Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій АдамчикУчасникВсі фотграфії міських вагонів – на відміну від усіх фотографій бельгійських вагонів – із фарою не на даху, а спереду кабіни. Порівнююччи із львівськими вагонами Сіменс-Гальске, а також з датами поставки вагонів Сіменс-Гальске у Катеринослав зі звіту 1931 року, я б припустив, що фара спереду кабіни є ознакою Сіменс-Гальске, ну і що Сіменс-Шуккерт – це бельгійські вагони, а Сіменс-Гальске – це міські.
Олексій АдамчикУчасникІнтернет каже, що фірму MAN як Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg засновано чи то у 1897, чи, швидше, навіть у 1898 році. Абревіатуру MAN почали застосовувати взагалі з 1908 року. Як правильно називати вагони нашого міста? Може, Сіменс-Шуккерт, Сіменс-Гальске і В. Е. К. (В. Б. К., В. К. К.) – це найточніше?
Олексій АдамчикУчасникЗнов цікаве у Олександва Волока. З архіва Олени Вандюк. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.262978550488088&type=3
Я віддаю собі звіт, що достеменно вичитати шансів майже нема, але, можливо когось наведе на якусь думку мій варіант “ОСТАНОВКА АРТ-СКАЯ стрілка вліво № 4”, хоча я, знов-таки, віддаю собі звіт, що за нашого життя зупинка четвірки була як раз праворуч, і це пов’язано з розгалуженням тролейбусної лінії навпроти “Пінгвіна”. Слово “ОСТАНОВКА” у верхньому рядку точно.
Олексій АдамчикУчасникТак, справді, пізніші вагони сильно відрізняються від раніших. Зокрема буферами (чи як правильно?). Мені здається, що у 40 він такий, як і у 46, 51 (мені все-таки там ввижається 50), 54
Олексій АдамчикУчасникВулицею Шмідта пішов ширококолійний у 1950 році, спочатку до петлі Базарної (Виконкомівська), а десь невдовзі і до ДІІТ’а.
А от щодо вузькоколійного – справді деякі уривчасті навіть не відомості, а, можна сказати, окремі слова в газетах підводять до думки, що у тому чи іншому вигляді довоєнні маршрути після війни ще працювали (це точно не стосується трійки, там схоже, на 1944 рік все залишалося так само, як воно зупинилося 20.08.1941, і до 1949 там нічого не ходило). А на сьомий маршрут Вокзал – Артема – ДІІТ, схоже, якось епізодично виходили вагони. А влітку 1948 ділянку Табірний базар – ДІІТ перешили на широку колію і з’єднали з лінією № 1. Там одразу пішли поїзди маршрутом Вокзал – ДІІТ, але який у нього був номер у 1948 році – наразі не беруся сказати, не виключено, що 7. З появою в місті КТМ/КТП, принаймні, під кінець 1949 року цей маршрут вже має номер 1. Але не можна виключати, що номером 1 він став одразу по перешиванню колії – в серпні 1948 року.
А колію на вул. Артема, а також треті рейки на коліях проспектами К. Маркса і Пушкіна можна бачити на фотографіях, як мінімум, 1951 року, якщо не пізніше.
Олексій АдамчикУчасникМені здається, 54 явно такий саме, як 40. Це явно MAN’івське розфарбування, та й відмінностей у конструкції я не бачу.
Олексій АдамчикУчасникНаскільки я розумію, Дума тут. А там – Земські збори чи щось таке. Але я ж так, поверхнево.
Олексій АдамчикУчасникДуже дякую Вам! Два мільярди разів бачив цю фотографію – тільки тепер усвідомив, що саме є на ній!
Дума на тому ж місці – в будинку з каланчею. Нова будівля – щось на кшталт 1903 року побудови.
Ні, ну це фото гуляє інтернетом, як тільки він з’явився. Мені особисто вперше трапляється, щоб хтось вголос звернув увагу на трамвайну стрілку. Ні в кого навіть питань не виникло, що це взагалі таке?!
Олексій АдамчикУчасник… Разъезд в тупике уменьшает интервал движения от «съезда» с двухпутки на однопутку до тупика, так как не обязательно ждать вагон «с оборота». Всё это правильно до тех пор, пока нет прицепных вагонов. С прицепами обернуться в таком двухпутном тупике не пердставляется возможным.
Точно!
Якщо карти не брешуть, то розворот на вокзалі з’являється 1908 або 1909 року. Так може саме тоді й з’являються причіпні вагони у бельгійській компанії?
(За такого варіанта Ганц’и, ймовірніше за все, належали міській компанії)
Олексій АдамчикУчасникТам тире стоит. Если заменить тире косой чертой, как мы пишем сегодня, что получается? «Пересадка угол Артёмовской ул. и Шевченковской ул: для едущих от завода т. Петровского…» [или, в обратном направлении] «… / Уг. Артёмовской ул. до Б. Базарной и обратно»
Понимаете? То, есть, если были пассажиры, садившиеся на Артёма/Чкалова и ездившие до Чкалова/Короленко, теперь им надо было спускаться по Артёма до Шевченко на «пятёрке» и пересаживаться на «двойку».На мій погляд, тут справа трохи в іншому. Міст і перехрестя Артемівська – В. Базарна – це межі тарифних зон. Кожна зона – 5 коп. Пункти пересадок навмисно влаштовано на одну-дві зупинки всередину середньої тарифної зони.
В оголошенні дуже плутає “Маршрут № 1 від вокзала до вул. Табірної 10 коп.” Що тут Табірна: тупик маршрута № 1 чи № 5? Буду вважати, що все-таки № 1, хоча це й дуже-дуже непевно. Тоді:
Пасажир з вокзала до моста, пересівши з 1 на 5 на Пастера плотить 10 коп. один раз у першому маршруті; якщо йому закортить і він пересяде на Горького – то заплатить другий раз 5 коп. у п’ятому маршруті. Пасажир з вокзала на Фабрику переходить пішки на Червонозаводську і їде у номері 5 за 5 коп. Якщо поїде траваєм, то заплатить 10 коп. у першому маршруті, пересівши на Пастера, не доплачуючи доїде до мосту. Далі, до Фабрики, на моє розуміння він може доїхати не доплачуючи, за ці ж 10 коп., але в оголошенні цього не сказано, тому я вигадав згаданий вище перехід пішки на Червонозаводську. Якщо ж він захоче пересісти на Горького, то заплатить ще й у п’ятірці 10 коп.
Так само, якщо пасажир їде не “назад”, а “вперед”. Якщо пасажир їде від вокзала на ріг В. Базарної – Артема і навіть в тупик п’ятірки, на Табірну, він може це зробити за 10 коп. Для цього він має пересісти саме на Пастера. Якщо він пересяде на Горького, або навіть на “чужому” пересадковому пункті – на розі проспекта і Артемівської, він має заплатити ще й у п’ятірці – до рогу В. Базарної і Артема 5 коп., далі до Табірної – ще 5 коп.
Аналогічно для пасажира, що пересідає на п’ятірку з двійки.
Аналогічно сплачуються поїздки у інших комбінаціях – напр., з Фабрики до Соборної площі. Тут треба пересідати саме на розі проспекта і Артемівської.
Олексій АдамчикУчасникТак такої рекомендації у оголошенні й нема. А для таких пасажирів визначено пункт пересадки 3) – на розі Артемівської і Шевченківської.
Олексій АдамчикУчасникЯ тоді, пару місяців тому, ніби й розв’язав ці ребуси. Зараз вже забув, що я тоді думав, треба подумати ще раз.
В оголошенні точно є щось не так. На перший погляд, тут краще за все було б поприбирати оті заголовки МАРТШРУТ №№ 2 и № 5, МАРШРУТ № 1, МАРШРУТ № 2 – вони нас, що живуть сто років по тому, лише плутають, ми не звикли до різних тарифів, пересадок і т. ін.
Але, як би воно ні було, якби двійка ходила на перехресті Артема і В. Базарної, то не було б потреби влаштовувати пересадку 3).
Так що, на мою думку, таким кільцем двійка не ходила. І ще: мені не траплялося згадок про повороти у будь-якому напрямку з Артема на Шевченківську.
Я розумію так, що пересадка у визначеному пункті дає змогу пасажиру не платити другий раз 5 або 10 копійок (залежно від того, куди їхати)
Олексій АдамчикУчасникУ мене вже все плутається в голові, так що не дивуйтеся, якщо я якусь Америку відкриваю. Але у мене відклалося, що з Пристані – то на Базарну, а на Йорданську – з Вокзала.
І не тільки всі вагони ліворуч, а й штанга – на проспект. Жодної штанги, спрямованої на Ширшова.
Олексій АдамчикУчасникНа вокзалі в тупику бачу роз’їзд. Але в світлі того, що на Ширшова ми жодного разу не бачимо вагона на правій колії, я вже й не впевнений, чи можна було такий двоколійний тупик використовувати як роз’їзд.
UPD. Ну це я, звичайно, гіперболізував. Певна річ, що й можна було, й для цього його і зроблено.
Олексій АдамчикУчасникСергію! Під Винами “Кастель” дві руки з вказівними пальцями вліво і напис “по улицѣ”. А сама реклама висить не на вагоні, а над входом до цього будиночка.
Attachments:
-
АвторЗаписи

