, але знайдемо! Зараз трохи ніколи, пару днів і знайдемо.
Олексій АдамчикУчасникФото 3 підписано “У санях сиджу я” – тобто або він комусь віддавав фотоапарат для постановочного фото, або йому інший подарував фотографію
Олексій АдамчикУчасникУ 1952 році зупинка на Олександрова була. “Зоря” за 22 серпня. Приношу вибачення за якість.
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникТим часом знайшлася відповідь на ще одне запитання. Те, що це не Дніпро, було зрозуміло від початку, але що це – я не знав. Тепер знаю – це Ростов-на-Дону. Я Ростов не знаю, так що не скажу, що саме це таке, але на зібраннях фотографій Ростова воно трапляється досить часто, ще й буває знято, наприклад, разом з Доном, тому тут помилки бути не може.
Attachments:
Олексій АдамчикУчасникТам продавцем багато чого наплутано. Переправа була серед запорізьких фотографій.
Наведу ще чотири фотографії. Перша була серед ростовських.
Друга і третя – мабуть, все-таки не Дніпропетровськ, хоча краще б пересвідчитися у цьому. Друга була серед запорізьких, третя – серед криворізьких.
Четверта – було б цікаво визначити, де це. На звороті можу зрозуміти лише “Сталіно”, продавцем підписано “Переїзд до Сталіно”. -
АвторЗаписи










































