Цікаве про м. Дніпро

Ви читаєте

Закрытые трамвайные линии

Цікаве про м. Дніпро

Закрытые трамвайные линии

Закрытые трамвайные линии

Головна Форуми Транспорт Закрытые трамвайные линии

Перегляд 15 повідомлень - з 61 по 75 (всього 935)
  • Автор
    Записи
  • #11858
    vladislav kliuchik
    Учасник

    По этому путеводителю есть вопросы

    Маршрут № 6. Вокзал – Ст. Нижнеднепровск
    Когда 6-ку продлили дальше в центр? С переносом рельс с Карла Маркса на Центральную и продлением тройки до пл. Демьяна Бедного в 1957?

    В каких годах существовал маршрут 6-а и где была его конечная? На пл. Островского или на привокзальной площади? Я так полагаю, что в 1957 он появился?

    Улица Кренкеля – это улица Пастера?

    Действительно ли у маршрутов №№ 4, 7 была конечная на вокзале, как пишут в справочной литературе, или под “вокзалом” здесь подразумевается просто привокзальная местность, а трамваи разворачивались по схеме “Шмидта → Горького → Вокзальная → Пастера → Карла Маркса → Шмидта” ?

    Посёлок Верхний и посёлок Нижний – где между ними граница?

    #11860

    Спасибо

    Кстати, а когда линию трамвая с просп. Гагарина сместили на ул. Севастопольскую?

    Я слышал, что это было перед приездом Хрущёва (1961), но в «Електротранспортник» в хронике говорится, что это 1960 год.

    Лінію перенесено 1960 року. Підозрюю, що також на 7 Листопада. І цією новою лінією пішла нова п’ятірка. Також підозрюю, що саме наявність трамвайної лінії на майбутньому просп. Гагаріна заважала провести на цій ділянці тролейбусну лінію. Як ми побачили, саме ділянку Жовтнева площа – ДІІТ було змонтовано останньою на кільці. На мій простецький погляд, найскладніше було зробити пересічення трамвайної контактної сітки з тролейбусної на перехресті з Чернишевського. Там трамвай сходив з боку мостової на її середину, і пересічення з тролейбусом потрібно було робити під мінімальним кутом.

    Хрущов точно приїздив у 1959 і 1962 роках. За 1961 – не певен, але й не заперечую. За усталеною думкою перед його приїздом 1962 року знято залізничну лінію, що йшла бульваром на Гагаріна, і ледь не висаджено квіти і ялинки. Що можу підтвердити зі старих газет, це те, що за пару-трійку днів до приїзду лінія була. Є кінохроніка з тим візитом, де показано кілька секунд з перехрестя Гагаріна – Абхазька. Якість не дозволяє розгледіти, чи є там колія, але сам бульвар не виглядає впорядкованим. На ньому з парної сторони проспекта стоять вітаючі люди. А лінія йшла ближче до непарної. Можливо, вона в той день там ще й лежала. За людьми Хрущов її навіть не побачив би.

    #11861

    По этому путеводителю есть вопросы…

    Щодо 6. Не знаю. Станом на зараз вважаю, що 6 пішла в центр – так, після переноса рейок. Але, не виключаю, що це могло бути й раніше.
    Щодо 6а. Вважаю 1961 (як у вікіпедії “Днепровский трамвай”), бо у путівнику 1959 його ж ще нема. Мені не зрозуміло, навіщо робити гак з пл. М. Островського на вокзал, але фотографії Миколаївського трамвая (чи “Х”/«М”?), зробленій на вокзалі до 1965 року https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/nibito-1962-rik.jpg, і фотографії Готи, зробленій на вокзалі не знаю якого року https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/28959306_1651879368230122_9065952633528778752_o.jpg, іншого пояснення, як 6а, я поки що знайти не можу.
    Так, Кренкеля – це Пастера.
    На моє тверде і неухильне переконання, після зняття колії з вул. Привокзальної під час будівництва вокзала 4 і 7 ніколи не ходили на вокзал. А путівник нам докладно викладає їх маршрут. Так, як Ви написали.
    Селище Нижнє – між вул. Криворізькою, Шляховкою, вул Каверіна і Комсомольським парком. Селище Верхнє – між вул. Дніпропетровською, вул. Парковою (Тітова), заводом ПМЗ, зал. віткою і селищем. Будівельник. Межею між сел. Верхнім і сел. Будівельник напрошується вул. Енергетична і, швидше за все, так воно й є. Але є деякі уривки фактів, з яких можна зробити припущення, що межею є вул. Будівельників.

    #11862

    Поки шукав Хрущова у 1961 році знайшов інше.
    Оголошення у “Дніпровській правді” за 21.11.61 називає зупинку 5-й магазин “старим тупиком”. Роблю висновок, що у 1955 році тупик перенесли таки не з “сел. Нижнє”, а вже з 5-го магазина. І це перенесення (за моїми міркуваннями) якимось чином спричинило відкриття маршрута 13 – до кільця “Сел. Нижнє”. Ох же ж і наплутано все. До чіткої картини історії 10, 11, 12, 13 маршрутів поки далекувато. І близкість ПМЗ не сприяла широкому висвітленню цих маршрутів в ті часи.
    До речі, номери маршрутів у оголошенні названо “марками” – це ще з довоєнного часу слівце. В тексті: “Ехать трамваем 10 – 11 марки до старого тупика”. На жаль, не сфотографував те оголошення.

    #11863
    #11864
    vladislav kliuchik
    Учасник

    Попробую на ЮМЗ поспрашивать о маршрутах 10-13, возможно у них сохранились фото.

    #11865

    Про парну сторону Тітова і непарну Дніпропетровської – то я некоректно висловився. А от щодо Робітничої, 25 – не знаю-не знаю. Приватний сектор вище Уральської-то був ще до війни. На мій погляд це все сел. Володимирове. І навіть на квартал вище ніж Каверіна – до неіснуючої вже вул. Дніпростроя (при будівництві цього-таки Нижнього замінилася безіменним проїздом). Див. https://oldmaps.dp.ua/?leftmap=739#17/48.44517/35.00227 і мапу.
    Але особливо я не заперечую.

    Attachments:
    #11867

    Фото, зняте в тупику 13. https://www.flickr.com/photos/alexander_volok/33989341688/in/album-72157708621242254/.
    Вважаю, що видно дві опори, розташовані вздовж розворотного кола. І вважаю, що вони такі ж, як остання, що залишилася досьогодні. https://www.google.com.ua/maps/@48.4382284,34.9975822,3a,73.8y,189.77h,100.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sz0MrsL3qDd0b8BYBmg61DQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=uk.

    #11870

    Вопрос к специалистам, это та самая Гота? Боюсь ошибиться, т.к. только недавно узнал о ее существовании.(В. Вовк из коллекции А. Волока)

    #11872

    И похоже еще одно фото с ней, тот же фотограф

    #11874
    vladislav kliuchik
    Учасник

    Вопрос к специалистам, это та самая Гота? Боюсь ошибиться, т.к. только недавно узнал о ее существовании.(В. Вовк из коллекции А. Волока)

    Нет, это КТМ/КТП-1.

    Как раз на единице они и ходили долгие годы. Хотя может быть (если фото на фоне университета – 1966-1967 гг.) на фото и маршрут № 14 (который 1966 года рождения), на нём тоже были вагоны этой марки.

    #11875

    Понял, спасибо, вспомнил теперь про их характерную окраску (КТМ/КТП), но мне показалось, что они какие-то узкие, может фото такое.

    #11876

    Гота – це як у Євпаторії.

    #11877
    vladislav kliuchik
    Учасник

    Фото 14.07.1957, снятое на углу Ворошилова/Карла Маркса, это маршрут № 1 и только (других в 1957-м там не было). Вагоны тоже КТМ/КТП-1.

    #11878
    vladislav kliuchik
    Учасник

    У Гот меньше оконных проёмов, окна не такие, как в КТМ.

Перегляд 15 повідомлень - з 61 по 75 (всього 935)
  • Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .