Цікаве про м. Дніпро

Створені відповіді

Перегляд 15 повідомлень - з 2,341 по 2,355 (всього 3,047)
  • Автор
    Записи
  • в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12992

    Ось ще двійка на просп. Пушкіна.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12989

    Не припиняю сам собі дивуватися.
    Після Вашого запитання пригадалися дві фотографії, обидві є на трансфото. Перш ніж писати, я, певна річ, на них глянув. На першій – я тільки зараз помітив, що в кадрі аж три вагони; на другій – тільки зараз помітив (або звернув увагу) на аналогічний номер, тільки на боці вагона. “3” або “5”! А я вважаю, що це номер маршрута. Можливо, на бельгійських не було, а на міських були. П’ять маршрутів, безперечно, важко нарахувати, але тепер вже можна нічому не дивуватися. А можливо, там “3”.
    На фотографіях вагони, що йдуть з “Боте/Вокзал” і на “Вигін/Казанську”.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12987

    Отак “Велика” і загубилася потроху. Демонтовано колії вулицею Виконкомівською від Шевченка до В. Базарної. Це не двійки ділянка. Це ділянка лінії “Управа” – “Табори”. А з її номером ще розбиратия і розбиратися. Адже, як вірно підмітив Олег, на фотографії біля казарм трамвай з номером маршрута знов-таки “2”. Чому там “2” – на підставі сучасної офіційної теорії відповідь дати неможливо.

    Матеріали з архівної справи Державного архіва Дніпропетровської області, що має назву “Управління капітального будівництва Трамвая. Річний звіт за 1934 рік”. Приношу вибачення за художню аплікацію.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12979

    Ні, Сергію! Тоді ще трамвай до АНД не дістався. В цьому випадку Базарна – це Кн. Святослава Хороброго, а комунгосп – це культпросвітучилище. Бажова, здається, у 1935 – Будьоннівська, а от площа біля АНД райради, де кільце шостого маршрута – точно – Базарна. Але трамвай туди пішов у 1935 році (якщо не у 1936). А наведені Вами цифри дуже важливі, особливо у порівнянні з аналогічними даними з минулорічного довідника (дякую Вам за них обох!).

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12967

    У 1935 році ІСНУВАВ трамвайний маршрут № 9. Точно існував. Впевнений, що це той саме № 9, для якого зроблено петлю навколо Жовтневої площі під час перешивання колії першого маршрута у 1934 році. У 1935 році цей № 9 має перетин з маршрутом № 3. Гадаю, що крім, як на повороті Артема – Базарна йому більше ніде бути. Вважаю, що № 9 міг мати тільки маршрут “Жовтнева площа” – “Заводи”, тобто маршрут, який згодом (за моїми підозрами вже у 1936 році) мав номер 5. Навіщо могло б знадобитися перенумеровувати маршрут – гадки не маю. В будь-якому разі, у 1937 трамвай пішов на завод Артема, і за офіційною історією вже той маршрут мав номер 9. До речі у тому ж 1935 році вже підшивається рейка для вузької колії на петлі Центральної площі (тільки-но збудованій у 1934 році), і підшивається, за моїм розумінням, для перенесення туди кінцевої третього маршрута з петлі Базарної. Якісь вкрай незрозумілі маніпуляції.
    Папери будуть.
    До речі, зустрічається топонім Базарна площа. Можливо, це лише “трамвайний” топонім. Дивився документи дуже швидко – сходу не зрозумів, про що йдеться – чи то про перехрестя Базарна – Виконкомівська, чи то про перехрестя Базарна – Короленка, чи то про ще щось третє. Якщо хтось зустрічав Базарну площу – прошу пояснити.

    Зараз передивився свій коментар щодо вагонів Київського заводода ім. Т. Домбаля і бачу, що я чомусь забув згадати Акт Дніпропетровського трамвая, І парк, складений 22 жовтня 1933 року після кількох днів експлуатації щойно прибулих моторних вагонів цього завода за номерами 306, 307 і 308.

    Тепер зазначу те, що хотів окремим коментарем. Ще один “пульман” мав у Дніпропетровську інвентарний номер 309. Папери щодо цього будуть. І папери дуже значущі. Сьогодні перефотографувати не було часу, але там таке… Але одразу пропоную готуватися до того, що ми нічого не розуміємо. З того, що я запам’ятав – сто дев’яності номери причіпних вагонів продовжуються і переходять на 200 і 201 – так, ці номери були і у причіпних вагонів також. Митищівські вагони своїми номерами і в миколаївські номери вклинюються (пара вагонів з двісті двадцятими номерами), і на двісті сорок пару номерів мають, і 10-14. Є моторні вагони на сто. Крім “пульмана” 309, я нічого не зрозумів. Це все – 1934 рік. Як сфотографую – будемо розв’язувати це все.

    в відповідь на: Фотографии города 1950-1991 #12965

    Та немає за що! Я гадаю, що він і мав на увазі, що стадіон завода, тільки поплутав заводи Комінтерна і К. Лібкнехта.

    в відповідь на: Фотографии города 1950-1991 #12962

    Я вважаю, що стадіон – з-да Комінтерна. Навряд чи він мав ще додаткове ім’я К. Лібкнехта, але все можливо. Позаду СШ 42.

    Ось такі відомості з маршрута № 11 з “Дніпровської правди” за 13 листопада 1952 року. Наскільки я можу розшифрувати, що написано у вікіпедії, то там автори, начебто, іншої думки. Ну і збережемо це тут.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12949

    У мене тодішня лінія Робітничої виходить якоюсь такою:

    Attachments:
    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12945

    Всем привет, может кто подскажет, где посмотреть схему 1941 года? 31 декабря 1940 года введена новая ширококолейная линия «просп. Пушкина — пос. Шевченко (станция Фабричная)» по Рабочей ул., пущен новый маршрут № 11 «просп. Пушкина — пос. Шевченко». Нужна схема этого маршрута. Спасибо.

    Якщо вірити пресі того часу, то довжина лінії становила 10 км. Тобто це близько 5 км двоколійної лінії. Далі, якщо вірити гуглу, то 5 км від просп. Пушкіна -це аж за вул. Енергетичну, майже до станції Дніпропетровськ-Вантажний (вона ж роз’їзд Фабричний). В принципі, я вважаю, що схему можна малювати вулицею Робітничою ось кудись сюди.

    Attachments:
    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12944

    Гадаю, що у 1952 році Ілліча ще не було. Але Барвенківська була. Але з Барвенківської до тупика четвірки – це буде назад. Тельмана не виходить на Кірова. Залишається Благоєва. Але, не виключаю, що це такі собі передпроектні начерки. Можливо, справді, петля четвірки – це умовний орієнтир, а траса мала йти тодішніми полями, тобто приблизно проспектом Ілліча.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12942

    Та воно з усього видно, що дуже важко це будівництво йшло. Можливо, якби не так конкретно його виписали у рішенні виконкома, то й не було б його. Автобусами б якось возили там.
    Вул. МОПР’а – це просп. Кірова
    З нижньою частиною, я гадаю, якби до справи дійшло, то якось би організували поворот зі Шмідта на проспект. Ну, або як четвірка – називається кінцева “Вокзал”, а насправді, це площа М. Островського.
    Про дальню кінцеву – не беруся судити взагалі. Можливо, це та кінцевва, що є зараз. Але Ваша версія також дуже гармонійно виглядає.

    в відповідь на: Закрытые трамвайные линии #12938

    “Днепровская правда” за 3 червня 1952 року. Поки що переше згадування нинішнього 12-го маршрута. Тут траса ще інша. Можливо, що його номер – 12 – було прописано в самому рішенні виконкома.

    Attachments:
Перегляд 15 повідомлень - з 2,341 по 2,355 (всього 3,047)