- This topic has 934 відповіді, 11 учасників, and was last updated 8 місяців тому by vicente.
-
АвторЗаписи
-
28.01.2021 о 21:14 #17320Олексій АдамчикУчасник
Велика подяка, особливо за час на пошуки!
28.01.2021 о 21:21 #17321Горлов ВладимирУчасникМы здесь и собираемся,что бы искать,дискутировать и приходить к общему мнению.
28.01.2021 о 21:56 #17323Горлов ВладимирУчасникеще про поворот со Шмидта на Маркса,может у вас и есть,но на всякий случай
Attachments:
28.01.2021 о 21:58 #17325Олексій АдамчикУчасникТак, дякую, Володимире!
28.01.2021 о 22:17 #17326imperatorУчасникАле ж у замітці написано «Базарна». Розворот колом я припустив (тепер; раніше я у таке не вірив) на Чкалова — Виконкомівській, на петлі довоєнної трійки і післявоєнної десятки.
Про розворот з цього боку Центральною площею поки що відомостей не було, крім явно хибних з вікіпедії про маршрути 1 і 1-А. У такому разі простіше припустити те саме на петлі Базарній. Але на мою думку, ані там, ані там «зустрічних» розворотів не влаштовували.Какой то короткий и глубоко нерациональный маршрут – ДИИТ-Исполкомовская
Студентам в тупик на Чкалова пешком с К.Маркса туда идти? А местным с того района на Нагорку ездить? Не верю. Но – узкоколейная “пятёрка” с ДЗМО в то время ездила в направлении Гагарина или нет? Вроде же участок от Короленко до Нагорки до 60го года и до этого Базарного кольца до 50го был узкоколейным, так? Вот она и могла перехватывать пассажиров с двойки и четвёрки на Короленко в том направлении.
Получается самая интересная линия в центре (двухпутевая на узкой загруженной улице) на Артёма была заброшена со сдачей Днепропетровска в 41м?28.01.2021 о 22:43 #17327Горлов ВладимирУчасникможет карты помогут
Attachments:
28.01.2021 о 22:54 #17331Олексій АдамчикУчасникПятірка з грудня 1941 (може з січня 1942) до 1951 не ходила. У 1950 році газетярі пишуть, що трамвай вперше після війни пішов Базарною далі Короленка. З 1950, ну може з самого початку 1951 року вся лінія до Табірного базара – ширококолійна. А звідти до Транспортного – взагалі з 1948 року.
Там, у вікіпедії, є відомості про третій маршрут у 1945 році з кінцевими Вокзал – Базарна. Вірити чи ні – не знаю. У газетах згадок про нього мені не траплялося. Але тут знов згадується кінцева “Базарна”. Хтозна, може й справді існував який короткий час?
Але тільки якийсь дуже короткий, бо у другій замітці за жовтень 1945 явно йдеться про сьомий маршрут Вокзал – Транспортний інститут. Так що лінія Артема функціонувала. Та й, враховуючи, що Базарною до Артема руху не було, то Артема – єдиний шлях до 1948 р. вузькоколійним вагонам туди дістатися.
Під час війни пасажирськоо руху Артема, схоже, не було. Але лінія, швидше за все, залишалась потенційно фунціонуючою, бо у травні 1942 (пасажирськоо руху у цей час не було взагалі) були як мінімум плани, які, як на мене, цілком ймовірно, що було реалізовано, організувати вивезення сміття після зими з міста вантажними трамваями ночами. Звалище було в балці біля кінцевої “Транспортний інститут”, туди було прокладено трамвайний тупик ще у 30-х роках сучасною вулицею Миколи Гнатюка. З Карла Маркса мали вивозити сміття довоєнним сьомим маршрутом, а з Чкалова – довоєнним десятим маршрутом. Це все у “Дніпропетровській газеті”.28.01.2021 о 22:57 #17332Олексій АдамчикУчасникВолодимире, з цими схемами треба дуже обережно. Вони – дітище свого часу. Зараз інформації суттєво більше, і хиби цих схем мають досить суттєву вагу.
28.01.2021 о 23:08 #17333Горлов ВладимирУчасниксогласен с вами и плохо то,что на памяти практически все что осталось,а за прошлое ведутся споры и очевидцев наверное тогдашних изменений и нет и по наследству нам мало что оставили,я из своего детства только двойку помнил(из закрытых маршрутов)мы жили на Леваневского,а родственника на Комсомольской вначале улицы,нам была удобна двойка
28.01.2021 о 23:13 #17334Олексій АдамчикУчасникУ вікіпедії пишуть, що кінцева “Вокзал” вузькоколійної сімки з 13 вересня 1945 року була на Широкій – розуміємо – Горького.
Таке цілком можливо. Трикутник Проспект – Горького – задом на Шмідта – Проспект.
Можна зрозуміти, що це дата закриття площі для будівництва нового вокзала. Підтведження б якесь… Ця дата багато де могла б знадобитися.28.01.2021 о 23:29 #17335Горлов ВладимирУчасниккогда-то давно мне попадался аэроснимок железной дороги по Горького-Шмидта,год не помню,но если это правдимый факт,тогда вопрос,если там была .жд.ветка,то удобно ли там разворот трамвайный делать?
28.01.2021 о 23:35 #17336Олексій АдамчикУчасникЗалізниця – Міськвітка. З Озерки йшла протилежним краєм бульвара вул. Горького. З тим трикутником сімка до перетинів залізниці не доїздила б.
Attachments:
28.01.2021 о 23:47 #17338Горлов ВладимирУчасникпонятно!
29.01.2021 о 02:24 #17339imperatorУчасникУ вікіпедії пишуть, що кінцева «Вокзал» вузькоколійної сімки з 13 вересня 1945 року була на Широкій — розуміємо — Горького.
Таке цілком можливо. Трикутник Проспект — Горького — задом на Шмідта — Проспект.
Можна зрозуміти, що це дата закриття площі для будівництва нового вокзала. Підтведження б якесь… Ця дата багато де могла б знадобитися.Ну для этого просто надо было к рельсам широкой колеи 4ки добавить третий рельс для узкоколейки вырулить на Горького, по новой стрелке как сейчас, сдать метров сто назад по Шмидта ну и по второй узкоколейной стрелке вернуться на проспект.
Технически ничего сложного, тем более рельсы можно было со стрелками снять с квартала Детского мира, там до 7 ноября 49го ничего не разворачивалось.
Хотя думаю именно до конца 48го 7ка могла и на вокзал ходить на старое кольцо, здание нового вокзала думаю не пять лет строили, времена были такие что ночью и в порыве энтузиама за победу коммунизма лучше было строить здесь, чем мыть золото в Заполярье.29.01.2021 о 07:33 #17340Олексій АдамчикУчасникКолії на Шмідта і ті дві криві вже були тринитковими з 1935 року.
Тут десь вище, у замітках, присвячених різним маршрутам у 40-і роки, є відомості про те, що старі трамвайні коліі було знято швидше за все у 1945 році, можливо, у 1946. Будівництво там справді йшло дуже важко і довго. -
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .