Главная Форум Транспорт Закрытые трамвайные линии

В этой теме 47 ответов, 6 участников, последнее обновление  Олексій Адамчик 1 день назад.

Просмотр 15 сообщений - с 31 по 45 (из 48 всего)
  • Автор
    Сообщения
  • #11523

    Сергей Мушенок
    Участник

    Без пассажиров наверное, буксирует сломавшийся вагон.Хотя нет, вот как раз попался кадр из кинофильма «У тихой пристани» (Мосфильм; 1958г) со страницы Елены Присягиной

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11527

    Це — квартал Короленка — Леніна, і трамвай може йти з-за «Дитячого світу», а на тій фотографії — не може.

    #11530

    Все поплуталося в голові — з-за якого «Дитячого світу», це ж вже 1958 рік. З площі Дем’яна Бідного. Але, враховуючи, що нікуди не подінишся — три вагони в принципі нагору-згори ходили, і, незважаючи на те, що і трійки, і шістки бували тривагонними, я погоджуюсь, що у кадрі зафіксовано трамвай саме першого маршрута — дуже вже він парадним виглядає.
    До речі, там на кожному вагоні є трафарет, і можна спробувати прочитати. Я не зміг точно розібрати.

    #11536

    Сергей Мушенок
    Участник

    По этому стоп-кадру практически уверен, что на трафарете единица.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11630

    Цікава фотографія з’явилася на сторінці Євгенії Непомнящої. https://www.facebook.com/groups/361909400869210/. Підписано як 1958 рік, металургійний інститут. Але це — не металургійний інститут, а гуртожиток № 1 університета. І фотографія тутешніх трамвайної лінії і брукованої мостової від цього ще цінніша. Подякуємо причетним до цієї фотографії людям.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11646

    Знов цінне фото на сторінці О. Присягиної https://www.facebook.com/groups/421334225037372/?ref=direct. На ньому Привокзальна площа, знято з Карла Маркса чи 123, чи 125. Якщо я не заплутався, то надав їй фото В. Миргородський, а належить воно Д. Харченку. Дякуємо щиро всім цим гідним людям.
    Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 — це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання.
    Друге питання — яким маршрутом прямує трамвай, найближчий до фотографа? Довго подумавши і спираючись на карту міста М. Шатрова 1967 року (на якій, на жаль, саме цей момент зображено двозначно на основній карті і на врізці), доходжу висновку, що якогось дива трамвайний маршрут № 6 після будівництва Нового мосту, а на момент знімання цієї фотографії — маршрут № 6а — закінчувався не на Передмостовій (М. Островського) площі, а шурував гаком Пастера — Карла Маркса на власне вокзал. При цьому маршрут № 9 нормально розвертався на Передмостовій площі. Ну, а, можливо, це все я дуже накрутив, і цим вагонам («Х» і як там називається причепний — не знаю) існує якесь набагато простіше пояснення. Але легенда карти Шатрова каже, що шістка розверталася на вокзалі. В принципі, можливо, що раніше люди не так поспішали, і основній масі народу це було зручно. Ну і правильно тоді, що вона так крутилася там.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11648

    Сергей Мушенок
    Участник

    У меня еще один вопрос, возможно он непонятен только для меня, но все таки. Где поворот трамвайных путей на Курчатова, ведь судя по схемам 1959г. как минимум туда должна сворачивать 8 и 11. Кстати на ней конечная 9-ки также обозначена на вокзале, если не путаю ничего.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11650

    З цими схемами треба дещо обережніше. На схемах поєдналися помилки авторів дуже хорошої, але з деякими помилками статті у вікіпедіі «Днепровский трамвай» і помилки читачів, які занадто буквально сприймають написане у зазначеній статті і в інших джерелах.
    Але безпосередньо з цього питання я вважаю, що тут просто об’єднано всі кінцеві з назвою «Вокзал». В реальності (давайте будемо мати на увазі не 1959, а 61-62 роки) № 1 — так, як зараз; №№ 4, 7 (на схемі одну кінцеву сімки загублено, бо у вікіпедії її до 60-го року немає, але це — помилка, її не було якийсь короткий час у 1955 році і, можливо, коли зняли колії з Артема, а решту часу вона була) — Горького — Вокзальна — Пастера — Карла Маркса; № 6а — відтепер розумію, що йшов так, як у попередньому коментарі; №№ 8, 11, 15 — розворот десь на місці колишнього автовокзала — Боброва (принаймні, до того ж таки 1959 як мінімум) — Леваневського; № 9 — пл. М. Островського — Старий міст; №№ 3, 6 — Пастера — Карла Маркса без заходу на вокзал.
    Як я розумію, саме з початком будівництва автовокзала (закінчено десь на межі 1965-66 років) і перенесли розворот 8, 11, 15-го маршрутів на власне Привокзальну площу (на аерофото 4.10.65 вже перенесено). І лише тоді ж, видимо, перенесли колії з Боброва на Курчатова. Хоча це — лише моє розуміння, поки що фото- або письмових підтверджень начебто не траплялося.
    UPD. Будівництво автовокзала розтягнулося аж десь до межі 1966-67 років.

    #11651

    Щодо помилок у вікіпедії і на схемі. Маршрут № 13 однозначно помилково в 1959 році занесено на просп. Металургів. Особисто я маю велику підозру і навіть переконання, що туди він взагалі ніколи не ходив.
    Перше моє запитання: якого року з’явився маршрут № 13 Виконкомівська — сел. Нижнє (в моєму розумінні десь року 1954-го); і друге — якого року (місяця, числа) його було закрито?? Друге цікавіше, бо у путівнику «Дніпропетровськ» 1966 року його вже немає, а на карті М. Шатрова 1967 року він є. Що ж там з ним було?

    #11652


    Фото явно з якогось альбому чи книги, а, можливо, складена листівка. Судячи з датування, на думку спадає, що 1962 — це рік виходу цього видання. Дуже прошу допомоги у питанні, що це за видання…

    Тю, приношу вибачення, це дві зшиті фотографії. Щиро хочеться вірити, що їх обидві знято в один час. Ліва половина пробігала пару раз інтернетом з датуванням 1963 р. — тепер старішає потроху.
    Але, менше з тим. Ще інше питання. Спробую висловити його фотографіями

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11657

    Сергей Мушенок
    Участник

    Алексей, по поводу вашего вопроса об источнике фото. Это фото из путеводителя за 1962 г. Подсказала сама Елена Присягина.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11659

    Сергію! Обом Вам величезне дякую!

    (Зовсім не до цього: Сергію, якщо це ще актуально, то перевірте будь ласка Вашу прив’язку Раднаргоспу до 1962 року. За моїми записами з газет, на фотографіях принаймні 1961 року він вже є. Та й на фотографіях 1957 його вже дві третини вигнано. Підозрюю, що він кінця 50-х. Хоча, я, можливо, просто не вірно Вас зрозумів. До речі зараз там дату чергової чудової фотографії Ю. Биковського встановлюють, так готель «Центральний» десь на початку 1961 було вже завершено).

    #11660

    Сергей Мушенок
    Участник

    Спасибо за подсказку по гостинице Центральной, в статьях указано, что построена в 57-59гг. Что касается здания Совнархоза, 1957 г. (на фото). В тех же исторических очерках есть информация, что оно было закончено в 1962-63 гг., (точно не помню), именно центральное здание ансамбля.
    Upd. Вот нашел статью по истории площади https://gorod.dp.ua/news/137673

    #11661

    Раднаргосп у мене найраніший після 1957 є з Дніпровської правди за 22.04.59, щоправда, тільки середина, але ясно, що він весь збудований. 1963 — це, можливо, вже бічні крила добудували.
    Щодо готеля джерела помиляються. В Дніпровській правді за 20.04.61 є фото мітинга на підтримку народу Куби, там видно готель, і де-не-де стоять риштування; в номері за 17.09.61 розміщено фото площі Леніна з окремим вказанням, що в центрі — новий готель «Центральний». На жаль ці статті я не перефотографував свого часу, колись пізніше перефотографую.
    Щодо останньої фотографії Ю. Биковського, то вона не раніше 1957 — рейок же нема вже.

    UPD. 1962 року Хрущов не їздив на Південмаш, а на якісь конструкції для монтажу якихось веж він не звернув би уваги. Просто у 1962 про «архітектурні надмірності» не могло бути й мови. Можливо, мається на увазі 1959 рік, але й то — навряд там ще були якісь шанси на шпилі й таке інше.

    Вложения:
    Вы должны войти для просмотра вложений.
    #11663

    Сергей Мушенок
    Участник

    Алексей, вы в очередной раз доказали, что можно верить только своим глазам, т.е. фото/видеоматериалам, ну газеты с натяжкой сюда еще можно добавить думаю. Полагаться на статьи даже именитых историков, краеведов и т.п. нужно осторожно).

    Щодо останньої фотографії Ю. Биковського, то вона не раніше 1957 — рейок же нема вже.

    Я правильно понял, вы считаете что трамвайные пути перенесли с площади аж в 1957 г.? Я почему-то думал, что это было раньше, где-то в середине 50-х.

    1963 — це, можливо, вже бічні крила добудували.

    Скорее всего так и есть, это некоторая компромиссная версия, я так думаю.

Просмотр 15 сообщений - с 31 по 45 (из 48 всего)

Для ответа в этой теме необходимо авторизоваться.