Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій Адамчик
УчасникЯ вважаю, що там нормально і без Універмага, і з ним. Просто знімки зроблено з різних точок небесної сфери, під різними кутами – з цих причин неминуче набігають зміщення зображень одне відносно іншого. Порівняйте розташування будинків, які є і у 1965 році, і зараз, Ви побачите напрямок і величину цього зміщення. Я поставив приблизно, як мені здається, контур Універмага (там ще треба повернути ледь-ледь) – він розвороту не заважає.
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникБагато нового і дуже цікавого на https://pastvu.com/ps?f=r!1325.
Олексій Адамчик
УчасникОтправной точкой в этом вопросе является строительство Универмага на месте части разворотного кольца. Тот, что сегодня Varus. Между Петровского и Каменской. Судя по снимкам, до войны Проспект не отклонялся влево, обходя современное здание Varus-а, а продолжал прямо. После войны его перенаправили, но кольцо трамвая осталось неизменным (сравните). «От вокзала» рельсы шли прямо, как бы повторяя прежнее направление дороги, а потом сворачивали влево на разворот. На снимке 1965 года уже есть продолжение в сторону Металлургов, но кольцо неизменно. Я ребенком был приписан к 6-й детской, что напротив и часто там бывал. Никакого кольца уже не было (речь идёт о 1976-1977, может и раньше). Универмаг и весь пятачок старшие называли не иначе как «тупик восьмёрки». Я пытался найти данные по зданию в сети, но — куда там… ничего. Если найти эту информацию — будет нам счастье. Думаю, маршрут убрали с началом строительства Универмага…
Ось відкриття Універмага (тоді, видимо, Універсама) в “Дніпрі вечірньому” за 8 травня 1972 року під рубрикою “Учора”. Тобто дата відкриття – 7 травня. Ну, вісімці вже небагато лишилося – ще півтора роки проходила.
Перепрошую за якість.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникВ історії бував отакий трафарет. Не факт, що це саме 1936 рік, але можливо
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникСаме так. “Електротранспортник” за 26 лютого 1966 – у першому стовпчику – саме про це подовження маршрутів. Шкода, будівництво автовокзала стерло трамвайний розворот навіть з супутникового знімка.
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникУ 1941 поновлювали маршрути під довоєнними номерами. Наскільки я зрозумів, у 1941 поновили лише 2 і 5. Десь до середини грудня 1941 пустили 1-2 вагони першим маршрутом виключно для потреб німецької армії у зв’язку з настанням періоду відпусток. Десь, здається, в січні 1942 року рух трамваїв було припинено. Проблема полягала у браку електроенергії. 30 січня 1943 року трамвай було знов пущено, маршрутів стало менше, їх було перенумеровано.
“Дніпропетровська газета” за 4.11.1941Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникТак, там Заводи – Базарна. Це осінь 1941. Певний час п’ятірка ходила до Виконкомівської (кінцева “Базарна”), але її ще до кінця року навіть подовжили до довоєнної кінцевої “Жовтнева площа”.
Олексій Адамчик
УчасникЮ. Савченка.
Ні, “Дніпропетровська газета” – офіційний орган міста Дніпропетровська періода окупації.
“Дніпро вечірній” – так, почав виходити 1.01.1972, спочатку нумерувався отак – див. нижче, а з певного моменту став писати, що виходить з 1933 року, додав відповідну кількість номерів. Я не заглиблювався в це питання. Там щось таке, що найстаріша наша газета “Звезда” (чи вже на той час “Зоря”?) з якогось часу стала виходити кількома виданнями, скажімо, область, місто, ще щось і купа тематичних додатків. Одним з таких видань була вечірня місцева газета, і от її “Дніпро вечірній” зарахував у свої праматері.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникЩодо колій на вул. Юнацькій. “Дніпропетровська газета” за 8 червня 1943 року. Прошу звернути увагу: двійка ходить тільки до з-да Петровського, а трійка (довоєнна десятка) – до заводів (треба розуміти до ДЗМУ).
Мені важко уявити або пояснити, якими причинами викликано цю різницю, але ці причини могли залишатися і в 1944 році. І ми бачимо на аерофотознімку двійку на своєму розвороті.
Якщо це справді так, це було б потужним аргументом за те, що коліі на Юнацькій – це тупик 1925 року.До речі, треба розбиратися, як саме було влаштовано тупик на Кооперативній. Те, що це можливо – це зрозуміло, але як саме? Можна переформулювати питання: як саме йшла вул. Кооперативною лінія шостого маршрута з 1928 року?
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникТак, 102 згадується минулого 1969 року, маршрут 4 ще в депо 3 – нема фотографії. Після тих, що я навів, наступне згадування маршрута 4 – відомий нам наїзд згори на 105 (тобто трамваї на маршруті є, депо там не вказано). Далі 8.01.71 (там само, де востаннє згадуються КТМ-1), згадано, що маршрут 4 – у першому депо – фотографії нема, детальніше не зафіксував. Там само згадується 117 вагон першого депо. Мабуть, частину МТВ-82 повернули, передаючи маршрут.
Олексій Адамчик
УчасникПутівник 1970 – здано у виробництво 29/ІХ 1969 р., підписано до друку 27/ІV 1970 р.
Путівник 1974 відповідно 20.ІІ.1974 р. і 7.V. 1974 р.
Трійка у моїх записах з “Електротранспортника” взагалі не зникає, а четвірку після згадування 28.11.69 трамвая 102 четвертого маршрута третього депо я бачу згадування 14.08.70, причому маршрут вже у першому депо і обслуговується єдиним колективом з маршрутом 12. Наводжу дві замітки від 14.08. Одна з них цікава ще й тим, що схід з рейок двійки на Ю. Савченка спричинив затримку у русі, зокрема, і 12 маршрута. Звичайно, таке пояснити неважко, але не варто виключати, що ми ще не все знаємо про історію цих маршрутів.
Разом з тим, відсутність 3 і 4 у путівнику пояснити не беруся. Якось все ж дуже зухвало виглядає.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникСаме так.
Олексій Адамчик
УчасникПутівник. Першій, другий – 1970, третій, четвертий, п’ятий – 1974.
Там, на трансфото, начебто зацікавлені у поверненні файла – якщо що, то можна їм повернути – це саме їхній, просто ім’я змінене – шостий файл.Олексій Адамчик
УчасникДещо змінив у своєму баченні трамвайних маршрутів до війни. Стосується 3 і 5 до 1930 року і лівобережних маршрутів. Перепрошую за ці страждання.
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникНу це – як зараз четвертий тролейбус з Дзержинського прибрали.
-
АвторЗаписи