- This topic has 934 відповіді, 11 учасників, and was last updated 8 місяців тому by vicente.
-
АвторЗаписи
-
08.11.2019 о 01:44 #12428Сергій МушенокУчасник
Подскажите пожалуйста по этому фото, дата фото указана как 1932 г., в моем понимании тут должен быть поворот налево на Ширшова. По крайней мере 3-ка туда точно должна поворачивать мне кажется. Но поворота рельс я не вижу на фото. В чем подвох?
Attachments:
08.11.2019 о 10:23 #12430imperatorУчасникСкорее фото сделано до появления тройки, в 24-25г.г.
Но где тогда поворот на Торговую бельгийского трамвая, ведь таких боёв как в 43м в гражданскую у нас не было и именно в этом месте никто стрелки не корчевал на металлолом скорей всего в 20-21г.г.08.11.2019 о 11:48 #12431Сергій МушенокУчасникСкорее фото сделано до появления тройки, в 24-25г.г.
Но где тогда поворот на Торговую бельгийского трамвая, ведь таких боёв как в 43м в гражданскую у нас не было и именно в этом месте никто стрелки не корчевал на металлолом скорей всего в 20-21г.г.Вот и я о том же, по маршруту Вокзал – Иорданская поворот тоже должен быть здесь. Что-то не сходится.
08.11.2019 о 14:38 #12432vicenteУчасник“Подвох” в том, что это – не Ширшова!
На фото – перекрёсток Проспекта и ул. Красная, раньше (и, как я понимаю теперь) – “Троицкая”. После строительства здания “Министерство чёрной металлургии УССР” эта часть улицы и перекрёсток более не существуют. Впрочем, как и трамвайные пути здесь.
Обсуждалось ужеAttachments:
08.11.2019 о 16:37 #12434Сергій МушенокУчасникНет, на фото однозначно перекресток с улицей Карла Либкнехта. Стало быть за фотографом – с Ширшова. Вот дореволюционная открытка. Обратите внимание на угловое здание.
И снято кстати с Пайторга, поэтому точка съемки так высоко над землей.08.11.2019 о 19:37 #12435Олексій АдамчикУчасникЯ був спробував відтворити довоєнний розвиток трамвайної мережі міста – якогось моменту мені здалося, що різні факти і нестиковки з вікіпедії і літописів електротранспорта міста потихеньку вишиковуються в струнку систему. Але, як, мабуть, і слід було очікувати, що далі я заглиблювався в цю історію, то більш непояснювані запитання поставали.
Спроб виправити явні невідповідності я не полишаю, і, треба сказати, що з наявними фотографіями і аерофотознімками, а також відомостями з облархіва, наданими Владиславом, таки багато питань знаходять доволі цікаві відповіді. Але зовсім без припущень побудувати картину не вдасться, все-таки потрібні серйозніші пошуки.
Ближче до справи. Олеже, на фотографії безумовно перехрестя з Карла Лібкнехта. На transphoto помиляються. Можливо, дещо збиває з пантелику перебудований до війни мансардний поверх у повноцінний. Сергію і imperator, у Вас не сходиться, бо твердження, що тут має розвертатися трійка – хибне, а колію звідси все ж прибирали.
Та ж Вікіпедія https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9, що поширює це хибне твердження, повідомляє нам, що у 1919 році цю лінію було зруйновано. Наведене фото 1932 року підтверджує це. За моїми здогадками (які за ці останні дні зазнали діаметральних перетворень) цей розворот побудовано під час перешивання колії проспектом на широку – у 1934 році. Схоже, що тоді ж здійснювалася певна реконструкція проспекта, і це все ми, мабуть, бачимо на першому фото. (Я так собі вирішив, що у цей саме час влаштовано і фонтани на Короленка). Цього розвороту стосується друге за масштабністю моє запитання щодо довоєнних ліній – НАВІЩО ЦЕЙ РОЗВОРОТ ПОБУДОВАНО??? Тим більше, що навіть центр тут був такий собі – лише Троїцький базар – важливий об’єкт. Розворот спершу побудовано ширококолійним, і ніяка вузькоколійна трійка тут не розверталася, а розверталася, як і годиться, на кінцевій “Базарна”. Пульман на другому фото від В. Старостіна (умовно датуємо його 1935-м роком) – це все, що завгодно, але не трійка, бо стоїть він на поки що одній широкій колії (це, безумовно, саме Червона вул., або Залізна (Миронова) – виїзд з цього розворота).
На фотографіях 1941 року ми можемо чудово побачити, що розворот (точніше, навіть обидва радіуси цього розворота) вже подвійної колії. Мабуть, саме зараз доречно згадати, яке запитання перше за масштабністю – НАВІЩО РЕЙКА ВУЗЬКОЇ КОЛІЇ НА КАРЛА МАРКСА, ЖОВТНЕВІЙ ПЛОЩІ І НАВІТЬ НЕ БУДУ ЗГАДУВАТИ ДЕ ЩЕ РОЗТАШОВАНА ПРАВОРУЧ ЗА ХОДОМ ТРАМВАЮ, А НА ЧКАЛОВА, ПУШКІНА, КАЛІНІНА – ЛІВОРУЧ ЗА ХОДОМ ТРАМВАЮ??? Цю вузьку колію на цьому розвороті було додано пізніше, і за моїм припущенням, справді, з метою влаштування тут розвороту трійки. Щоб зібрати все в одному місці, залишимо тут ще одну фотографію – на рік молодшу сестру фотографії 1932 року.
Перепрошую за хаотичність викладення, запрошую до впорядкування історії дніпропетровського трамвая.
І, оскільки вже мова зайшла, цікавий факт про довоєнний трамвай. Лівобережні шостий і дев’ятий маршрути – це до війни не перше депо, а друге. Запрошую всіх знайти шлях виїзду з першого депо на ці маршрути (а краще, ще й зворотний шлях) – не знайдете! Ну і не втримаюся, поставлю третє за масштабністю запитання: НАВІЩО РОБИТИ НА ВОКЗАЛІ ТАКИЙ РОЗВОРОТ НАВКОЛО СПІЛЬНОЇ КЛУМБИ, ЩО ПЕРЕЙТИ З РОЗВОРОТА ПЕРШОГО-СЬОМОГО-ВОСЬМОГО МАРШРУТІВ НА РОЗВОРОТ ЧЕТВЕРТОГО-ШОСТОГО-ДЕВ’ЯТОГО І НАВПАКИ – НЕМОЖЛИВО (маршрути 1941 року)???
(Шлях прямування з другого депо на Вокзал: Пушкіна – МАЙЖЕ не помітний на аерофото поворот ліворуч на Шмідта – Вокзальна – Привокзальна – Вокзал, але поворот там має бути, він був ще на вузькій колії на схемі 1925 року).Attachments:
08.11.2019 о 21:26 #12439Сергій МушенокУчасникСпасибо за развернутый ответ, Алексей, я так понимаю официальную историю трамвая и имеющиеся схемы маршрутов необходимо по сути полностью переработать. Потому что ориентироваться на них нельзя на все 100%. Но т.к. остается еще много белых пятен, то делать это пока преждевременно. И выходит, что при таких изменениях схемы движения трамваев раз в 20-30 лет явно недостаточно. Для полноты отображения изменений хорошо бы иметь их с меньшим временным интервалом.
09.11.2019 о 22:11 #12456Олексій АдамчикУчасникЯсно, що це не про трамввайні лінії, але оскільки тут початок, то тут і доповнимо трошки історію Універмага на просп. Петровського. “Дніпровська правда” за 9 травня 1972 року. І тут він саме Універмаг, не Універсам.
Attachments:
09.11.2019 о 23:08 #12464Олексій АдамчикУчасник…Вікіпедія… повідомляє нам, що у 1919 році цю лінію було зруйновано. Наведене фото 1932 року підтверджує це…
А літопис http://www.det.dp.ua/about/history/%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81/ каже, що у 1920 році “В конце года было открыто движение вагонов из Бельгийского парка к Иорданской”, а у 1922 році, як вірно підмітив Олег, “Вагоны курсируют на всех линиях”. Нестиковок багатенько. Але план 1929 року і фото 1932, 1933 – неспростовні.
10.11.2019 о 01:51 #12475vicenteУчасникІ тут він саме Універмаг, не Універсам.
Не принципиально. Правильно, конечно – “Универмаг”. В здании на первом этаже был продуктовый универсам, над первым этажем было написано “Универсам”, над третьим – “Универмаг”. Очевидно, журналисты применяли что кому по душе. Если придираться – универсам был только частью универмага =)
Может, проверить другую сторону “кольца”? Речь идёт о 6-й детской больнице. Я её помню уже огороженной забором. Как раз на месте “кольца” была калитка входа в комплекс.
И, как говорится, “чтобы дважды не вставать”, мне немного непонятно, Алексей, по поводу круга на вокзале. Не было возможности попасть с К. Маркса на Островского через аокзал до войны? На аэрофотоснимке слишком мелко, чтобы определить: глухое ли там пересечение/я или стрелки. Есть фотографии места?
10.11.2019 о 02:08 #12476Олексій АдамчикУчасникНу, якось так.
Attachments:
10.11.2019 о 02:26 #12480Олексій АдамчикУчасникТам також нормально
Attachments:
13.11.2019 о 00:42 #12519Олексій АдамчикУчасникПід час Громадянської війни лінію Ширшова – Коцюбинського не було зруйновано. “Звезда” за 12 серпня 1922 року.
Крім того, 15 серпня “Звезда” повідомляє, що з 14 серпня плату за проїзд на трамваї збільшено до 200 000 рублів за кінець.Attachments:
16.11.2019 о 11:36 #12611Олексій АдамчикУчасникУ мене складається враження, що від перешивання колії другого маршрута (1933 рік) і до зняття вузької колії десь на межі 1940-х – 50-х (ну, крім періоду окупації) ходило два других маршрути – ширококолійний і вузькоколійний. Другий – до кінцевої “Базарна”.
По-перше, угорська фотографія з квартала між Червоною і Короленка – я бачу на маршрутовказівнику двійку.
По-друге, є якісь туманні натяки у вікіпедії, що у 1970 році двійка йде вже не до міськради, а на колишню кінцеву “Базарна”, з чого б це?
По-третє, вказання за 1947 рік в “Літопису” з “Електротранспортника”.
Я розумію, що такого не може бути, але на фотографії на вузькій колії стоїть поїзд з маршрутовказівником “2” (це я так бачу, можливо невірно). Як на вузькоколійному вагоні в принципі міг з’явитися вказівник ширококолійного маршрута? (А далі, перед Садовою – Сєрова (на іншій фотографії) з того ж самого 21 серпня стоїть ширококолійний 205 того ж другого маршрута).Attachments:
16.11.2019 о 21:13 #12621vladislav kliuchikУчасникА что такое маршрут № 9 в 1934 году? Вы добрались до той страницы, где он упоминается?
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .