Цікаве про м. Дніпро

Ви читаєте

Закрытые трамвайные линии

Цікаве про м. Дніпро

Закрытые трамвайные линии

Закрытые трамвайные линии

Головна Форуми Транспорт Закрытые трамвайные линии

Перегляд 15 повідомлень - з 481 по 495 (всього 935)
  • Автор
    Записи
  • #14725

    Продублюю і сюди – все ж таки фото нетривіальне і нібито й до теми сюди.
    Один з розворотів вздовж 6-го маршрута, що існували раніше, – петля Череднички (за назвою болота чи озера) із залишеною на ній миколаївською причіпкою, раму якої має бути видно, але я не бачу; із колією під снігом; із невидимим або знятим контактним проводом; без знищеної споруди, що стояла поруч. Знято у лютому 1942 року.
    Цей самий вагон на аерофото 29.08.1941 р.: https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/2020-06-29_153101.jpg.
    Цікаво, навіщо було тут відчіпляти причіп? Хоча, що я питаю? Навіщо було взагалі по місту трамваї розставляти?

    Attachments:
    #14740
    vladislav kliuchik
    Учасник

    https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=100370#16/48.4378/34.9981
    В марте 1970 года трамвайное кольцо около центральной проходной ЮМЗ ещё есть. Скорее всего, есть и маршрут № 13 (пиковый, по будням).

    Всё-таки, мне кажется, что этот маршрут № 13 и кольцо около проходной убрали годах примерно в 1972-1973 и после этого открыли 10-А.

    #14741

    Погоджуюсь і підтримую. А ще – я вже бачив знімок 1971 року (дякую Артему Костюку!) – там кільце також ще на місці.

    #14744
    vladislav kliuchik
    Учасник

    В 1972-1973 гг. происходила какая-то большая перепланировка маршрутов. Продлили № 16, а потом и № 12 до речпорта, убрали № 13 (скорее всего), открыли 10-А, убрали № 8, а ещё что-то с двойкой в те годы делали, наверное тогда же вывели на кольцо у Исполкомовской вместо спуска к горсовету.

    А когда начали строить это здание?
    https://www.google.com.ua/maps/@48.4371368,35.0017544,3a,75y,246.53h,99.64t/data=!3m7!1e1!3m5!1saqvJZETUvmQdaNaFc3afuw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DaqvJZETUvmQdaNaFc3afuw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D85.441345%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=ru

    #14745

    В 74г. еще нет этого здания, в 91 есть по СП.
    Судя по викимапии, этот корпус – сборочный корпус ракет “Зенит”, которая была разработана в к.70-х – нач. 80-х.
    Думаю это и есть примерно тот период. Т.е. скорее всего начали строить во вт. пол. 70-х.

    #14746

    Коли почали будувати – не знаю; завершили – мені здається, у 1984-му, але міг і вигадати, але не пізніше 1986-го.
    Але між тим, що зображено на аерофото 1974 супутниковому фото 1970 і появою цього корпуса, був ще один етап – заводський цегляний паркан було перенесено від того положення, яке він має на аерофото 1974 супутниковому фото 1970, ближче до Криворізької. Він йшов вздовж або асфальтової “дороги” під тими частинами корпуса, що виступають, або вздовж нинішнього тротуара – не пам’ятаю точно. Після побудови корпуса паркан вздовж Криворізької прибрали – парканом став самий корпус.

    #14751

    У попередньому коментарі я, звичайно, мав на увазі супутниковий знімок 1970 року. Перепрошую за плутанину.

    #14802

    https://www.facebook.com/photo?fbid=957131484750008&set=oa.885860511918072
    Жаль что как обычно уже закрыт номер, да и заднего плана очень мало, чтобы локализировать фото, надежда только на Алексея).
    Но если просто высказать свое мнение, то я бы предположил что недалеко от конечной где-то, местность кажется пустынной.

    #14803

    Там кстати под фотографией в комментариях написали, что 8-й и 15-й маршрут ходили параллельно какое-то время. Я помню, что тут об этом также писали, но быстро найти не смог. Если не трудно, уточните пожалуйста этот момент с привязкой к датам.

    #14804

    Так, Сергію, важко локалізувати. Я спочатку не дуже навіть і вдивлявся, бо людей багато – думаю, напевно, це в депо. Але, схоже, що праворуч – це опори, що встановлено в ряд. Тоді це – справді, якась досить довга прямолінійна ділянка. Але на Петровського опори були іншими – такі, з дугоподібними кронштейнами. Людей, все-таки, справді багато, тому якщо це не депо, то, мабуть, станція маршрута. Напевно, станція у них була на вокзалі. Може це Боброва, але як на мене, то ми б ліворуч щось би мали бачити. Не беруся локалізувати.
    Повернімось до людей. Це два екіпажі з рідним когось чи один з рідними чи начальниками? Я намагаюся підключити уяву, але не дуже в ній домальовується причіпний вагон. Хоча я не візьмуся стверджувати на 100 %, що його тут нема. Я сумніваюся, що вісімки ходили одиночними вагонами, тому у мене питання місця виникає ще й у іншому аспекті – а це взагалі травай на лінії, чи, наприклад, моторний десь у депо чекає свого причіпного з ремонту? Хоча, повторю, що, якщо праворуч опори, то ряд якийсь довгуватий.
    Рік, наскільки я розумію, там вказано умовно. Формально, видимо, 1949 виключати не можна, але набагато більш ймовірним є все ж якийсь 195х-й.
    Якщо це п’ятдесяті, то, враховуючи відомість 1961 р. від К. Козлова і А. Оландера, то вагон Х має бути якийсь з 30, 34, 35, 36, 37, 38, 39, а швидше за все – 30 або 35.
    Щодо спільного існування, то, звичайно, існували – з 1960 до 1973 року, не так і мало. На 7 листопада 1960 відкрили 15-й, а в серпні чи вересні 1973 почали реконструкцію просп. Петровського, з якої, схоже, вісімка не повернулася. Ну а згодом вони знов співіснували (“друга” вісімка – до Давидова), це з 1984 до якихось 90-х – мені треба шукати, але я гадаю, що Олег, Владислав, інші любителі швидше скажуть.

    #14805

    Отак написав, а тепер подумав: а хто його зна, коли вісімку було передано у друге депо? Це цілком могло відбутися, напр., у 1957 році. А фото це, мабуть, трохи раніше знято. Тоді – на ньому як раз-таки 31 або 32 (який, ми знаємо, що ходив на першому маршруті, але на час знімання фотографії вже, мабуть, не ходив). Адже люди-то ці на інших фотографіях поруч із вагонами першого депо.

    #14806

    … Це цілком могло відбутися, напр., у 1957 році…

    Ні, це пізно. Швидше за все, не пізніше ніж закрили Привокзальну площу для трамваїв. Бо за таких умов вже з першого депо стало складно потрапляти на восьму лінію.
    Щодо місця знімання, особливо враховуючи, що варіантів небагато – кінцеві і депо, то пейзаж, справді, більш за все схожий на просп. Петровського, і навіть два стовпи ліворуч – ну прям як у німецькій кінохроніці. Опори, можливо, в цьому місці поставили новіші. От тільки причіпного вагону ну ніяк я не бачу, а в одновагонну вісімку не вірю.

    #14874
    vicente
    Учасник

    Фотография в группе Е. Присягиной на ФБ. Ещё один разъезд на Торговой

    Attachments:
    #14959

    За результатами штудіювання дніпропетровських газет за перші післявоєнні роки спробую зробити деякі висновки, щодо трамвайно-тролейбусного життя міста.
    Висновки – це, звичайно, гучно заявлено. Насправді я викладу найважливіші (на мій погляд) матеріали, а висновки – добре було б якби народилися спільними зусиллями.
    Сьогодні – про трамвайні маршрути №№ 1, 7 і А. В цьому коментарі – кілька конкретних міркувань, що витікають з газет 1944-45 років, ну і аерофотознімків також.
    Після відкриття руху першим маршрутом у листопаді 1943 року, його явно невдовзі було припинено. Швидше за все у середині грудня трамваї вже не ходили. Відновлено рух було 20-21 травня 1944 року. З названих маршрутів цього року згадується лише перший. Наступної зими рух знов було припинено. Цього разу грудень трамваї, швидше за все, відходили, бо 6 грудня виконком міськради приймає правила користування трамваєм, без фактичного руху це виглядало б знущанням. У 1945 році рух першим маршрутом було поновлено, видимо, 18 березня. А, видимо, у липні було поновлено і сьомий маршрут, який після серпня 1941 року, видимо, як пасажирський ніколи не запускався. Далі вже трамвайний рух першим маршрутом, видимо, не припинявся фактично дотепер, а сьомим – формально до червня 1948 року.
    Дати виходу газетних заміток прошу дивитися у назвах файлів. Наддивно виглядає кінцева сьомого маршрута у липні – “вул. Базарна” – певна річ, що ніхто там ніяких нових розворотів не будував, але як пояснення такій кінцевій можна прийняти за правду інформацію вікіпедії https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9 про третій маршрут “Вокзал” – “вул. Виконкомівська”. Я наперед перепрошую у авторів вікіпедії і висловлюю щиру вдячність зі їх працю і надану інформацію, просто там явно присутні також і помилкові дані, тому доводиться всьому шукати підтвердження. У будь-якому разі, у жовтні сімка ходить “Вокзал” – “Транспортний інститут”.

    #14965

    У цьому коментарі я лише наведу заміткі, важливі щодо названих маршрутів із усього трьома міркуваннями.
    Появу маршрута А “Вокзал” – “Центральна площа” я пояснюю відсутністю рухомого складу для подовженого у серпні 1948 року від Табірного базара до Транспортного інститута маршрута. На мій погляд маршрути “Вокзал” – “Табірний” і “Вокзал” – “Транспортний” разом не існували. Відповідно, я вважаю, що з момента перешивки і з’єднання колій маршрут № 1 міняє кінцеву і стає “Вокзал” – “Транспортний”, а сьомий закривається. Щоб компенсувати подовжені інтервали, на мій погляд, центром пускають А (на якому ми, до речі, на обох фотографіях бачимо миколаївські поїзди чи вагони). З появою у місті нехай не першої, але другої партії КТМ/КТП-1 не пізніше осені 1949 року, на мій погляд, А прикривається, щоб у подальші роки час від часу виринати за якимись необхідностями, але, швидше за все, вже без цього красивого номера “А”. Згадані 22.11.49 7 маршрутів – це №№ 1, 2, 3, 4, 8, 11 і 12. Якщо добре подумати, то, мабуть, А закривається із відбудуванням трійки.
    Сімку, що з’явилася у липні чи серпні 1950 року, від Базарної до ДІІТ’а, швидше за все, таки встигли подовжити ще до кінця 1950 року.
    Найостаннішу у коментарі фотографію знято, швидше за все, восени 1951 року. Придивившись, ми побачимо на ній колії на Артема ще у наявності.

Перегляд 15 повідомлень - з 481 по 495 (всього 935)
  • Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .