- This topic has 934 відповіді, 11 учасників, and was last updated 8 місяців тому by vicente.
-
АвторЗаписи
-
06.10.2020 о 10:24 #16237Горлов ВладимирУчасник
Алексей,а вот этот мужик на Пастера или на Горького?
Attachments:
06.10.2020 о 10:25 #16239Горлов ВладимирУчасникспасибо за ответы господа.
06.10.2020 о 10:30 #16240Олексій АдамчикУчасникМужик йде проспектом Карла Маркса, проходить повз вул. Шмідта. Купи каміння позаду на тротуарі лежать на місці розібраних руїн “Пасажа”.
06.10.2020 о 10:46 #16241Горлов ВладимирУчасника вот этот стенд с указателями не на вокзале ли стоял?
Attachments:
06.10.2020 о 11:49 #16244Олексій АдамчикУчасникА отут же ж якісь міркування з цього питання https://artkostyuk.com/forums/topic/viznachennya-mistsya-zjomki-odniyeyi-fotografiyi.
07.10.2020 о 17:09 #16245Горлов ВладимирУчасникспасибо Алексей
08.10.2020 о 19:14 #16252vladislav kliuchikУчасникСегодня был в областном архиве и посмотрел там газету «Зоря» за 1931 год (увы, у них, сохранился не весь год, а только 30 номеров из 305, т. е. 10%).
В № 60 (2604) за 13 марта на 4-й стр. попалось вот такое объявление (привожу его полностью, с сохранением орфографии тех лет).ОБ’ЯВА
Управа Ком. Транспорт. Тресту подає до відому населення, що з 15/ІІІ відмінюються такі зупинки трамваю:I-ша колія:
Провіянтська вул. (тільки напрямком від Вокзалу)
Міський сад
Вул. К. Лібкнехта
1-й Казармовий провулок
Ворошилівська вул. (напрямком на Вокзал)
Павільон трамвая (напрямком на Вокзал)
Та вводиться нова зупинка на Артемівській вул.II-га та VI колії:
Поперечна вул.
КеросиннаІІІ-тя колія:
Широка вулиця
Клюб «Металіст» (Кодаки)
Водопійна вулиця
Вул. Павлова
Мостова вулиця
Міський сад
Вул. К. ЛібкнехтаIV-та колія:
Трамвайна вулиця (Озерний базар)
Слав’янська вулицяV-та колія:
Гоголівська вул. (напр. на Лагері)
Полтавська вулиця[подпись] Управа
Зоря. — 1931. — № 60 (13 березня). — С. 4.
08.10.2020 о 19:30 #16253vladislav kliuchikУчасникЧто-то не очень понятно, куда ходила 5-ка.
Если она имела часть пути, общую с тройкой и единицей, то почему ей не отменяют остановки Гор. сад и Карла Либкнехта?
Если с заводов, то она дуюлирует 6-ку “Заводы – Лагеря/ДИИТ”, и это бессмысленно. Да и не указывают, что ей отменят Керосинную.
Такое ощущение, что 5-ка была в какой момент “Центр – Карла Маркса – Артёма – Чкалова – Чернышевского – Лагеря/ДИИТ” или “Вокзал – Шмидта – Пушкина – Чкалова – Чернышевского – Лагеря/ДИИТ” (как нынешняя 7-ка).
08.10.2020 о 22:22 #16254Олексій АдамчикУчасникВладиславе, вкотре величезна Вам подяка!
Але все ж у звіті за 1931 рік є згадування V-ї колії з вказанням “Лагерна – Фабрика”. Якби це вже суперечило дійсності, то, на мій погляд, такого вказання не було б. До того ж на ІІІ-й колії “Мостова” скасовується, а на І-й – ні.
А взагалі, схоже, ці зупинки їм спокою не давали. Їх то скасовували, то вводили. Ось від А. Оландера – трійка і перший у 1932 році на “Міському саді” https://transphoto.org/photo/369076/?gid=530.Attachments:
09.10.2020 о 09:27 #16264Олексій АдамчикУчасникЦікаво, що таке “Павільйон Трамвая”? І де це, і що, власне, за павільйон? Щось біля депо?
09.10.2020 о 11:47 #16268vladislav kliuchikУчасникВорошилівська вул.
Судя по последовательности, между Ворошилова и конечной.
Может павильон – это какая-то большая крытая остановка?
09.10.2020 о 12:20 #16269vladislav kliuchikУчасникНекоторые мысли по поводу просмотра газеты “Зоря” за 1931 год.
В подшивке были только такие номера:№ | № вал. | Дата
34 | 2578 | 11 лютого
35 | 2579 | 12 лютого
37 | 2581 | 14 лютого
45 | 2589 | 24 лютого
46 | 2590 | 25 лютого
47 | 2591 | 26 лютого
48 | 2592 | 27 лютого
49 | 2593 | 28 лютого
50 | 2594 | 1 березня
52 | 2596 | 4 березня
60 | 2604 | 13 березня
68 | 2612 | 24 березня
69 | 2613 | 25 березня
70 | 2614 | 26 березня
71 | 2615 | 27 березня (стр. 4 — “змінна сторінка № 3 для селян”, в подшивке есть экземпляр только со сменной полосой)
72 | 2616 | 28 березня
73 | 2617 | 29 березня
85 | 2629 | 12 квітня
86 | 2630 | 14 квітня
88 | 2632 | 16 квітня
89 | 2633 | 17 квітня
93 | 2637 | 22 квітня
94 | 2638 | 23 квітня (стр. 4 — “змінна сторінка № 9 для селян”, в подшивке есть два экземпляра этого номера газеты — один обычный, где печатались городские объявления и заметки о городе, другой со сменной полосой)
95 | 2639 | 24 квітня
96 | 2640 | 25 квітня
97 | 2641 | 26 квітня
98 | 2642 | 28 квітня
99 | 2643 | 29 квітня
100 | 2644 | 30 квітня
114 | 2658 | 19 травняБольшое и основное внимание в газете того времени уделено первой пятилетке, индустриализации и коллективизации. Газета даёт большие статьи о первых колхозах области, соц. соревновании металлургических заводов, часто освещаются и обсуждаются заводские многотиражки и стенновки.
Много места уделено ж/д-транспорту.
Локальная жизнь Днепропетровска (и др. городов области) — театрально-концертная деятельность, гор. транспорт и инфраструктура — освещаются по минимуму.Про трамвай помимо того объявления об упразднении остановок попалось следующее:
1. Опортуністична практика керівників трамваю — основне гальмо в оздоровленні комунальної залізниці : В нещадній боротьбі з опортунізмом мобілізуймо маси трамвайників на боротьбу за зразкову роботу трамваю // Зоря. — 1931. — № 37 (14 лютого). — С. 2.
Эти предложения — не часть текста статьи, а такие длинные заголовки и подзаголовки.
Довольно объёмная статья, но, к сожалению, ничего информативного, только упоминание, что в городе 120 трамваев, моторных и прицепных, из них часть (не помню точно сколько) не выходит на линию из-за неисправностей. Вся статья — резкая критика работы трамвайного треста. Никакой конкретики по маршрутам и линиям, типам и номерам вагонов нет.
Вместо “трамвай”, “управління трамваю”, “трамвайний трест” часто пишут “комунальна залізниця”, “міська комунальна залізниця” (видимо, так официально именовалась контора в те годы)2. Перші успіхи : Трудовий ентузіязм робітників трампарків призводить до цілковитого видужання трамваю / нештатний бригадир «Зорі» робітник Зпобінський // Зоря. — 1931. — № 69 (25 березня). — С. 4.
Тоже никакой конкретики, и опять упоминаются 120 трамваев в хозяйстве, но количество неисправных уже меньше.
Статья, видимо, продолжает начатую в номере за 14.02.1931. Отмечаются улучшения в работе трамвая после критики на страницах газеты. Там наверное целая дискуссия была, и писали в нескольких номерах. Но, повторюсь, год с сильными пропусками.
Наверное эта дискуссия и подтолкнула управление к изданию своей низовой газеты “Шляхи комунальника”3. Об’ява : [про зміну тарифу на проїзд в трамваї] // Зоря. — 1931. — № 97 (26 квітня). — С. 4.
Тоже ничего существенного. Но упоминается, что это объявление дополняет какое-то другое объявление по трамваю, которое было опубликовано в номере за 19/IV (этого номера нет в подшивке).Что сразу бросается в глаза – так это непривычная для сегодняшнего дня харьковская орфография 1927—1933 гг.: склонение слова депо по падежам (“в депі”, “з депа”), а также слово “Япанія” вместо “Японія” и т. п.
09.10.2020 о 13:51 #16270Олексій АдамчикУчасникЩе раз дякую за Вашу працю і за те, що тримаєте в курсі!
120 – дуже дивна цифра, бо за звітом 1931 року без вагонів 1931 року поставки на балансі 106 моторних і 60 причіпних.
В переліку скасованих зупинок, мені здається, вони пройшли від Вокзала до Табірного базара, точніше “1-го Казармового пров.” (це Металургійний інститут), і повернулись у зворотному напрямку, щоб вказати зупинки, скасовані лише у напрямку на Вокзал.
Два трамвайних павільйони (один з них на Базарній) згадуються у звіті 1931 р. Можливо, цей, напр., на Миронова – аналог нинішньої станції на Центральній вул.?
До речі цікаво, що у тій відомості майна немає Диспетчерської на перехресті просп. Пушкіна і Шмідта, тобто вона пізнішої побудови?Attachments:
10.10.2020 о 14:42 #16283Олексій АдамчикУчасникВладиславе, Олеже і всі читачі! Раптом Ви ще не подивилися, напр., сюди https://t.me/s/dniprohistory!
Артеме, дуже дякую!12.10.2020 о 22:15 #16292vladislav kliuchikУчасникВладиславе, Олеже і всі читачі! Раптом Ви ще не подивилися, напр., сюди https://t.me/s/dniprohistory!
Артеме, дуже дякую!Да, вчера увидел, спасибо
-
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .