Створені відповіді
-
АвторЗаписи
-
Олексій Адамчик
УчасникДив. передостанній коментар вище.
Ось ця п’ятірка на відомій фотографії – це також первісна, довга. Бо у 1963 вже була не Паркова, а Тітова.UPD: Це так мені здавалося, що там на трафареті “Паркова” написано. А тепер ще раз дивлюся – а може там саме “Тітова”? Тоді вона швидше за все піде на Кірова.
Перепрошую за ці вагання, коментар вже не видалиш, хай буде.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникЩе щодо https://transphoto.ru/photo/715182/?gid=557.
Щодо маршрута 10а. Був. Беззаперечно. Це було не так давно, і люди ще його пам’ятають і кажуть навіть, що було зручно, бо без пересадки. Існував якийсь дуже короткий час. Владиславе, Ви не праві щодо путівників “Дніпропетровськ”. У путівник видання 1976 року він потрапив.Згадаю не за місцем автобусні маршрути. 5, 5а і 45, 45а (64) – це різні речі. П’ятірка ходила проспектом Гагаріна.
Олексій Адамчик
УчасникНавіяно дискусією звідси https://transphoto.ru/photo/715182/?gid=557.
Щодо 13-го трамвайного маршрута.
Десь у 1955 році подовжують лінію від 5-го магазина до ДМЗ. Наскільки я розумію, тоді ж з’являється і 13-й маршрут. Так, саме скорочена десятка. Маршрут “Виконкомівська” – “селище Нижнє” – це факт беззаперечний. До 1960 року включно він явно ходить – на сторінках “Дніпровської правди” в оголошеннях він фігурує, напр., за 3.09.60. Починаючи з 1961 року я його в оголошеннях не помічав. Але карта М. Шатрова 1967 року – це ще не все. Газета “Електротранспортник”, яку видають зацікавлені люди, 18 травня 1973 року рекламує план визначних місць і пам’ятників Дн-вська, у вихідних даних якого значиться 1972 рік. Як приклад змісту цього плана електротранспортники наводять пам’ятник Пушкіну, дістатися якого можна серед іншого і трамваєм № 13. І це – 1972 рік. І це не бентежить електротранспортників.
Моє розуміння таке: можливо, вперше маршрут 12 з’являється одразу із відновленням лініі на автозавод – в різних джерелах якась каша – чи то з вокзала, чи то з низу Робітничої. Це якимось чином зайняло цей номер “12”. У 1955 з’являється маршрут “13”. Можливо, якийсь день чи місяць “12” і “13” існували разом, але, можливо, що й ні. Весь період 1955 – 1960 трамваї на “13” стабільно ходять. У 1957 році з’являється перший в історії маршрут “14” і існує до 1959 або 1960 року. З 1961 року маршрут “13” стає, як каже користувач Vicente, маршрутом-привидом – і трамваї не ходять, і офіційно не закривається. Кільце існує. Номер “13” зайнято. Поки він існує у такому вигляді встигають з’явитися ще два різні маршрути під номером 14. Другий в історії блискавично припиняє своє існування, а третій існує дотепер.
Для повноти картини скажемо, що маршрут “11” змінює кінцеву “просп. Пушкіна” (у 1956 році вона точно саме тут) на “Вокзал” у 1957 році з пуском трамваїв вулицями Свердлова – Леваневського. Хоча, схоже, що поворот з продовження просп. Пушкіна через Аптекарську балку на Леваневського і в зворотному напрямку після війни все ж існував.
На проспект Металургів, на моє розуміння, маршрут “13” ніколи не ходив. Сам проспект прокладено або разом, або незадовго до прокладання ним трамвайної лінії, а лінію прокладено безпосередньо перед пуском маршрута № 15 на 7 Листопада 1960 року. Вул. Лісова – це не вул. Криворізька, це – вул. Володимира Корецького (давно перейменовано, не зараз).
Суттєве нез’ясоване питання – коли прибрано розворот “селище Нижнє”? Я розумію, що тоді, коли завод там поставив паркан. Але коли саме це було? Був би вдячний за прояснення цього питання.
Зворотна сторона плана https://fex.net/s/m46xszf. А, точно, Ви ж кажете, що це треба шукати тут https://gorod.dp.ua/photo/maps/map1972-2.jpg.Attachments:
Олексій Адамчик
Учасник5 вересня 1975 року у газеті “Електротранспортник” згадано зчіпку Шкод №№ 501 – 502, що працює на маршруті “Б”. У пізніші часи на “Б” зчіпок не було, і для мене картина зчіпки десь на Гагаріна, Тітова, Уральській або на Карла Маркса уявлялася б досить незвичною. Мабуть тому для мене “Дніпро вечірній” проілюстрував цей факт фотографією з перехрестя з Сєрова у номері за 12.07.75 (не факт, що це “Б”, і не факт, що це 501 – 502, але все можливо).
Ага, і все забуваю вибачитися за якість.
Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникУ 1974 році подовжують тролейбусну лінію від вул. Космічної до Універсама (майбутнього на той час). Ось як про це пише “Дніпро вечірній” за 8.05.74. Як Вам назва проспекта Героїв – вул. Славутич?! Ну а з порядком вулиць помилились газетярі – так гадав я собі. Виявляється, ні!
Хто бачив тролейбус на проспекті Героїв у зворотній бік? Ось він – “Дніпро вечірній” за 22.09.75. Цілком можливо, що автор фото – В. Рязанов.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникА ніхто раптом не знає причин, чому раніше не було руху вулицею Шмідта через проспект Пушкіна вниз?
Підозрюю, що, якби проїзд був такий, як зараз, “А” і “Б” ходили б цілком однаковим маршрутом. Лінія вниз на Шмідта висіла з 1957 року. (І довисіла мінімум до 70-х, а то й до 80-х).Олексій Адамчик
УчасникТак-так. З появою аерофото ми ж і дійшли висновку, що це не наш аеродром.
Олексій Адамчик
УчасникОдин з перших у Дн-вську ЗіУ-5. На transphoto він значиться 1961 р. в., але 13 листопада 1960 року він вже на шпальті “Зорі”.
№ 81. Синій, мабуть.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникОлексій Адамчик: Замітка в газеті «Зоря» за 4 листопада 1960 року…
З появою в інтернеті фотографії МТБ-82 № 67 на Шмідта з пацанами на рогах, датованої автором 1960 роком, було внесено великі сумніви у створене всіма джерелами уявлення, що “А” і “Б” пущено у 1961 році. Також існувало зовсім безпросвітне запитання, що за маршрути 6 і 7 згадує І. Науменко під 1960 роком?
Зі вказаної статті за 4.11.60 (ось вона у добрій якості https://transphoto.ru/photo/1261380/?aid=10919) почалося моє штудіювання старих газет у пошуку дат і подій з історії міста, в цьому випадку – зокрема, електротранспорта. Це було півтора роки тому. Я начебто, прочитав її, зокрема про новий тролейбусний маршрут, але сприйняв це так, що мова йде або просто про побудову ділянки лінії (з інших статей ясно, що майбутню кільцеву лінію довго мучили – все ніяк не могли добудувати), або про пуск кільцевих маршрутів “А” і “Б”. Далі я прочитав замітку про відкриття нового маршрута № 6 https://artkostyuk.com/history-dnepr/vosstanovlenie-dnepropetrovska-1943-1949.html#comment-22761 (це коментар за 17.03.2018 at 22:01), отримавши таким чином часткову відповідь на одне запитання. І от лише кілька днів тому, після прочитання в “Електротранспортнику” за 21.07.72 “Літопис” за 1960 рік, де вказано обидва маршрути – 6 і 7, МАЙЖЕ все вишикувалось у струнку картину.
“Літопис” називає маршрут “Завод Петровського” – “Жовтнева площа” сьомим, але газета, що вийшла безпосередньо коли з’явився цей маршрут (у березні), називає його шостим. Вважаю цей маршрут шостим.
“Літопис” називає шостим маршрутом “Стадіон “Металург” – “ДІІТ”. Я вважаю його сьомим.
Тут неможна не долучити до цієї ретроспективи історію маршрута № 5. Загальновідомий факт, що він існує з 1959 року. У Науменка (і у “Літописі” за 1963 рік (“Електротранспортник”, 28.07.72)) я бачив згадування про пуск у 1963 році тролейбуса проспектом Кірова. Але зрозуміти це я тоді не міг і якось це згадування ніколи не брав до уваги, вважаючи, що п’ятірка ходить проспектом Кірова від початку свого існування. В “Дніпровській правді” за 21 і 22 жовтня 1959 року є стаття і фотографія про відкриття нового маршрута № 5. При цьому фотографія – з вулиці Паркової, тролейбус стоїть там, де пізніше відстоювалися “Б”. Вказана величезна довжина маршрута, але це мене не збило з розуміння, що п’ятірка ходить Кірова. Я собі вигадав, що просто спочатку в неї тупик був десь на Східній прохідній.Так от, маючи всю необхідну інформацію з перших же прочитаних мною статей у газетах 1959 і 1960 років, нарешті через півтора роки я збагнув, що у 1959 році п’ятірку було пущено просп. Пушкіна – розворот на Філософській – Шмідта – Ю. Савченка (Кооперативна) – Уральська – Робітнича – Криворізька – О. Макарова (Більшовицька) – Тітова (Паркова); в березні 1960 шістку було пущено просп. С. Нігояна (Калініна) – просп. Пушкіна – А. Фабра (Сєрова) – просп. Дм. Яворницькоо (К. Маркса) – розворот на Героїв Крут (Фурманова) (я так розумію) – Соборна (Жовтнева) площа; в листопаді (може жовтні) сімку було пущено просп. Пушкіна – розворот на Філософській – Шмідта – Ю. Савченка (Кооперативна) – Уральська – Робітнича – Криворізька – О. Макарова (Більшовицька) – Тітова (Паркова) – Дніпропетровська – Запорізьке шосе – Вузівська (просп. Гагаріна); у 1961 (в моєму уявленні напередодні 1 Травня) кільця “А” і “Б” було пущено маршрутами, схожими на існуючі, тільки “Б” спочатку розвертався на Філософській (“Електротранспортник” за 22.10.66, той самий Науменко) і, можливо, не заходив на вокзал (звідкись я це взяв – не знаю звідки). Вважаю, що з пуском “А” і “Б” п’ятірка і сімка відпали самі собою. Розумію так, що з появою “Б” і за умов існування четвірки, у тому ж 1960 або 1961 році зникають шістка і перший маршрут (на той час “Вокзал” – “Жовтнева площа”). У 1963 році пущено п’ятірку з тими ж кінцевими зупинками, але напряму – проспектом О. Поля (Кірова). У 1965 році (я так розумію) пущено маршрут № 1 “Підстанція” – просп. Гагаріна – просп. Дм. Яворницького (К. Маркса) – (без заїзду на Вокзальну площу чи з заїздом?) – Курчатова – Леваневського – просп. С. Нігояна (Калініна) – “Завод Петровського”, ну і № 6 “Підстанція” – “Вокзал”.
Три запитання, що залишились. 1) Сьомий маршрут “Стадіон “Металург” – “ДІІТ” чи “вул. Паркова” – “ДІІТ”? 2) Де саме були кінцеві “вул. Паркова” і “ДІІТ”? 3) Коли саме кінцеву п’ятірки перенесено з перехрестя Пушкіна – Серова на просп. Кірова?
А фотографія МТБ-82 на Шмідта, якщо її датовано вірно (1.05.60), то демонструє нам п’ятірку на своєму первісному, довгому, маршруті.Олексій Адамчик
УчасникСергію! Судячи з пояснень Олени Чорної (на сторінці О. Присягиної), мій напівжарт виявляється дійсністю – схоже, що це скульптура, перенесена з вул. Горького.
Олексій Адамчик
УчасникСьогодні подивився — ні, краще не видно. Тільки це не такий поїзд. Це як раз КТМ-2 — КТП-2 — КТП-2. Видно, зовсім недовго проіснували ті системи багатьох одиниць КТМ-2.
Кому цікаво, в газетах мені трапилися два конкретних потрійних поїзди: 1) 325 — 317 — 475 — моторний — моторний — причіпний другого депо, лютий 1971 року і 2) 738 — 488 — 838 — моторний — причіпний — причіпний першого депо, 1.11.1975 працював на третьому маршруті.Кілька днів мені знадобилося, що побачити в наведеній статті за 15.01.71, що там чітко вказано: на 6 і 9 ходять поїзди з моторного і двох причіпних. На фото саме такий поїзд. Що я від нього ще хотів?
Також трапилося згадування про ще один поїзд з трьох вагонів. На жаль там вказано номер тільки першого ваона. В грудні 1971 року на 8 маршруті працював поїзд № 333. Відповідно, за аналогією з 325, здогадуємось, що він також був два моторних – причіпний, але це не точно.(Коли одразу так багато інформації, у поспіху часто чогось важливого не помічаєш).
Олексій Адамчик
УчасникА откуда цветное фото вокзальной площади, где видно тройной состав КТМ/КТП-2?
Это из книги какой-то?Це або 15, або 8.
На 1 в той час вже самі “Татри”Хоча, а який саме це час? Крім того, 1 до будівництва метро розвертався внутрішнім колом, а маршрути з Курчатова – зовнішнім (як використовувалися два кола до 1965 року – питання, що мене цікавить).Олексій Адамчик
Учасник“Четвірка” в тупику. Церква також рідкий гість на наших екранах.
“Електротранспортник” за 24.08.1972 р.
Приношу глибокі вибачення за якість.Attachments:
Олексій Адамчик
УчасникА я ж там написав. Альбом “Мое Приднепровье”, М., “Планета”, 1974. Шукати на М
Олексій Адамчик
Учасник… Також є ще одна ілюстрація такого поїзда першого депо на площі Островського. Можливо, в газеті краще видно, 6 це чи 9 маршрут — на жаль не запам’ятав…
Сьогодні подивився – ні, краще не видно. Тільки це не такий поїзд. Це як раз КТМ-2 – КТП-2 – КТП-2. Видно, зовсім недовго проіснували ті системи багатьох одиниць КТМ-2.
Кому цікаво, в газетах мені трапилися два конкретних потрійних поїзди: 1) 325 – 317 – 475 – моторний – моторний – причіпний другого депо, лютий 1971 року і 2) 738 – 488 – 838 – моторний – причіпний – причіпний першого депо, 1.11.1975 працював на третьому маршруті. -
АвторЗаписи