Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій Адамчик
УчасникТільки зараз побачив на transphoto миколаївські 35 і 39. Ну, враховуючи відомість 1.05.1961, тут, мені здається, потрібні докази. Миколаївські всі, начебто, на двісті. Може, то суто п’ятигорські номери?
Чи вірно розуміти, що номери дореволюційних причіпних слід шукати на сто? Чи у них взагалі не було номерів?Олексій Адамчик
УчасникЯкщо це – жовтень, то за місяць там грандіозний обсяг робіт виконали. Ну і дуже теплий жовтень.
Олексій Адамчик
УчасникЯсно, що це не про трамввайні лінії, але оскільки тут початок, то тут і доповнимо трошки історію Універмага на просп. Петровського. “Дніпровська правда” за 9 травня 1972 року. І тут він саме Універмаг, не Універсам.
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникЩасливий фінал пошуків, що ж за маршрут був 7-а. “Дніпровська правда” за 13 квітня 1972 року. В січні 1973 маршрут ще згадується “Дніпром вечірнім”, в путівнику 1974 р. в. – не згадується. Пропоную вважати, що проіснував він 1-2 роки.
А ідея такого маршруту – цілком здорова, як на мене.Можливо, хтось пам’ятає, де саме там був розворот? А, можливо, хтось знає, де там само у 1956 році був розворот з протилежного боку – зі Старого мосту (поки трійка не пішла проспектом Воронцова)?
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникШахту?
Олексій Адамчик
УчасникДякую за фотографії. І шахту ліфтову видно. От же ж. Значить, фотограф арки стояв ще нижче.
Олексій Адамчик
УчасникУх, і цікавий вид з будівельного інститута надав Олександр Волок (на сторінці https://www.facebook.com/media/set/?set=a.262978550488088&type=3 станом на зараз найновіше)! Продублюю її тут, і дуже подякуємо Олександру за такі фотографії. Це – вид на Клари Цеткін, 12.
Олексій Адамчик
УчасникІ ще. Сергій і Олег вже підіймали питання щодо 304 вагона. А я кажу, що мої погляди за останні дні з багатьох питань змінилися. Так от, почитавши в інтернеті, про вагони “Х”, я тепер більш ніж впевнений, що на обох фотографіях – один і той самий вагон. А їх ВСІ (це те, що мене дивувало) – “Х” різних виробників, миколаївські (дякуємо І. Науменку, він пояснює, що “юмтівські” вагони – це миколаївські) перебудовували за спільним проектом типової модернізації (https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A5_(%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD)).
Єдине що, є в мене підозра, що вагони з номерами на триста – це таки вагони виробництва КЗЕТ (київські), тобто правильніше їх називати “2М”. Згадайте, Владислав казав, що довоєнні “пульмани” отримали у нас номери 301, 302, 303.Олексій Адамчик
УчасникЩе одна здогадка щодо довоєнного трамвая. Вагони “Х” з малими номерами (у 1961 ми бачимо всі від 1 до 40; у 1942, принаймні, до 32 вже були, а, швидше за все, вже були всі до 40) – це вагони виробництва вже Усть-Катавського з-да, не Митищівського, тобто – так би мовити, попередники КТМ-1, які продовжили цю нумерацію з 41 і далі. Тобто, це – найновіші з вагонів “Х” в депо Дніпроппетровська. Виробництво в Усть-Катаві – з 1937 року. До цього часу, слід розуміти, ці перші номери вже звільнилися. Хоча, ми читаємо, що ще після війни на лівий берег переправляли вагони Ganz. Але, гадаю, там з номерами все було гаразд.
Олексій Адамчик
УчасникЯ був спробував відтворити довоєнний розвиток трамвайної мережі міста – якогось моменту мені здалося, що різні факти і нестиковки з вікіпедії і літописів електротранспорта міста потихеньку вишиковуються в струнку систему. Але, як, мабуть, і слід було очікувати, що далі я заглиблювався в цю історію, то більш непояснювані запитання поставали.
Спроб виправити явні невідповідності я не полишаю, і, треба сказати, що з наявними фотографіями і аерофотознімками, а також відомостями з облархіва, наданими Владиславом, таки багато питань знаходять доволі цікаві відповіді. Але зовсім без припущень побудувати картину не вдасться, все-таки потрібні серйозніші пошуки.
Ближче до справи. Олеже, на фотографії безумовно перехрестя з Карла Лібкнехта. На transphoto помиляються. Можливо, дещо збиває з пантелику перебудований до війни мансардний поверх у повноцінний. Сергію і imperator, у Вас не сходиться, бо твердження, що тут має розвертатися трійка – хибне, а колію звідси все ж прибирали.
Та ж Вікіпедія https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9, що поширює це хибне твердження, повідомляє нам, що у 1919 році цю лінію було зруйновано. Наведене фото 1932 року підтверджує це. За моїми здогадками (які за ці останні дні зазнали діаметральних перетворень) цей розворот побудовано під час перешивання колії проспектом на широку – у 1934 році. Схоже, що тоді ж здійснювалася певна реконструкція проспекта, і це все ми, мабуть, бачимо на першому фото. (Я так собі вирішив, що у цей саме час влаштовано і фонтани на Короленка). Цього розвороту стосується друге за масштабністю моє запитання щодо довоєнних ліній – НАВІЩО ЦЕЙ РОЗВОРОТ ПОБУДОВАНО??? Тим більше, що навіть центр тут був такий собі – лише Троїцький базар – важливий об’єкт. Розворот спершу побудовано ширококолійним, і ніяка вузькоколійна трійка тут не розверталася, а розверталася, як і годиться, на кінцевій “Базарна”. Пульман на другому фото від В. Старостіна (умовно датуємо його 1935-м роком) – це все, що завгодно, але не трійка, бо стоїть він на поки що одній широкій колії (це, безумовно, саме Червона вул., або Залізна (Миронова) – виїзд з цього розворота).
На фотографіях 1941 року ми можемо чудово побачити, що розворот (точніше, навіть обидва радіуси цього розворота) вже подвійної колії. Мабуть, саме зараз доречно згадати, яке запитання перше за масштабністю – НАВІЩО РЕЙКА ВУЗЬКОЇ КОЛІЇ НА КАРЛА МАРКСА, ЖОВТНЕВІЙ ПЛОЩІ І НАВІТЬ НЕ БУДУ ЗГАДУВАТИ ДЕ ЩЕ РОЗТАШОВАНА ПРАВОРУЧ ЗА ХОДОМ ТРАМВАЮ, А НА ЧКАЛОВА, ПУШКІНА, КАЛІНІНА – ЛІВОРУЧ ЗА ХОДОМ ТРАМВАЮ??? Цю вузьку колію на цьому розвороті було додано пізніше, і за моїм припущенням, справді, з метою влаштування тут розвороту трійки. Щоб зібрати все в одному місці, залишимо тут ще одну фотографію – на рік молодшу сестру фотографії 1932 року.
Перепрошую за хаотичність викладення, запрошую до впорядкування історії дніпропетровського трамвая.
І, оскільки вже мова зайшла, цікавий факт про довоєнний трамвай. Лівобережні шостий і дев’ятий маршрути – це до війни не перше депо, а друге. Запрошую всіх знайти шлях виїзду з першого депо на ці маршрути (а краще, ще й зворотний шлях) – не знайдете! Ну і не втримаюся, поставлю третє за масштабністю запитання: НАВІЩО РОБИТИ НА ВОКЗАЛІ ТАКИЙ РОЗВОРОТ НАВКОЛО СПІЛЬНОЇ КЛУМБИ, ЩО ПЕРЕЙТИ З РОЗВОРОТА ПЕРШОГО-СЬОМОГО-ВОСЬМОГО МАРШРУТІВ НА РОЗВОРОТ ЧЕТВЕРТОГО-ШОСТОГО-ДЕВ’ЯТОГО І НАВПАКИ – НЕМОЖЛИВО (маршрути 1941 року)???
(Шлях прямування з другого депо на Вокзал: Пушкіна – МАЙЖЕ не помітний на аерофото поворот ліворуч на Шмідта – Вокзальна – Привокзальна – Вокзал, але поворот там має бути, він був ще на вузькій колії на схемі 1925 року).Олексій Адамчик
УчасникВладиславе! Там на обох фотографіях з “Електротранспортника” з відкриття руху мостом після ремонту мужик в дверях явно притримує бугель саме у такому положенні. Навіщо – я не знаю. Може, справді, так випробувалася підвіска провода чи щось на кшталт того.
І ще таке: доказів я поки не знайшов, але точно пам’ятаю, що десь написано що відкривав тоді рух поїзд № 50. Як знайдеться, я скажу, де це написано.Олексій Адамчик
УчасникТак, безумовно, 4-ка на своєму маршруті. Я просто мав на увазі, що побачити, що написано спереду чи збоку все-таки надійніше. Раптом, він завжди на четвертому маршруті, а сьогодні вийшов на першому?
Олексій Адамчик
УчасникТак он же ж вони на googlemaps. Тільки я там поспішив, це не Шевський, а Комсомольський.
Олексій Адамчик
УчасникЦікаве фото С. Просяка на сторінці Олени Присягиної https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct. Це – одна з нечастих фотографій з Шевського острова. Я встиг ще на нього поїздити на пляж, але, звичайно, ніяких видів звідти я візуально не пам’ятаю, але оті штуки стоять і досі.
https://www.google.com.ua/maps/@48.4706058,35.0884134,3a,21.8y,36.75h,86.51t/data=!3m7!1e1!3m5!1sWfJT8FNsUU02my6B1pBXBA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DWfJT8FNsUU02my6B1pBXBA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dsearch.revgeo_and_fetch.gps%26thumb%3D2%26w%3D96%26h%3D64%26yaw%3D54.993786%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=uk.
Прошу дозволу і повторюю тут фотографію.UPDATE. Тю, який Шевський? Це Комсомольський острів. Дуже-дуже сильно перепрошую за паніку. То занадто хотілося фотографію з Шевського.
Олексій Адамчик
УчасникНа pastvu.com з’явилася фотографія В. М. Гороховського 1967 року від користувача provortex: ЗіУ-5 інв. № 179 на маршруті, швидше за все, 4. https://pastvu.com/_p/a/5/7/w/57we9buarn94fcoa4x.jpg?s=17f0303ee2.
Просто задній номеровказівник могли й не поміняти при зміні маршрута (принаймні, у вісімдесятих за цим – заднім – було дуже зручно визначати, на якому маршруті цей тролейбус закріплено – їх майже ніхто не змінював).
Сподіваюсь, ніхто не проти, щоб ми тут продублювали добру фотографію.Attachments:
-
АвторЗаписи