- This topic has 934 відповіді, 11 учасників, and was last updated 8 місяців тому by vicente.
-
АвторЗаписи
-
16.11.2019 о 21:42 #12622Олексій АдамчикУчасник
Так, до цього документа я дійшов, але чогось більшого не зрозумів. Шлях у цього маршрута один – вузькою колією на Чернишевського. Там один варіант “Жовтнева площа” – “Заводи”. Я там довгу тираду написав в “Інвентарних номерах…”, хоча правильніше було б тут, звичайно. Це звідти: “Моє припущення щодо дев’ятого маршрута «Парк Шевченка» — «Транспортний інститут» не підтвердилося. Прямої лінії там не було. Але петля повз Історичний музей будувалася у 1934 році для маршрута № 9 в рамках перешивання колії першого маршрута. Найймовірнішим виглядає варіант, що під час перешивання колії маршрут 5 тимчасово закрився, але більше не відкрився. І новому маршруту «Заводи» — «Парк Шевченка» замість планованого номера 9 надали номер 5, що прямо перед тим звільнився.”
17 годин настало, коли я вивчав той документ, де пропонуються варіанти руху маршрутів, щоб не зупиняти рух, поки перешиваються колії – той, що про перехрестя проспекта з Горького – Шмідта. Зафіксував лише першу сторінку його. А з подальшого я сподіваюся зрозуміти, куди п’ятий маршрут ходив. Піду в архів ще якось. Думаю, як би мені туди вибратися.17.11.2019 о 00:39 #12625vladislav kliuchikУчасникТо есть девятку запланировали и вот-вот хотели сделать маршрут с таким номером, но номер маршруту в итоге дали пятый?
17.11.2019 о 00:40 #12626vladislav kliuchikУчасникя вивчав той документ, де пропонуються варіанти руху маршрутів, щоб не зупиняти рух, поки перешиваються колії — той, що про перехрестя проспекта з Горького — Шмідта.
Когда я читал этот лист, я не совсем понял что и как там было.
17.11.2019 о 01:20 #12630Олексій АдамчикУчасникТо есть девятку запланировали и вот-вот хотели сделать маршрут с таким номером, но номер маршруту в итоге дали пятый?
Цей варіант мені здається найбільш ймовірним. Інший варіант – у 1934 році маршрут “Заводи” (або якась абсолютно нереальна кінцева) – “Парк Шевченка” відкривається з номером 9. Старий маршрут 5 “Вокзал” – “???” продовжує існувати. Десь у 1935 році ці обидва маршрути закриваються. А у 1936 році відкривається новий маршрут 5 “Заводи” – “Парк Шевченка” (є уривчасті дані – отой трафарет, фотографію якого я наводив днів п’ять тому, там поруч із ним була фотографія підпису до якоїсь фотографії, нібито цієї, з трафаретом, що це 1936 рік, але це – не 100 %), а у 1937 відкривається новий маршрут 9 “Вокзал” – “Завод Артема”. Але, Ви самі бачите, що це дуже притягнутий за вуха висновок (але, не неможливий).
17.11.2019 о 01:24 #12631Олексій АдамчикУчасник…
Когда я читал этот лист, я не совсем понял что и как там было.Я ж також. Я став там на місці заглиблюватись, що ж він там хоче сказати, втратив час, все одно в останню хвилину сфотографував першу сторінку, і на жаль тільки її. Вдома вже розібрався, що він там пише, але тепер мені треба, що ж він там далі пропонує. Особливо, щодо маршрута 5.
17.11.2019 о 03:36 #12632vicenteУчасникИз другой темы:
Щодо в’їзду у перше депо — я не зрозумів, або щось забув. Нагадайте, будь ласка, що там? Вітка, безумовно, перетинає трамвайну колію.
Пункт 2 блога о закрытых линиях:
На аэрофотоснимке 1918 годаотчетливо видно, что с привокзальной площади был проезд между двумя трехэтажными зданиями прямо в депо. Этот проезд был на месте, где сегодня расположены дома 121 и 123 по пр. К. Маркса.
Я, если честно, не могу разобрать там именно ответвление трамвайной линии. Но,больше всего, мне непонятно: зачем бельгийской сети был этот второй въезд в депо, когда мы видим на фото Управления Дороги конца ХIX века въезд в депо на том же месте, где он просуществовал до 1997 года в сотне метров от обсуждаемого нами места? Возможно, ж/д ветка, которую мы видим на снимках 1941-1944 гг существовала уже тогда и мы ошибочно принимаем её за трамвайный въезд в депо?
Ещё более невероятным кажется мне её существование после 1932 года (открытия 8-го маршрута): только представьте себе путевое развитие там! Стрелка на стрелке должны быть! А, ещё мы предполагаем там поворот с безымянного переулка на Проспект какое-то время…
С другой стороны, на снимках 40-х ясно виден въезд в депо с этого самого безымянного переулка, чуть дальше в сторону ул. Боброва. Здесь вне зависимости от вышеизложенного стоит задать вопрос: “зачем?”. Неужели “8” в 30-х обслуживался 1-м депо?17.11.2019 о 13:34 #12636Олексій АдамчикУчасникУ 1918 році було так, як Ви вірно розумієте. План додаю.
Залізнична вітка – це колія “міської залізничної вітки” – це якесь підприємство міської (можливо обласної) влади, яке якимось чином приносило дохід. На аерофото 1918 року, на мій погляд колії ще нема. У 1922 році, з газет я бачу, що вона вже є і йде її розвиток. Тобто з’явилася вона, як ні дивно, у важкі роки громадянської війни. До Великої вітчизняної війни це підприємство явно допрацювало. Сама колія явно пережила війну. Рештки її ми бачимо зараз там, на Ленінградській – Мостовій. Зокрема, до війни, а я підозрюю, що і після війни саме з неї розвантажували десь на Горького прибулі трамвайні вагони.
Не пізніше 1932 року депо розширюється, з’являється майданчик, позначений на другому скріншоті і заїзд (чи заїзди) з цього – протилежного – боку. Мабуть, слід розуміти, що це – ширококолійна частина депо. Висновок про вісімку у першому депо, хоч і важко з нашого часу у це повірити, правильний. (До речі, нові ширококолійні вагони 300, 301, 302, 186, 187, 188, прийняті першим депо 4.11.32, випробовувалися (а в подальшому, видимо, і експлуатувалися) на маршруті 8.
Я також вражений тим, як в той час ніякі персічення не зупиняли влаштування колій. Цю ж таки міськвітку трамвайні колії пертинають, як мінімум, тричі: “з боку Курчатова”, на проспект – Шмідта – Горького і на Горького – Вокзальна, причому під найрізноманітнішими радіусами, з якимись мізерними відстанями між пересіченнями й стрілками – абсолютно нічого не зупиняло колійників в ті часи. Третім файлом додаю схему з архівної справи Державного архіва Дніпропетровської області станом на початок 1934 року. Далі сюди додалися ще широка колія проспектом і крива проспект – Горького (явно потрійна), широка колія на додачу до вузької в кривих проспект – Шмідта і Шмідта – проспект, і пересіченні колією з Карла Лібкнехта на Вокзал, протилежна колія Вокзал – Карла Лібкнехта (до стрілки з проспекта) змінилася на широку – там жах!
Ще раз скажу, на мій погляд поворот направо на четвертому фото – може йти лише на проспект, при цьому одразу за кадром він перетнеться ще з в’їздом у депо і з міськвіткою.Attachments:
17.11.2019 о 14:09 #12642vladislav kliuchikУчасникАлексей, напомните и уточните основные события в истории днепропетровского ГЭТ в 1957-1965 гг (буду просматривать “Електротранспортник” за эти годы). Я имею в виду открытие новых маршрутов, продление и смещение существующих, демонтаж неиспользованных линий, строительство депо и т. п.
1957 – трамвайная линия к заводам продлена до лакокрасочного завода, открыт трамвайный маршрут № 14 (удлинённая двойка), с просп. Калинина пути смещены на ул. Маяковского, Бабушкина, Свердлова.
1957 – открыт троллейбусный маршрут № 4
1958 – открыт трамвайный маршрут № 12
1959 – открыт троллейбусный маршрут № 5 (часть будущих А и Б)
1960 – демонтирован узкоколейный участок по просп. Карла Маркса мимо музея (не использовался с довоенных времён)
1960 – трамвайная линия по просп. Гагарина от ул. Чернышевского до ДИИТа перенесена на ул. Севастопольская.
1960 – построена ширококолейная линия по ул. Чернышевского, восстановлены маршруты № 5, 7
1960 – открыт трамвайный маршрут № 15
1960 – открыт трамвайный маршрут № 16
1960 – открыт троллейбусный маршрут № 6 (часть будущих А и Б)
1960 – открыт троллейбусный маршрут № 7 (часть будущих А и Б)
1961 – открыто троллейбусное депо № 1
1961 – открыты кольцевые троллейбусные маршруты А, Б.
1961 – открыт трамвайный маршрут 6А
1963 – открыт троллейбусный маршрут № 5 по просп. Кирова.
1964? – проложена трамвайная линия по ул. Курчатова, трамвайные кольца № 8, 11, 15 с Боброва перенесены на вокзал.
1964 или 1965 – начало строительства трамвайного депо № 3
1965 – проложена служебная трамвайная трасса по ул. Войцеховича и Савченко к строящемуся депо.
17.11.2019 о 14:11 #12643vladislav kliuchikУчасникАлексей, напомните и уточните основные события в истории днепропетровского ГЭТ в 1957-1965 гг (буду просматривать «Електротранспортник» за эти годы). Я имею в виду открытие новых маршрутов, продление и смещение существующих, демонтаж неиспользованных линий, строительство депо и т. п.
1957 — трамвайная линия к заводам продлена до лакокрасочного завода, открыт трамвайный маршрут № 14 (удлинённая двойка), с просп. Калинина пути смещены на ул. Маяковского, Бабушкина, Свердлова.
1957 — открыт троллейбусный маршрут № 4
1958 — открыт трамвайный маршрут № 12
1959 — открыт троллейбусный маршрут № 5 (часть будущих А и Б)
1960 — демонтирован узкоколейный участок по просп. Карла Маркса мимо музея (не использовался с довоенных времён)
1960 — трамвайная линия по просп. Гагарина от ул. Чернышевского до ДИИТа перенесена на ул. Севастопольская.
1960 — построена ширококолейная линия по ул. Чернышевского, восстановлены маршруты № 5, 7
1960 — открыт трамвайный маршрут № 15
1960 — открыт трамвайный маршрут № 16
1960 — открыт троллейбусный маршрут № 6 (часть будущих А и Б)
1960 — открыт троллейбусный маршрут № 7 (часть будущих А и Б)
1961 — открыто троллейбусное депо № 1
1961 — открыты кольцевые троллейбусные маршруты А, Б.
1961 — открыт трамвайный маршрут 6А
1963 — открыт троллейбусный маршрут № 5 по просп. Кирова.
1964? — проложена трамвайная линия по ул. Курчатова, трамвайные кольца № 8, 11, 15 с Боброва перенесены на вокзал.
1964 или 1965 — начало строительства трамвайного депо № 3
1965 — проложена служебная трамвайная трасса по ул. Войцеховича и Савченко к строящемуся депо.
17.11.2019 о 14:15 #12644Олексій АдамчикУчасникВладиславе, я ближче до ночі Вам відповім. А тим часом запрошую всіх інших також підключитися, хто що згадає, що за ті часи треба подивитися.
17.11.2019 о 16:05 #12648Олексій АдамчикУчасникНа додачу до переліченого Вами.
Я очікую, що сьомий трамвайний маршрут буде існувати протягом усього цього періода і колія Чернишевського вже існує.
1957 – тролейбусна лінія “АНД райрада” – “Клочко”. Маршрут № 1 мав стати “Вокзал” – “Клочко”, але, схоже, що цей маршрут отримав номер 3 (приблизно травень). Де до цього була кінцева у маршрута № 1 на правому березі – на вокзалі, на Барикадній, чи ще десь?
Тролейбусна лінія на завод Петровського, тільки не Сєрова, а Шмідта, маршрут № 4 (приблизно травень). Чи заходи він на вокзал?
Тролейбусна лінія Сєрова, перенесення сюди маршрута 4 (приблизно листопад).
Тролейбусна лінія проспектом К. Маркса до Жовтневої площі, маршрут № 1 (приблизно листопад).
Прокладення тролейбусної лінії вулицею Центральною – будь-яківідомості про цю лінію.
Перенесення трамвайних колій з проспекта на Центральну (з весни до осені).
Плани і хід будівництва дванадцятого трамвайного маршрута, зокр. і на Володарського.
В чому різниця між другим і чотирнадцятим трамвайними – просто один на пару зупинок довше?
1959-1960 – зникнення трамваїв тринадцятого маршрута.
1960 – кінцеві тролейбусного маршрута 7 – Паркова чи стадіон “Металург”?
На новий 1961 рік – відкриття тролейбусного депо.
1961 – поставка у трамвайні депо трьох поїздів КТМ/П-1 чи одного КТМ/П-1 і двох КТМ/П-2? Їх інвентарні номери?
1961-63 – все про Шкоди-8 і -9 у Дніпропетровську.
1961-64 – десь у цей період прокладання тролейбусної лінії вулицею Курчатова. Подовження тролейбусного маршрута №1 через Курчатова на з-д Петровського.
1961-65 “Б” заходить на вокзал?, на Філософську?
Перенесення трамвайних маршрутів на Курчатова я очікую у першій половині 1965 року.
1965 – можливо, закрито трамвайний маршрут 6-а.17.11.2019 о 16:47 #12649vladislav kliuchikУчасникПеренесення трамвайних колій з проспекта на Центральну (з весни до осені).
А также создание конечной на пл. Демьяна Бедного?
А разве не в 1956 это всё произошло?1959-1960 — зникнення трамваїв тринадцятого маршрута.
1965 — можливо, закрито трамвайний маршрут 6-а.
Боюсь, о закрытии трамвайных маршрутов в “Электротранспортнике” не писали. По крайней мере с мая 1965 по начало 1990-х не помню ничего о закрытиях, демонтаже путей, КС. Даже про разборку двойки там не написали. Единственное, что было – про разборку на Володарского во время субботника.
Но если всё-таки попадётся – я сообщу.
В чому різниця між другим і чотирнадцятим трамвайними — просто один на пару зупинок довше?
Видимо, как 8 и 15. Хотя логичней было пустить 14 не к горсовету, а на Исполкомовскую, чтобы он хоть чем-то от двойки отличался.
17.11.2019 о 18:17 #12650vicenteУчасникВисновок про вісімку у першому депо, хоч і важко з нашого часу у це повірити, правильний.
Ну, почему же “тяжело в это поверить”? “Глухое” пересечение вот здесь:
https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=2210841&double=1#18/48.47156/35.00709
И “восьмёрка” может быть только депо 1 😀
Я, как водится, ничего там не могу разобрать. Очки надо выписать.
UPD: Подождите! Мы ещё и “двойку” туда отправим! 😉…нові ширококолійні вагони 300, 301, 302, 186, 187, 188, прийняті першим депо 4.11.32, випробовувалися (а в подальшому, видимо, і експлуатувалися) на маршруті 8.
Вы что-то от нас скрываете 🙂
Недоговариваете… Ласкаво просимо в профильную тему! Я там один-одинёшинек страдаю с несходящимся и трещащим по швам количеством вагонов в городе, таинственными усть-катавскими и пр.17.11.2019 о 21:02 #12654Олексій АдамчикУчасник…
А разве не в 1956 это всё произошло?
…1957 – 80000000 %. Закінчення робіт – до 7 Листопада. В червні вже точно переукладали рейки вздовж Дитячого світа на Ширшова, так що, гадаю, почали навесні. Паралельна тролейбусна лінія – загадка вищої міри.
17.11.2019 о 21:46 #12655Олексій АдамчикУчасник… Подождите! Мы ещё и «двойку» туда отправим! …
Я вже цей етап пройшов. Були у мене такі спонукання, але, начебто, попустило. Начебто, все сходиться і за умови, що двійка – це друге депо.
Поворот Калініна – Леваневського має бути. Це фактично єдиний зв’язок ширококолійних мереж першого і другого депо. Є ще К. Маркса – Шмідта – Горького, але там, куди б не їхати – можна проїхати лише в один бік. Щоб проїхати у зворотний – доведеться крутитися трьома трикутниками. Подивіться, будь ласка на фотографію, можливо Ви зможете визначити, що ми бачимо: колію прямо вулицею Леваневського, чи це – таки поворот на просп. Калініна?…
Недоговариваете… Ласкаво просимо в профильную тему! Я там один-одинёшинек страдаю с несходящимся и трещащим по швам количеством вагонов в городе, таинственными усть-катавскими и пр.Та ні, нічого не приховав. Для підбиття кількості вагонів просто фізично не вистачає часу. Я підключатимуся, як зможу, але потихеньку. А у результатах Ваших страждань – дуже зацікавлений. Не припиняйте, все це потрібно.
Attachments:
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .