- This topic has 934 відповіді, 11 учасників, and was last updated 7 місяців, 4 тижні тому by vicente.
-
АвторЗаписи
-
24.10.2019 о 23:55 #12166vicenteУчасник
Мне интересно понять вот это из “летописи”:
“1922
Ударными темпами идет восстановление трамвайного хозяйства. Вагоны курсируют на всех линиях…”
Речь идёт о восстновлении хозяйства после Гражданской войны и “интервенции”. То есть, речь идёт о дореволюционных линиях? То есть, о шести маршрутах, трёх бельгийских и трёх городских? Я правильно понял? Или что-то упустил?Насчёт открытия линии с Петровского через фабрики, в летописи тоже говорится о “тройке”. Да, и линия это – исконная “тройка” (на карте-рисунке 1929 года она уже продлена). Может быть такое, что автор статьи описался или типография опечаталась? Ну, или со зрением чего у него… На худой конец, может маршрут на первом вагоне не ясен был… =)
На фото, которое привёл Алексей, тоже на кружочке маршрута какая-то закорючка…
Вообще, когда маршруты в городе получили номера?25.10.2019 о 00:52 #12167Олексій АдамчикУчасникЗа моїми дедуктивними дослідженнями, на лінії Управа – Табори, видимо, не курсували.
Якщо трійкою вважати Пристань – Йорданська, а Пристань – Базарна вважати п’ятіркою, то все дуже непогано складається.
Літописи кажуть, що номери маршрутів з’явилися 1924 року.
Всім цим дивним п’ятіркам, шісткам, вісімкам, дев’яткам я вважаю, що знайшов пояснення.
Наводжу його тут з двома скріншотами, двома посиланнями і вибаченнями за криві лініі на них. Прошу сильно не бити, але ще більше прошу максимальної критики. Прошу знаходити невідповідності, будемо все узгоджувати. Гадаю, тут можна з’ясувати буквально повну картину міжвоєнного трамвая в Дн-вську.Об’єкти я намагався максимально називати сучасними назвами, але не всі об’єкти дожили, тож там трапляються назви різних часів.
25.10.2019 о 01:05 #12171vladislav kliuchikУчасникСпасибо, сейчас буду изучать
Жирным выделены появившиеся или кардинально изменённые маршруты?
25.10.2019 о 01:13 #12172Олексій АдамчикУчасникТе, що змінилося у порівнянні із попереднім роком.
25.10.2019 о 01:21 #12173Олексій АдамчикУчасникВладиславе! Ще раз спитаю – а в чому складнощі були із заїздом в друге депо?
25.10.2019 о 03:29 #12181vladislav kliuchikУчасникВладиславе! Ще раз спитаю — а в чому складнощі були із заїздом в друге депо?
Я сам до конца не понимаю, в чём там сложности были, что годами приходилось устраивать подобные танцы с бубнами (то треугольник у зала органной музыки, то новое кольцо у завода Ленина).
Может быть из-за того, что там узкий заезд? Само второе депо очень мелкое и некомфортное (по-моему, первое депо было гораздо удобней, не говоря уже об образцовом третьем), и маршрутов оно всегда не так много обслуживало (в годы застоя – 5, 14, 15).
25.10.2019 о 03:56 #12182vicenteУчасникНе знаю: как было в другие годы, но в 70-е и 80-е въехать в депо можно было только со стороны заводов задним ходом. Для того, чтобы не гонять вагоны, скажем 15 маршрута, до Лакокрасочного, а позже – до Западного, они проезжали депо, разворачивались на треугольнике у Органного зала, возвращались и заезжали в депо с ближнего к нему пути.
25.10.2019 о 04:05 #12183vicenteУчасникВстречный вопрос: в статье говорится о линии по Исполкомовской от Шевченко до Чкалова и далее на Чернышевского до Лагерной. Но не говорится когда именно этот участок был разобран. Что известно по этому участку? И почему вагон на фото с этой линии имеет номер маршрута… тем более, что там… “двойка”?
25.10.2019 о 07:38 #12185Олексій АдамчикУчасникЛітопис каже, що ділянку “комунгоспа до Базарної” розібрано 1926 року.
По номерах – чи були вони, чи ні – сказати не можу.25.10.2019 о 18:14 #12190Олексій АдамчикУчасник…
Літописи кажуть, що номери маршрутів з’явилися 1924 року.
…Це я, звичайно, хотів надурити. Дуже перепрошую. У 1924 лінії названо маршрутами, а вікіпедія якось плутано стверджує, що номери надали 1918. Мабуть, слід розуміти, що при націоналізації і об’єднанні Бельгійського і Міського. Важко, поки що, сказати.
25.10.2019 о 22:19 #12191Олексій АдамчикУчасникЯ, звичайно, хотів, щоб знайшлося щось подібне, але кажу чесно – очікував, що не знайдеться. Але є. Невелике підтвердження моїй ідеї про розвиток п’ятірки.
Снапшот з кінохроніки 1929 року (дуже вдало, що саме цей рік) “П’ятий окружний з’їзд Рад”. Певна річ, що взято звідси https://uk-ua.facebook.com/dnepr.history/. Трамвай п’ятого маршрута на фоні Зимового театра (зараз – Музично-драматичний). Якщо хтось зможе прочитати кінцеві, той великий молодець! Мені особисто там ввижається чи то “Пайторг” (за моєю “теорією” у 1929 петлі навколо Пайторга ще не було – план 1929 року, нагаданий вище Vicente), чи то “Лагері” (слово не українське, але, як справедливо зазначає В. Старостін “Табірними” вулицю і ринок ніхто ніколи не називав; незважаючи на це, я називаю – ну так вірно українською). Але це так – маячня – я не бачу, що там написано. І слів там має бути не менше двох.
Принаймні, маємо, що п’ятірка проспектом ходила, і навіть, не враховуючи квартал повз Жовтневу площу.
До речі, бачимо, що п’ятірка – одновагонна.
Якщо хтось знає авторів цього (1929 року) матеріала – назвіть, будь ласка. У будь-якому разі – величезна вдячність їм за збереження цих півсекунди з життя міста!Attachments:
25.10.2019 о 22:55 #12193vladislav kliuchikУчасникМуздрамтеатр – это театр им. Шевченко? Не совсем понимаю, что за театр и какое здание (где оно сейчас)
25.10.2019 о 23:13 #12194Олексій АдамчикУчасникЯ дуже перепрошую – театр драми і комедії, театр Горького. Просто, оскільки в переліках маршрутів я намагався писати сучасні назви, то я вже й тут хотів написати останню назву, а, виявляється, що я їх не знаю.
26.10.2019 о 17:10 #12209vladislav kliuchikУчасникВ 1958 году открыт маршрут № 12 от ул. им. Тельмана на пос. Мирный, в 1961 – № 16 от той же конечной.
Путевое развитие по ул. им. Володарского, Украинской и им. XXII Партсъезда появилось тоже в 1958?
На спутниковом снимке 1965 года пути по просп. Ильча и треугольник на перекрёстке есть, но не видно однопутной линии по ул. им. Володарского, Украинской и им. XXII Партсъезда.
То есть сначала появились всего лишь пути по просп. Ильича и разворотный треугольник на перекрёстке Ильича/Володарского, потом (когда – ?) туда добавилось путевое развитие по Володарского/Украинской/XXII Партсъезда, а потом (в 1973) его снова сократили до разворотного треугольника?
Или же путевое развитие по Володарского/Украинской/XXII Партсъезда появилось изначально (в 1958)?
В заметках об открытии 12 и 16 маршрутов (газеты “Зоря” и “Днепровская правда”) указывается, что маршруты начинаются от тупика 4-ки.
Attachments:
26.10.2019 о 20:27 #12211Олексій АдамчикУчасникГадаю, що виїзд на Дніпропетровську так було зроблено з самого початку, от тільки питання чому саме так? Ну, нехай четвірка – перше депо, дванадцятий – друге, але ж це не Бельгійський і Міський. Та й взагалі, це не причина, а, швидше за все, наслідок. Якісь плани на вулицю Володарського? Так зробили б вже кінцеву десь на ХХІІ Партз’їзда. Поки що невідомо.
Владиславе, з вул. Української лінію можете прибирати, це 100 %. На https://artkostyuk.com/interesting-dnepr/istoriya-dnepropetrovskogo-tramvaya-likvidirovannye-uchastki.html я спробував описати свої походеньки там (3.12.2017). Лінія ХХІІ Партз’їзда – Володарського – 100 %. Наскільки я розумію – одноколійна. На 99 % інших колій поруч не було (принаймні, Українську і Димитрова, виключайте з розгляду одразу).
І ще раз наголошую опори лінії збереглися. Парні опори, обабіч проїжджої частини обох вулиць. Не такі, як та, що в тупику на Володарського. Гадаю, варто було б також віднайти відомості про дату, а можливо, й інвентарний номер вагона, що в’їхав в наріжний будинок ХХІІ Партз’їзда – Володарського. -
АвторЗаписи
- Вибачте , ви повинні увійти в систему , щоб відповісти в темі .