Цікаве про м. Дніпро

Створені відповіді

Перегляд 15 повідомлень - з 2,296 по 2,310 (всього 3,047)
  • Автор
    Записи
  • в відповідь на: Фотографии города 1950-1991 #13215

    Не оминемо увагою пару неточностей на сьогоднішніх новинах на https://transphoto.org/city/33/.
    Про неточність датування сімдесятими роками фотографії Звіринця на Шмідта я десь тут раніше попереджав. Ось вона потягнулася вже кількома сайтами. Насправді, це – 1957 – 59 рік – у 1957-ому з’явилася тролейбусна лінія, а у 1960-ому цирк. Сама його будівля, можливо, при такому ракурсі й справді не потрабила б до кадру, але зрозуміло ж, що будівництво правої половини колонади пов’язане саме з цирком. Та й трамвайні опори, колії не в рівні з мостовою – це не сімдесяті роки. Сумніваюся я, й що вежі зі шпилями дожили до 1970 року. І, до речі, якби будівля цирку вже була, то фотограф би її саме й увів би до кадру, а не вивів би з нього.
    Далі – фото з Пайторгом. Чомусь там вказано номер вагона як 232. Впевнений, що користувач metafizich, мав на увазі, що є інші фотографії, де добре видно номер цього вагона. Але ж він там як раз таки 236. Це точно.

    в відповідь на: Фотографии города 1950-1991 #13214

    Нове на https://pastvu.com/ps?f=r!1325. Низка кольорових фотографій Сергія Лахна 1974, 1981 і 1985 років. До речі, хто шукав ресторан “Люкс” – там трохи є.

    Вагони без бортів на зустрічній нам колії – це, звичайно, дореволюційні вагони. Можливо, різні.
    Але для мене важливіший висновок, що і потрапив під паровоз, і до П’ятигорська поїхали зовсім не миколаївські вагони, а перебудовані (видимо, на нашому ВРЗ чи що там на той час було) дореволюційні вагони. Гіпотетично, вони, навіть, могли справді мати дніпропетровські номери 35 – 39. Просто слабо віриться, що отак з номерами підряд були вагони в стані на відправку, так що пропоную 35 – 39 все-таки вважати п’ятигорськими номерами.

    Та ні! Тут ми щось одне одного не розуміємо. На передньому плані, скажу так: на зустрічній для нас колії – на фотографію потрапили три вагони без бортів. Це – можливо, миколаївські, а, можливо, навіть два ближчих ще старіші (синім пообводив їх). А на правій для нас колії, за цими зруйнованими вагонами, стоїть вагон, у якого ми бачимо шість вікон. Але ці шість вікон – це лише половина вагона, друга його половина праворуч за кадром. Це й є той “пульман”, який Ви вірно визначили поруч із тим “пульманом”, якого добре видно (на іншій фотографії).
    Ну а щодо 402, то – ну погодьтеся, будь ласка, що там добре все видно, всі цифри одного шрифта і сумнівів не викликають. До речі, додам неспотворену фотографію.

    Зараз побачив, що Олег на transphoto вже давно вирахував, що вони там два поспіль стоять.

    Ось вони два.

    в відповідь на: Статуя Екатерины #13203

    Нехай тема з’явиться в “останніх коментарях”.
    З суті питання – я, на жаль, не знаю.

    Не знаю, хто як, а я після цього достеменно розумію, що я абсолютно нічого не розумію. Тут вже точно, чітко все видно – миколаївський вагон, нехай, навіть, і причіпний, у 1941 році, з номером 402. О!!!
    І знов-таки. Цій фотографії в інтернеті вже скільки років, а я тільки роздивився.
    Ні, ну звідки до війни 402???????
    А де вони – оці на чотириста – після війни поділися?
    Вважається, що всі миколаївські вагони 1927 р. в. Він що, з 1927 року чотириста другий???????
    Може, це у нас причіпні на шість вікон будували? Або в Києві виключно для Дніпропетровська? Хоча, київські також не мають бути на чотириста.

    UPD. А це не миколаївський причіпний. Це – “пульман”! Аж легше стало! Отже маємо вже мінімум чотири “пульмани” до війни: 304, 305, 309, 402. Логічно припустити, що і 401 був. Цілком можливо, що саме 401 стоїть поруч, ближче до просп. Калініна. Де ж вони поділися після війни??? Невже, справді, німці вивезли?

    Ну що ж, за підсумками сьогоднішньої публікації на transphoto.ru від користувача metafizich слід визнати і вважати доконаним фактом передачу мінімум п’ятьох дніпропетровських миколаївських вагонів у П’ятигорськ. Щиро дякую, metafizich, і доповнюю парою фотографій цих наших вагонів вже з П’ятигорська, взятих за посиланням, наданим metafizich.
    Відзначимо, що картина заплутується, заплутується, заплутується…
    Відзначу окремо, що в архіві, де я дивлюсь справи саме за 1934-35 рр., мені жодного слова про цю передачу ще не трапилося.
    Дозволю собі уточнення – на transphoto обидві фотографії від 2 ЖОВТНЯ 1934 р., то там погано видно.
    Ну і нарешті (можливо, всі це й так знали), я полишаю всілякі сумніви щодо того, що у нас були як мінімум два різновиди миколаївських моторних вагонів. Я давно вже дивлюся на фотографію дивної події у Дніпропетровську, яку наводжу нижче третьою, а тепер маю ще й вигляд вагонів, переданих у П’ятигорськ. Порівняйте, будь ласка, поручні на посадкових майданчиках й бічні вікна з основною масою фотографій дніпропетровських миколаївських моторних вагонів. Різниця наочна. Ну, і ще один такий моторний https://transphoto.ru/photo/815995/?gid=530.

    Про всяк випадок уточню – про сімку – це від 4 серпня 1950 р.

    Наскільки я розумію, вони планували зробити 7 Вокзал – ДІІТ, 5 Заводи – Парк Шевченка і 10 Заводи – ДІІТ. Але вже у 1951 номер 10 надали іншому маршруту. Ну і у 1960 п’ятірку пустили не до парка Шевченка.
    До речі, бачачи якого значення надають сполученню із “Заводами”, я не виключаю, що 12 йшов не на “Автозавод”, а за маршрутом “Тельмана” – “Заводи”, як та п’ятірка у 1932-33 роках. Тоді нинішній 12-й дотримує певну спадковість із тим 12-м. Але, щоб точно сказати, поки відомостей замало. Поки що хай важається поближче до вікіпедії – що 12 ходив на “Автозавод”.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #13162

    “Зоря” за 14 липня і 4 серпня 1950 року.
    Кілька міркувань. Довоєнні номери ще не відновлених маршрутів 5, 6, 7, 9, 10 тримають з прицілом на майбутнє відновлення. Від довоєнної десятки відмовляться десь дуже скоро – не пізніше, як у травні 1951 року, вона вже ходить на вул. Робітничу (напевно, з Базарної петлі). Від довоєнної п’ятірки відмовляться аж у 1960 році.
    Сімка піде на Транспортний інститут, видимо, ще цього ж, 1950, року. https://artkostyuk.com/wp-content/uploads/T510210D1-IMG03460.jpg (це за 10 лютого 1951 року).
    Що собою в цей час являє Привокзальна площа – для мене загадка. Але виписана схема руху сімки дає нам уяву, що, принаймні, маршрути 4 і 7 вже розвертаються там за схемою Шмідта – Горького – Вокзальна – Пастера – К. Маркса – Шмідта (бо іншого шляху зі Шмідта на проспект наліво не існує і не існувало, маневри трикутниками не рахуються). Відповідно, колію Привокзальною вулицею вже або знято, або її не використовують.
    Перший файл – це витяг з газетного звіту про сесію Дн-вської міської Ради депутатів трудящих.

    Наводжу три замітки з “Зорі”: за 12 і 15 квітня і за 4 серпня 1950 року. В якійсь з цих заміток помилка, або у двох неповна інформація. Я для себе роблю припущення, що неточність – у першій замітці, і в ній замість номера 11 мався на увазі 12.
    12-й таки був. Достеменно зрозуміти, куди він ходив, я поки що не можу, але сподіваюсь, що це – тимчасово. Моє припущення 11 – “Автозавод” – “Просп. Пушкіна”, а 12 – “Автозавод” – “Міськрада”. Що таке “Автозавод” – Центральна прохідна чи П’ятий магазин, – також поки що не знаю.
    Звернімо увагу, що маршрут № 10 з’явиться не пізніше травня 1951 року – 26.05.51 у “Дніпровській правді” є оголошення, де він вже згадується разом із 11-м.
    Цікаво, що це за зупинка, де люди і трамваї стоять на шляху автомобілів. Припущу, що це за перехрестям з Сєрова і в напрямку вул. Леніна. Другий файл – це витяг з газетного звіту про сесію Дн-вської міської Ради депутатів трудящих.
    Замітку про відкриття сімки продублюю ще й у “Закритих лініях”.

    З шістьма тролейбусами transphoto максимально близький до правди, але для чотирьох місця не знайшлося. Відомості з “Зорі” за 21 квітня і 18 червня 1950 року. Маршрут № 1 ще є. Мабуть, з кінцевими “Вокзал” – “Міськрада”.

    “Зоря” за 16 квітня 1950 року.

    Усе моє єство протестує, я не хочу бачити там ні “27”, ні “27х”, але я нічого не можу зробити з тим, що, як я ні не хочу, але я бачу там ці цифри. Якщо хтось може, спростуйте, будь ласка, а то ми ж так ніколи не розберемося з номерами вагонів.
    Фотографія з фейсбука В. Старостіна https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1398814410447667&type=3. Дякуємо йому за добре розділення.

    В принципі, там “27” не на місці. Для порівняння – на 49-му номер нанесено чітко під гербом. Може, якось за це можна зачепитися, може, то на фото щось домальовано?

    UPD. До речі, те, що кронштейн контактного провода так покривлено, не заважає бугелю?
    2UPD. Побачив фотографію з проспекта навпроти другого корпуса університета з таким точно чином покривленим кронштейном. Що це вони таке робили?

Перегляд 15 повідомлень - з 2,296 по 2,310 (всього 3,047)